دوشنبه 20 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخملباف جایزه جشنواره نورنبرگ را به کروبی تقدیم کرد، راديو فردا

محسن مخلمباف فيلمساز ايرانی، جايزه پرسپکتيو ، جشنواره حقوق بشر نورنبرگ آلمان را به خاطر دستاوردهای هنری و فعاليت هايش برای دفاع از حقوق بشر دريافت کرد.

محسن مخملباف در اين مراسم، جايزه خود را به خاطر افشای موضوع تجاوز در زندان های ايران، به مهدی کروبی تقديم کرد.

مخملباف گفت: «جايزه گرفتن و جايزه دادن در جهان امروز بايد به نوعی مبارزه دموکراتيک تبديل شود، من جايزه ام را تقديم می کنم به مرد بزرگی که تجاوز در زندان های ايران را با شجاعت افشاء کرد. بسياری از ايرانی ها او را برای جايزه صلح نوبل سال آينده پيشنهاد کرده اند، او در جامعه ای که استبداد با ايجاد ترس حکومت می کند با شجاعت مرزهای اين ترس را عقب می زند. نام اين شخص کروبی است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: «سی و چند سال پيش من و او در زندان های شاه شکنجه می شديم و او آن روز هم چون امروز شجاع بود. کروبی در ۳۰ سال گذشته در هر مقامی بوده از حقوق بشر دفاع کرده است و هر زندان رفته و ظلم ديده ای خاطره ای از حمايت های او را به ياد دارد. او برای اين جايزه هزاران بار سزاوارتر از من است.»

مهدی کروبی، دبير کل حزب اعتماد ملی اطلاعاتی در خصوص اقدامات عليه بازداشت شدگان، از جمله تجاوز، منتشر کرده و از مسئولان خواسته بود به اين موارد رسيدگی کنند.

آقای کروبی همچنين با اشاره به حوادث پس از انتخابات و رويکرد مسئولان نظام جمهوری در قبال تظاهرات «آرام»، معترضان گفته بود:« جريان حاکم به جای ادای مسئوليت، معترضان را سرکوب کرده، مورد ضرب و شتم قرار داد و موجب جان باختن کسانی شد که تنها به نتيجه يک انتخابات اعتراض داشتند و متاسفانه با بازداشت شدگان رفتاری صورت گرفت که موجب شده تا به امروز همچنان گرفتار حوادث پس از انتخابات باشيم.»

«پرسپکتيو» يا (چشم‌انداز) اولين فستيوال آلمانی است که موضوع فيلمهای آن حقوق بشر است. در اين جشنواره فيلم های سينمايی، مستند و کارتون با کيفيت بالا که به حقوق بشر توجه دارند، نمايش داده می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016