دوشنبه 6 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"روانشناسی رانندگی" رشته دانشگاهی می‌شود، مهر

سرپرست کميته روانشناسی و مشاوره آموزش عالی از ايجاد رشته بين رشته ای روانشناسی رانندگی خبر داد و گفت: رشته روانشناسی رانندگی تلفيقی از روانشناسی و مهندسی ترافيک است.
دکتر غلامعلی افروز در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين خبر گفت: رشته "روانشناسی رانندگی" به عنوان يک ضرورت عصر شهرنشينی در دانشگاهها راه اندازی می شود که اکنون در صدد طراحی سرفصل دروس دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اين رشته هستيم و هر دانشگاهی که توانايی داشته باشد می تواند مجری اين دوره ها شود.

وی روانشناسی پزشکی را از ديگر رشته های بين رشته ای در دستور کار کميته روانشناسی و مشاوره آموزش عالی معرفی کرد و افزود: روانشناسی پزشکی با روانپزشکی متفاوت است. روانشناسی پزشکی می تواند برای ارتقای بهداشت روانی کشور و برای پيشرفت درمان موثر واقع شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرپرست کميته روانشناسی و مشاوره آموزش عالی از مطالعاتی برای راه اندازی رشته هايی در حوزه روانشناسی شناختی نيز خبر داد و گفت: در نظر است تا سرفصل دروس رشته های جديدی که تلفيقی از رشته های روانشناسی و فلسفه و علوم عصب شناختی هستند طراحی شوند.

دکتر افروز از شروع تدوين سرفصلهای رشته روانشناسی معماری خبر داد و گفت: اين رشته تلفيقی از رشته های روانشناسی، معماری و شهرسازی است و در خصوص کاربرد روانشناسی در معماری خانه و شهر بحث می کند.





















Copyright: gooya.com 2016