شنبه 12 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اصغر فرهادی درارتباط با "درباره الی": اصرار دارم فيلم قبل از هر کجای دنيا در ايران به‌ نمايش درآيد، ايسنا

اصغر فرهادی درباره‌ی آخرين وضعيت «درباره‌الی» گفت: فيلم در اختيار هیأت انتخاب قرار گرفته. براساس شنيده‌ها خوشبختانه آن‌ها هم برای شرکت فيلم در جشنواره تصميم لازم را گرفته‌اند و فکر می‌کنم مشکلی وجود ندارد و فکر می‌کنم با توجه به صحبت شب گذشته‌ی وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلی پيش‌رو نباشد.

اين کارگردان سينمای ايران که با خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به اينکه به او اعلام رسمی درباره‌ی نمايش فيلم شده است، بيان کرد: فکر می‌کنم امروز يا فردا اعلام خواهد شد. اين فيلم ظاهرا آخرين فيلمی است که درحال طی کردن مراحل حضور در جشنواره است و بعد از طی اين مسير نتيجه اعلام خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او در پاسخ به اينکه فرم شرکت در جشنواره را پر کرده است هم، گفت: بله – من در موعد مقرر هم فرم را پر کرده بودم و هم نسخه فيلم را در اختيار دفتر جشنواره گذاشته بودم و اصرار دارم فيلم قبل از هر کجای دنيا در ايران به نمايش درآيد.

فرهادی درباره‌ی سکوت‌اش در اين مدت با توجه به حواشی بوجود آمده، هم توضيح داد: مايل نبودم خودم باعث پيوند خوردن سرنوشت اين فيلم با حواشی و موضوعی که اساسا من و فيلم در رخ دادن آن نقشی نداشتيم بشوم، از طرفی با توجه به نوع مشکلی که سد راه اين فيلم شده بود و به خود فيلم و مضمون آن مربوط نمی‌شد، در چند روز گذشته شاهد تلاش تصميم‌گيران در سطح معاونت سينمايی و بنياد فارابی به خصوص آقای جعفری جلوه ، آقای نبوی و آقای اربابی بوده‌ام. همچنين خيلی از دوستان فيلم‌ساز هم صميمانه برای رفع اين مسئله تلاش کردند.

او ادامه داد: هیأت‌مديره و مديرعامل خانه سينما نيز پيگير موضوع بودند که در ادامه اين تلاش‌ها خبردار شدم آقای شمقدری هم سعی دارند به فيلم کمک کنند. با توجه به اين تلاش‌ها و پيگيری‌ها به نمايش فيلم قبل از فستيوال برلين در ايران اميدوارم بودم و به همين خاطر احساس نمی‌کردم بايد عکس‌العملی نشان بدهم.

اصغر فرهادی در بخش ديگری از اين گفت‌وگو در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اينکه آيا ما «درباره‌ی‌الی» را در جشنواره خواهيم ديد، گفت: با اتفاقاتی که اين روزها رخ داده من مشکلی نمی‌بينم.

اين کارگردان در پاسخ به اينکه نظرتان درباره دستور رئيس‌جمهور چيست، هم گفت: پيش از اين پاسخ، بايد به اين نکته اشاره کنم که نوع مشکلی که برای اين فيلم رخ داده متفاوت است با مشکلاتی که پيش از اين برای بعضی فيلم‌ها پيش می‌آمده است، به همين دليل بسياری از دوستان فيلم‌ساز و مسئولين برای نجات فيلم پادرميانی کردند. در روزگار پر سوء‌تفاهم کنونی، مصلحت‌انديشی غيرمنصفانه حکم می‌کند، حالا که فيلم از موقعيت قبلی به وضعيت کنونی رسيده من بی‌هيچ عکس‌العملی از کنار اين ماجراها بی‌صدا عبور کنم و تلاش‌های ديگران را ناديده بگيرم.

تلاش‌هايی که منجر به دستور رييس‌جمهور درباره اين فيلم شد که حاصل آن دلگرمی برای همه سينما بود و نه فقط من و گروهم. اما حق نيست ناديده گرفتن اين تلاش‌ها. من از مساعدت همه کسانی که کوشيدند اين فيلم قربانی حواشی آن نشود، به ويژه شخص رئيس‌جمهور سپاسگزارم.





















Copyright: gooya.com 2016