Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 8 تیر 1384

پيش بيني های "شگفتی برانگيز" در مورد برنامه‌های احمدی نژاد، بی بی سی

برخی سايتهای اينترنتی مطالبی از مهدی کلهر، نماينده محمود احمدی نژاد در دوران تبليغات انتخاباتی نقل کرده اند که از آن جهت که که کاملاً با پيش بيني هايی که در زمينه برنامه های فرهنگی و اجتماعی آقای احمدی نژاد در دوران رياست جمهوری اش مغايرت دارد، اسباب شگفتی ناظران را فراهم آورده است.

اين سايتها اظهارات منسوب به مهدی کلهر را از مصاحبه او با شبکه تلويزيونی ماهواره ای فارسی زبان مهاجر نقل کرده و به عنوان سياستهای فرهنگی دولت آينده محمود احمدی نژاد منتشر کرده اند.

از آقای کلهر نقل شده که آقای احمدی نژاد می ‌خواهد نيروی انتظامی به هيچ عنوان به نوع پوشش و نحوه‌ تعامل دخترها و پسرها کار نداشته باشد، خوانندگان و گروههای موسيقی که در خارج از ايران، بويژه لس آنجلس مشغول به کارند و از جمله، خوانندگان زن امکان فعاليت در داخل ايران بيابند و همه مردم آزادانه بتوانند برنامه های شبکه های تلويزيونی ماهواره ای را دريافت کنند.

مهدی کلهر در گفتگو با بخش فارسی راديو بی بی سی اظهاراتی که در مصاحبه با شبکه تلويزيونی مهاجر کرده است را برنامه های فرهنگی آقای احمدی نژاد ندانسته بلکه گفته که اين اظهارات، نظرات شخصی خود اوست اما از آنجا که از سابقه ای فرهنگی برخوردار است و در مسائل مختلف مورد مشورت آقای احمدی نژاد قرار می گيرد، به احتمال زياد آقای احمدی نژاد به سمت اين گونه سياستها پيش برود.

آقای کلهر در اين گفتگو تصريح کرده که محمود احمدی نژاد صبغه فرهنگی ندارد، در ميان اطرافيانش چهره شاخص فرهنگی وجود ندارد، خود يا اطرافيانش تخصصی در زمينه رسانه ها ندارند و خودش را تنها فردی معرفی کرده که در دوران انتخابات زمينه مسائل فرهنگی مورد مشورت آقای احمدی نژاد قرار می گرفته است.

آقای کلهر که از مديران وزارت ارشاد و صداوسيما بوده همچنين تأکيد کرده که آقای احمدی نژاد آن گونه که در مصاحبه وی با شبکه مهاجر مطرح شده، فردی است که می‌ خواهد همه شاد باشند، حکومت در حريم خصوصی افراد دخالت نکند، پوشيدن لباسهای محلی در جامعه شهری ايران باب شود و مردم ديگر شاهد "آن بگير و ببندهای سابق" در زمينه مطبوعات نباشند.

اين در حالی است که شمار قابل توجهی از هواداران آقای احمدی نژاد که در روزهای اخير ديدگاههای خود را برای رسانه ها مطرح کرده اند انتظار دارند که وی سياستهای سختگيرانه تری در قبال مسائل فرهنگی و اجتماعی اتخاذ کند.

از جمله، محمد تقی رهبر، نماينده‌ اصفهان در مجلس شورای اسلامی که يکی از مطالبات مجلس از دولت آينده را برخورد با "بدحجابی" زنان و دختران و کشيده شدن "ديوار عفاف" در جامعه اعلام کرده است.

وی که عضو کميسيون فرهنگی مجلس است در جمع خبرنگاران در مجلس گفته: "ما خجالت می‌ کشيم در مملکت اسلامی برخی از زنان و دختران اين ‌گونه رها شده ‌اند، اگر اينها همين نيم وجب دستمالی را که روی سرشان است بردارند، کسی نيست که به آنها حرفی بزند".

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقای رهبر، تشکيل خانه شادی، کلاسهای موسيقی و اردوهای مختلط دانشجويان را از مشکلات دانشگاهها عنوان کرده و خواستار آن شده که محمود احمدی نژاد نهادهای فرهنگی را از وجود "عناصر ناسالم" پاک کند.

در مقابل، مهدی کلهر، بسياری از اظهاراتی را که در مورد سختگيری و کاهش آزاديهای فرهنگی و اجتماعی به محمود احمدی نژاد نسبت داده می شود در حد طنز و لطيفه ارزيابی کرده و گفته که آقای احمدی نژاد خودش به اين حرفها می خندد.

او می گويد تنها مشکلی که محمود احمدی نژاد دارد اين است که کسی منتظر رئيس جمهور شدن او نبوده، "وگرنه آدم عجيب غريبی نيست".

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25379

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيش بيني های "شگفتی برانگيز" در مورد برنامه‌های احمدی نژاد، بی بی سی' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005