دوشنبه 20 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرديس سينمايی پارک ملت در تهران افتتاح شد، ايسنا

قاليباف: پول پروژه‌ها را از جيبمان نداديم که بخواهيم منت بگذاريم

شهردار تهران در جريان افتتاح پرديس سينمايی پارک ملت تاکيد کرد: هيچ کاری را با منت برای مردم انجام نمی دهيم و همه هنرمندان مطمئن باشند که خدمتگزار آنها هستيم.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پرديس سينمايی پارک ملت شب گذشته طی مراسمی با حضور شهردار تهران و جمعی از هنرمندان سينما و تئاتر افتتاح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين مراسم شهردار تهران با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در زمان سه شهردار منطقه ۳ برای ساخت اين پرديس، خاطرنشان کرد: برخی می‌گويند اگر پول باشد، کار زود پيش می‌رود، ‌اما من معتقدم که اگر عشق باشد، هم پول فراهم می‌کند و هم پول را هم خوب خرج می‌کند.

وی با تاکيد بر اين‌که اولويت فرهنگ نسبت به ابعاد ديگر توسعه بسيار مهم‌تر است و اين مساله مورد توجه شهرداری تهران قرار دارد، اظهار کرد: توسعه اماکن فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی برای شهر بزرگی مثل تهران، بايد برنامه مدونی داشته باشد که خوشبختانه در حال حاضر اين برنامه وجود دارد.

شهردار تهران توضيح داد: توسعه فرهنگی در عرصه هنر با تاکيد بر سينما، که از جذاب‌ترين و مردمی‌ترين هنرهاست و آثار خاص بر مردم دارد، مورد توجه شهرداری است. ما نيز سينما را قبل از تفريح و سرگرمی به عنوان يکی از دروازه‌های توسعه مورد توجه قرار داده‌ايم.

وی با تاکيد بر اينکه تاکنون هر کاری در شهر انجام داده‌ايم، تلاش کرده‌ايم فاخر و خوب باشد و همه نيازهای مردم در آن لحاظ شود، تصريح کرد: سالن نمايش آيينی به‌زودی افتتاح می‌شود که جزو افتخارات فرهنگی و هنری ما خواهد بود. همچنين در توليدات سينمايی نيز تلاش‌هايی کرده‌ايم و گام‌های جدی و اساسی را برداشته‌ايم، هر چند که انتقادهايی را نسبت به خودمان از سوی برخی دوستان شنيده‌ايم که آنها را به جان می‌خريم و سعی می‌کنيم اشکالات آن را مرتفع کنيم.

به گزارش ايسنا، قاليباف در بخش ديگری از صحبت‌های خود به اظهارات احمدرضا درويش ــ کارگردان سينما ــ که چند روز پيش نسبت به برخی بی‌احترامی‌ها به اهالی هنرمندان صحبت کرده بود، به صورت تلويحی اشاره کرد و ادامه داد: از باب گلايه نمی‌گويم، ولی اين روحيه را دارم که اگر کاری را انجام دهم منتی بر سر کسی نمی‌گذارم و هرگز کار با منت را برای خود قبول نمی‌کنم و معتقدم هر خدمتی که با منت انجام شود، بی‌ارزش است، لذا اگر برخی از دوستان برداشت ديگری از صحبت‌های من کرده‌اند قطعا اين‌طور نبوده است که با ساختن سينما قصد منت گذاشتن بر سر هنرمندان را داشته باشم.

وی اضافه کرد: مگر ما چيزی از جيب‌مان داده‌ايم که بخواهيم منتی بگذاريم، مدير بوده‌ايم حق و حقوق‌مان را هم گرفته‌ايم و مگر مسووليت، چيزی جز دردسر بيشتر دارد.

شهردار تهران افزود: اين موضوع را از اين باب می‌گويم تا هنرمندان که از سرمايه‌های بزرگ کشورمان هستند، مطمئن باشند که ما خدمتگزار آنهايی هستيم که خدمتگزار مردم، نظام، اسلام، انقلاب، آرمانهای فرهنگی و باورهای دينی مردم هستند و هيچ منتی هم بر سر آنها نداريم.

وی در بخش از صحبتهای خود اظهار اميدواری کرد که در سال آينده در همين موقع، مجموعه‌های بزرگ فرهنگی ــ هنری و مذهبی را از بعد کالبدی به جايی برسانند که در سطح فراملی بدرخشد.

قاليباف عنوان کرد: اميدوارم به زودی تپه‌های عباس‌آباد و پروژه‌های که در آن در حال احداث است به عنوان بزرگ‌ترين قطب فرهنگی در کشور و خاورميانه بدرخشد.

به گزارش ايسنا، در ابتدای اين مراسم آقا تقی ــ شهردار منطقه ۳، نيز با اشاره به افتتاح دو پروژه بزرگ در مجموعه پارک ملت در اين منطقه، خاطر نشان کرد: افتتاح آبنمای موزيکال پارک ملت و پرديس سينمايی پارک ملت از جمله پروژه‌های مهم اين منطقه بوده است.

وی تاکيد کرد: جمعيت شناور اين منطقه يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر است، اما علی‌رغم موقعيت فرهنگی، تجاری و ديپلماتيک، از سرانه فرهنگی مناسب محروم است، به طوری که قبل از افتتاح پرديس سينمايی فقط يک سينما در اين منطقه داشتيم و در برخی نواحی نيز فقط يک مسجد وجود داشت.

در ادامه اين مراسم جمعی از هنرمندان در مورد افتتاح پرديس سينمايی پارک ملت و اهميت اقدامات شهرداری تهران صحبت کردند؛ از جمله عزت‌الله انتظامی که در اظهارات خود، گفت: اقداماتی اين چنين با اين کيفيت و سرعت، يک مرد می‌خواهد و امروز اين مرد را داريم.

همچنين پرويز پورحسينی و گوهر خيرانديش از ديگر بازيگران سينما و تئاتر ايران نيز به دليل توجه و اقدامات فرهنگی از شهردار تهران تقدير و تشکر کردند.

به گزارش ايسنا، همچنين تشکری نيا ــ مدير عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ــ با تاکيد بر اين‌که پروژه پرديس سينمايی پارک ملت در زمان تغييرات سه شهردار در منطقه ۳ جريان داشته است، يادآورشد: خوشبختانه به دليل توجه شهردار تهران به اين پروژه با وجود اين تغييرات مشکلی در روند کار پيدا نشد.

وی همچنين در توضيح اظهارات يکی از هنرمندان در مورد ساخت سالن‌های تئاتر در شهر تهران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ سالن تئاتر در دست احداث است و تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده نيز کليه آنها به بهره‌برداری می‌رسند، همچنين سالن بزرگی با عنوان «تئاتر شهر» در حال احداث است که با توجه به بزرگ بودن اين پروژه، فعلا نمی‌توان زمان دقيقی را برای پايان آن اعلام کرد.

به گزارش ايسنا، در پايان اين مراسم شهردار تهران به همراه جمعی از هنرمندان اين پروژه را بازديد و افتتاح کردند و در پايان مراسم نيز مراسم آتش‌بازی در کنار فضای بيرونی پرديس سينمايی ملت انجام شد.





















Copyright: gooya.com 2016