چهارشنبه 23 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد شمقدری مشاور هنری احمدی نژاد: اعزام هنرمندان به کن هيچ دستاوردی برای سينمای ايران ندارد، ايلنا

اينگونه سفرها بيشتر با هدف گردش و تفريح صورت می‌گيرد و يک سفر توريستی است که سال‌هاست با کمک بنياد سينمايی فارابی انجام می‌گيرد ولی هيچ دستاوردی برای سينما ايران ندارد.


ايلنا: مشاور هنری ريس جمهور بر اين باور است که سفر هنرمندان و مسولان سينمايی به جشنوارهای سينمايی مانند کن دست اورد خاصی برای سينمای ايران ندارد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جواد شمقدری مشاور هنری رئيس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا درباره رويکرد جديد جشنواره فيلم کن در برابر سينمای ايران گفت: در سالهای گذشته ‌ جشنواره کن و جشنواره‌های فيلم مشابه در برابر سينمای ايران دو رويکرد را دنبال می کردند اول تلاش می‌کردند تا با نشان دادن فيلم‌های خلاف واقع از وضعيت کشور در جلوی پيام انقلاب اسلامی بايستد و آن را تخريب کند و دوم در داخل مناسبات را به نوعی تغيير دهند که جوانان ايرانی و به خصوص هنرمندان را به سمت يک خودباختگی دربرابر فرهنگ و هنر غرب ببرند هدفی که از دهه‌‌های گذشته جزء‌اهداف نظام‌های غرب بوده است تا جهان سوم و فرهنگ آن را پايين‌‌تر از فرهنگ غرب نشان دهند تا بتوانند بر آن تسلط داشته باشند.
شمقدری اضافه کرد : اين دو هدف در اين چند سال اخير به يمن استقامت و هوشياری مردم ايران و همچنين گستردگی ارتباط و وسايل ارتباط جمعی رنگ باخته است.آنها ديدند که جمهوری اسلامی ايران و جوان ايرانی بدون وابستگی به غرب و با اتکا به خود به آخرين فناوری‌های علمی در زمينه انرژی هسته‌ای، پرتاب ماهواره دست پيدا کرده است و ديگر فيلم‌‌هايی که از ايران نمايش داده می‌شود آينه تمام نمای جامعه ايران نيست.
وی درباره کم شدن استقبال برگزارکنندگان کن از فيلم‌های ايرانی ادامه داد:‌ به دليل اينکه آنها به اهداف خود نرسيدند و از سويی به علت تغيير مناسبات، به دنبال سازگار و راهکار جديدی هستند و هنوز به اين راهکار نرسيده‌اند.
مشاور هنری رئيس‌جمهور درباره سفر هيات هنرمندان اعزامی از طرف بنياد فارابی به جشنواره فيلم کن گفت:‌اينگونه سفرها بيشتر با هدف گردش و تفريح صورت می‌گيرد و يک سفر توريستی است که سال‌هاست با کمک بنياد سينمايی فارابی انجام می‌گيرد ولی هيچ دستاورد خاصی برای سينما ايران ندارد.
وی ادامه داد: فيلمسازان و هنرمندانی در کن موفق هستند که رنگ و بوی ايران و هويت ملی و اسلامی خود را داشته باشند. وقتی کسی خود را شبيه ديگران بکند و رنگ و بوی سينمايی غرب و جشنواره‌های غربی را بگيرد کم‌کم هويت خود را از دست می‌دهد و در رنگين کمان اين جشنواره ها حل می شود و از بين می رود.





















Copyright: gooya.com 2016