پنجشنبه 17 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عباس کيارستمی به دليل عدم صدور رواديد؛ برای اجرای اپرا به لندن نمی‌رود، ايسنا

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين کارگردان و هنرمند سرشناس ايرانی به‌علت رفتار پيچيده و دور از انتظار سفارت انگلستان در تهران برای صدور رواديد، قادر به سفر به لندن نيست.

سفارت انگلستان در تهران از صدور رواديد برای سفر «عباس کيارستمی» به لندن خودداری کرد؛ اقدامی که از سوی رسانه‌های انگلستان همچون «گاردين» و «ديلی‌تلگراف»:« باعث به‌ حاشيه کشيده‌شدن فصل اپرای انگلستان شده است و آنها آن را توهين‌آميز دانسته‌اند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




طبق گزارش اين رسانه‌ها؛ «مقامات سفارت انگلستان در تهران در اقدامی بی‌جهت زمان‌بر و پيچيده برای صدور رواديد که شامل انگشت‌نگاری مجدد می‌شده باعث شدند؛ «عباس کيارستمی» انصراف خود را برای اجرای اپرای لندن اعلام کند.»

اپرای ملی انگلستان که «کيارستمی» قصد داشت اپرای «همه زن‌ها مثل هم‌اند» اثر موزارت را در آنجا اجرا کند، اعلام کرد:« در فاصله سه‌ هفته تا آغاز فصل اپرای انگلستان، در غياب «کيارستمی» دستيارش «الن تيلر هال» که همکاری نزديکی با اين کارگردان ايرانی دارد، اين اپرا را اجرا می‌کند.»

به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه ديلی‌ تلگراف، «کيارستمی» درباره‌ اين اتفاق اعلام کرده است: «من از جان‌ بری {کارگردان هنری اپرای ملی انگلستان} و ديگر مسوولان آن برای درک اين شرايط و حمايتی که نشان داده‌اند تشکر می‌کنم. آنها با وجود اين‌که در يک شرايط ناخوشايند و دشوار قرار گرفتند، به موقعيت و اصول من احترام گذاشتند. بايد اعتراف کنم که اين رفتار آنها به من اميدواری بخشيد. با اين وجود، جهان هم‌چنان مکان قابل تحملی است.»

ازسوی ديگر، «جان ‌بری» که از اقدام سفارت انگلستان در تهران برای عدم صدور رواديد شديدا متاثر شده، گفته است: « کيارستمی به‌همراه دستيار و تيم اپرای ملی انگلستان پس از اولين اجرا در پاريس، طی ۶ ماه اخير برای پيشبرد اين پروژه، نشست‌هايی داشتند. بسيار ناراحت‌کننده است که چنين هنرمند تحسين‌شده‌ای به لندن نخواهد آمد. من و کيارستمی حتی از راه دور هم‌چنان در ارتباط نزديک باهم خواهيم بود.»

يک مقام آگاه به اين رسانه‌ها اعلام کرده است: « پروسه صدور رواديد برای کيارستمی طولانی شده بود، اگرچه سفير انگليس برای کمک به او در آخرين دقايق وارد کار شده است، اما بسيار دير شد. اين درحالی است که کيارستمی در ايتاليا و فرانسه به‌راحتی کارکرده بود و هرگز مشکل صدور رواديد نداشته‌ است.»

در همين حال، آژانس مرزی انگلستان اعلام کرد: « اين قوانين سفت و سخت برای همه‌ی متقاضيان دريافت رواديد وجود دارد.»





















Copyright: gooya.com 2016