پنجشنبه 22 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


در همين زمينه
6 مرداد» بليت هواپيما گران مي‌شود، همشهری
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حادثه يي ديگر در پرواز تهران - اصفهان، هر سه روز يک حادثه پروازي طي يک ماه، اعتماد

نهمين حادثه پروازي اين بار در اصفهان اتفاق افتاد. هواپيماي شرکت هواپيمايي آسمان در فرودگاه اصفهان به حادثه يي شبيه هواپيماي ايلوشين در فرودگاه مشهد دچار شد و لاستيک اين هواپيما به دليل فرود نا مناسب آتش گرفت و مسافران بيش از يک ساعت در هواپيما حبس شدند. حادثه اخير پس از سقوط دو هواپيما و کشته شدن 187 نفر از مسافران نهمين حادثه پروازي است که در سه هفته اخير اتفاق افتاده است. تاکنون 9 هواپيما به دليل نقص فني مجبور به فرود اضطراري شده اند. اگر کمي با تاخير انجام مي شد شايد منجر به سقوط و مرگ مسافران مي شد. متاسفانه فرود هاي اضطراري هواپيماهاي شرکت هاي مختلف هواپيمايي مردم را به ياد گفته وزير راه و ترابري دولت نهم مي اندازد که مردم بايد با آيت الکرسي سوار هواپيما شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




21 مرداد 1388

نهمين فرود اضطراري هواپيما اين بار در فرودگاه اصفهان اتفاق افتاد. فرودي که به حبس يک ساعته مسافران بد اقبال انجاميد. هواپيمايي آسمان که قرار بود ساعت 30/20 به سمت اصفهان پرواز کند، با تاخير يک ساعت و نيمه به سوي اين شهر پرواز کرد، اما در حادثه يي شبيه فرودگاه مشهد هنگام نشستن، دچار حادثه شد. فرود نامناسب عوامل پروازي اين هواپيما موجب شد يکي از چرخ هاي اين هواپيماي متعلق به شرکت آسمان ترکيده، آتش بگيرد و درهاي هواپيما بسته بماند و مسافران بيش از يک ساعت در هواپيما گرفتار شوند. البته مسافران پس از خاموش کردن حريق از هواپيما خارج شدند و حادثه جاني رخ نداد اما حالت روحي برخي از اين افراد نامساعد گزارش شده و نارضايتي مسافران از برخورد برخي عوامل و کادر پرواز بر تنش هاي پس از اين رخداد افزوده است. رئيس فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان درباره پرواز تهران - اصفهان گفت؛ يکي از لاستيک هاي هواپيماي شرکت ماهان پس از فرود دچار ترکيدگي شد. ايرج بهشتي افزود؛ اين هواپيما در حال حرکت براي پياده کردن مسافران بود که اين اتفاق افتاد و مشکل خاصي نيز پيش نيامده است و پس از ترکيدگي تاير نيروي ايمني در کنار هواپيما حاضر شدند و مسافران را از داخل هواپيما پياده کردند.

14 مرداد 1388

يک فروند هواپيماي فوکر 100 در مسير هوايي ماهشهر به تهران، پس از برخاستن از زمين دچار نقص فني شد و مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه مبدأ شد. اين هواپيما که متعلق به شرکت هواپيمايي کيش اير بود و بايد طبق زمان بندي ساعت 15/12 پرواز مي کرد، با يک ساعت تاخير در ساعت 25/13 از زمين بلند شد، ولي پس از مدت کوتاهي به دليل نقص فني در چرخ هاي هواپيما، مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه مبدأ شد که همين موضوع باعث نگراني مسافران اين هواپيما شد. اين هواپيما به علت بسته نشدن چرخ هايش و احتمال اينکه پس از جمع شدن چرخ ها، مجدداً براي فرود در تهران باز نشوند، از ادامه مسير معذور شد و مسافران نگران را در ماهشهر پياده کرد.

هواپيماي تهران - ماهشهر

يک فروند هواپيما که متعلق به شرکت «ماهان» بود نيز در 14 مرداد حوالي ساعت چهار بعدازظهر به وقت محلي از تهران عازم ماهشهر در جنوب اين کشور شد که يک دقيقه پس از بلند شدن از زمين به علت نقص در سيستم هواپيما مجبور به فرود اضطراري شد. سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري با تاييد بازگشت سالم اين هواپيما به فرودگاه مهرآباد تهران، ارائه هرگونه جزييات را منوط به بررسي هاي بيشتر ذکر کرد.

13 مرداد 1388

يک فروند هواپيماي بوئينگ 707 متعلق به شرکت هواپيمايي ساها در مسير اهواز - تهران به دليل آتش گرفتن يکي از موتورهاي هواپيما با 174 مسافر مجبور به فرود اضطراري شد. اين هواپيما پس از مشاهده دود در کابين خلبان، 10 دقيقه پس از برخاستن از فرودگاه بين المللي اهواز به فرودگاه بازگشت. هواپيما بدون حادثه فرود آمد اما اين موضوع باعث سرگرداني مسافران اين پرواز شد.

چهارم مرداد 1388

اولين حادثه پس از سقوط دو هواپيما مربوط به فرود اضطراري هواپيماي بوئينگ شرکت کيش اير در مسير تهران - مشهد بود. اين پرواز ساعت 15/11 انجام شد اما خلبان در پي اطلاع از وجود نقص در سيستم کامپيوتري، هواپيما را به فرودگاه مهرآباد هدايت کرد. به گفته شاهدان عيني مسافران اين پرواز در فرودگاه سرگردان شدند. همچنين پرواز اروميه به تهران که قرار بود ساعت 45/12 صورت بگيرد، در فرودگاه تهران دچار اشکال فني شد و از باند فرود اين پرواز خارج شد. اين هواپيما هنگام فرود در فرودگاه مهرآباد تهران به دليل نقص فني از مسير خارج شده و خلبان توانسته بود هواپيما را کنترل کند هرچند به گفته شاهدان عيني اين موضوع نگراني هاي زيادي را براي مسافران به همراه داشته است. همچنين در يک هفته اخير دو پرواز شرکت هواپيمايي کشوري (هما) به دليل نقص فني مجبور به فرود اضطراري شد؛يکي از هواپيماها که تهران را به قصد جده ترک کرده بود پس از پرواز به دليل نقص فني مجبور به فرود اضطراري شد، هواپيماي ديگر متعلق به اين شرکت نيز که تاريخ دقيق آن را سازمان هواپيمايي اعلام نکرده پس از پرواز به دليل اشکال فني به فرودگاه بازگشته است.

دوم مرداد 1388

يک هواپيماي مسافري از نوع ايلوشين 62 متعلق به شرکت هواپيمايي آريا هنگام فرود در مشهد از باند منحرف شد که اين حادثه منجر به مرگ و آسيب ديدگي حدود 30 نفر از سرنشينان پرواز شد.

24 تير 1388

يک هواپيماي پرواز خطوط هوايي کاسپين از نوع توپولف از تهران به ايروان مي رفت که در حوالي قزوين سقوط کرد و تمامي 169 سرنشين آن کشته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016