شنبه 20 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزانه ۷۰ نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند، ايسنا

جانشين پليس راهنمايی و رانندگی کشور گفت: تصادفات رانندگی در جاده ها و معابر شهری روزانه جان ۷۰ نفر از هموطنان را می گيرد که بر اثر آن سالانه ۶ هزار ميليارد تومان خسارت مادی و معنوی بر کشور تحميل می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار هاديان فر ظهر امروز در همايش تجليل از نمونه های ترافيکی گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی سالانه يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر بر اثر تصادفات کشته و بيش از ۵۰ ميليون نفر دچار مصدوميت می شوند که در صورت تداوم روند فعلی در سال ۲۰۲۰ تعداد تلفات و مصدوميت ناشی از تصادفات حداقل ۶۰ درصد افزايش می يابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ششمين عامل مرگ و مير در جهان تصادفات است که اين رتبه در سال ۲۰۲۰ به سومين عامل در جهان تبديل خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هاديان فر اعلام کرد: درگزارش سازمان جهانی آمده است که مرگ و مير ناشی از تصادفات در ايران دومين علت مرگ و مير بعد از ايست قلبی است.

جانشين پليس راهنمايی و رانندگی کشور گفت: امروز در کشور ما علی رغم رشد سالانه ۱۷ درصد توليد و واردات خودرو و رشد ۱۶۲۵ درصدی آن نسبت به ۱۰ سال گذشته و رشد ۲۹ درصدی صدور گواهينامه رانندگی بالاخره توانستيم به همت مسئولين و با همياری وزارت راه و ترابری و آموزش و پرورش گام بلندی جهت کاهش ۱۷ درصدی تلفات و ۱۱.۵ درصدی مجروحين در طول يکسال برداريم.

وی ادامه داد: امروز توانسته ايم شدت تصادفات فوتی را در سال ۸۶ نسبت به سال ۸۵ به ميزان ۲۴ درصد کاهش بدهيم و طی دو سال اخير وضعيت رانندگی مردم را ۴۰ تا ۵۰ درصد بهبود بخشيم البته اين تلاشها خوب است اما کافی نيست.

هاديان فر گفت: تصادفات سايه مخوف خود را روی جاده ها و معابر شهری کشورمان گسترده است و روزانه جان ۷۰ نفر از هموطنان را می گيرد که بر اثر آن سالانه ۶ هزار ميليارد تومان خسارت مادی و معنوی بر کشور تحميل می کند.

جانشين پليس راهنمايی و رانندگی کشور با اشاره به اينکه امروزه با سه نسل از کاربران راه و وسايل نقليه مواجه هستيم گفت: اول نسل قديم که بر اساس آمارهای تصادفات پليس ، افرادی از سنين ۳۱ الی ۷۱ سال را شامل می شوند و در ۷۰ درصد تصادفات خسارتی و جرحی و فوتی مقصر هستند ، دوم نسل جديد افرادی در سنين ۲۱ الی ۳۱ سال که در ۱۹ درصد و افراد بين ۱۸ الی ۲۱ سال که در ۱۱ درصد تصادفات مقصر هستند.

وی ادامه داد: اگر رفتار خوب ترافيکی عوامل تقويت کننده ای به دنبال داشته باشد حتما احتمال تکرار آن بيشتر خواهد شد بنابراين آموزش خوب راندن ، راه اصلی فرهنگ سازی و نهادينه سازی رفتار رانندگان است.





















Copyright: gooya.com 2016