یکشنبه 18 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش سفر به ایران به‌خاطر آنفلوانزای خوکی است، نه سوانح هوایی،ایسنا

مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی گفت سوانح هوایی اخیر آنقدر بزرگ نیست که رسانه ها بزرگش کردند.

به گزارش ایسنا، رضا قدیمی معتقد است؛ بیش از حد موضوع سوانح را بزرگ کرده ایم، هر چند این سوانح و کشته شدن مردم تاسفبار است اما طی سال های گذشته نیز این حوادث وجود داشته و حتی ظرف یک سال بیش از 800 نفر را از دست داده ایم، نه تنها ایران بلکه در همه جای جهان این حوادث رخ می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او تصریح کرد؛ موضوع سوانح هوایی را بیش از حد بزرگ کرده ایم و این بحث طی چند روز اخیر به سخره گرفته شد در حالی که صنعت حمل و نقل هواپیمایی چیزی برای مخفی کردن از مردم ندارد و پروازهای ما از استانداردهای ایمنی جهانی برخوردارند و نباید با سقوط یک هواپیما همه تلاش بخش هوایی زیر سوال رود و مردم را از سفرهای هوایی ترساند.

مدیرکل فرودگاه بین المللی امام همچنین درباره افزایش بروز نقایص فنی در پروازها و فرودهای اضطراری یا احتیاطی طی چند روز اخیر گفت؛ فرود اضطراری و بروز نقص فنی مختص این ایام نیست بلکه در طول سال بوده اما در این ایام متاسفانه رسانه یی شد؛ فرود اضطراری، بخشی از حمل و نقل هوایی است که رسانه یی شدن آن باعث ایجاد رعب و وحشت بین مردم می شود در حالی که در هیچ جای دنیا این موضوع ها را رسانه یی نمی کنند.

قدیمی با ابراز تاسف از اظهارنظر افرادی که شناخت کافی از صنعت ندارند، تاکید کرد؛ این موضوع حتی در برنامه های فکاهی رادیو هم به طنز گفته شد و در بخش های مختلف خبری نیز به سخره گرفته شد. در حالی که از نظر تجهیزات ایمنی فرودگاه امام خمینی دومین در کشور و چهارمین در منطقه خاورمیانه است و میلیاردها دلار برای ایجاد تجهیزات کمک ناوبری در فرودگاه ها و به روز نگه داشتن آن هزینه شده است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی امام تصریح کرد؛ در هیچ جای دنیا با سانحه هوایی این گونه برخورد نمی شود و خیلی دردآور است که در پی بروز یک سانحه تلاش هزاران نفر فعالان این صنعت، ایمنی هوانوردی و اعتماد مردم زیر سوال برود در حالی که در جهان رسانه ها کمک می کنند برای آرام کردن فضا و حفظ اعتماد مردم اما در کشور ما در مورد این سانحه همه چیز به سخره گرفته شد و برخوردها جهت دار بود.

رضا قدیمی درباره کاهش تقاضای سفرهای هوایی در پی سوانح هوایی اخیر گفت؛ کاهش سفرهای خارجی هیچ ارتباطی به سوانح ندارد. در تمام جهان این سوانح هوایی رخ می دهد. سفرهای بین المللی در همه کشورها به دلیل اشاعه آنفلوآنزای خوکی کاهش یافته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بالای 100 پرواز در فرودگاه امام انجام می شود، افزود؛ تعداد پروازها افزایش و تعداد مسافران کاهش یافته است به این معنا که قبلاً هر پرواز با بیش از 90 درصد ظرفیت صورت می گرفت که الان به 70 درصد رسیده است. بحران اقتصادی صنعت توریسم را با رکود مواجه کرده و بیماری های واگیردار از جمله آنفلوآنزای خوکی نقش بسزایی در این زمینه داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016