جمعه 16 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با تقدير ويژه از احمدرضا احمدی، جايزه‌ شعر خبرنگاران به الياس علوی رسيد، ايسنا

سومين دوره‌ی جايزه‌ی شعر خبرنگاران با تقدير ويژه از احمدرضا احمدی، مجموعه‌ی شعر «من گرگ خيالبافی هستم» الياس علوی را به عنوان برگزيده‌ی خود معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، «چای در غروب جمعه روی ميز سرد می‌شود» احمدرضا احمدی به عنوان نامزد اين دوره از جايزه‌ی شعر خبرنگاران معرفی شده بود، که اين جايزه در مراسم پايانی خود که روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۵ اسفندماه) به صورت خصوصی در منزل اين شاعر پيشکسوت برپا شد، از او به عنوان پيشکسوت عرصه‌ی شعر و به پاس فعاليت ادبی‌اش تقدير کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنين مجموعه‌ی شعر «من گرگ خيالبافی هستم» از الياس علوی - شاعر افغان - که پيش‌تر در ايران بود و اين روزها در استراليا سکونت دارد، برگزيده‌ی اين دوره شد.

«پاييز تا زانوهايت خواهد رسيد» از ندا کامياب، ديگر نامزد اين دوره از جايزه‌ی شعر خبرنگاران با داوری محمدهاشم اکبريانی، اسدالله امرايی، حسن گوهرپور، ياسين نمکچيان و رسول يونان بود.

در بيانيه‌ی داوران اين جايزه آمده است: هیأت‌داوران سومين دوره‌ی جايزه‌ی شعر خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور در جامعه‌ی ادبی کشور، خوشحال است که به عنوان حرکتی مستقل و آزاد توانسته است به ارزيابی آثار منتشرشده در سال ۱۳۸۶ بپردازد. ضمن ادای حترام به همه‌ی شاعرانی که در سال ۱۳۸۶ مجموعه‌ی شعر منتشر کرده‌اند (که در ميان آن‌ها آثار قابل تأملی نيز وجود دارد) هیأت‌داوران همچنين لازم می‌داند تأسف خود را از عدم انتشار مجموعه‌هايی که انتشار آن‌ها می‌توانست دامنه‌ی رقابت و امکان ارزيابی‌های منصفانه‌تر را افزايش دهد، اعلام می‌دارد. اميد است گردانندگان اين جايزه که همگی از خبرنگاران و فعالان عرصه‌ی مطبوعات هستند، بتوانند در سال‌های آينده شاهد انتشار آثار بيش‌تری باشند، تا از اين طريق برای هیأت‌داوران امکان ارزيابی‌های دقيق‌تر فراهم آيد.

در دوره‌ی پيشين جايزه‌ی شعر خبرنگاران با داوری: محمدهاشم اکبريانی، عليرضا بهرامی، سپيده جديری، عليرضا بهنام و زهير توکلی، مجموعه‌ی شعر «شايد گناه از عينک من باشد» عليرضا طبايی برگزيده شد. همچنين از زنده‌ياد عمران صلاحی که از او در سال ۱۳۸۵، مجموعه‌ی شعر «آن‌سوی نقطه‌چين‌ها...» منتشر شد، به پاس تلاش ارزشمندش در گسترش شعر تجليل شد.

در دوره‌ی نخست نيز با داوری: محمدهاشم اکبريانی، عليرضا بهرامی، سپيده جديری، محمدحسين عابدی و پوريا گل‌محمدی، جايزه به مجموعه‌ی شعر «يک بسته سيگار در تبعيد» اثر غلامرضا بروسان تعلق گرفت.





















Copyright: gooya.com 2016