Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 5 تیر 1384

افروغ: دينداران اين توقع را داشتند كه هاشمي در برابر موج طرفداري گسترده‌ ليبرال‌ها، سكولارها و ... موضع ميگيرد، ايسنا

نماينده‌ي مردم تهران در خانه‌ي ملت، معتقد است كه انتخابات نهمين دوره‌ي رياست‌جمهوري يكي از جدي‌ترين، رقابتي‌ترين و هيجاني‌ترين انتخابات ايران در طول عمر جمهوري اسلامي بوده است كه يك وزن‌كشي سياسي تمام‌عيار نيز محسوب مي‌شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر عماد افروغ، رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، در نطق پيش از دستور خود، با تحليلي بر انتخابات اخير، پيروزي در انتخابات نهمين دوره‌ي رياست جمهوري را به دكتر احمدي‌نژاد به عنوان يك اصولگراي عدالت‌محور، تبريك گفت و اظهار داشت: بدون ترديد اين پيروزي در وهله‌ي اول از آن مردم انقلابي و عدالت‌خواه پايبند به آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و انديشه‌هاي بلند و متعالي حضرت امام (ره) و خواهان تحول در ساختار مديريتي و در راستاي تحقق آرمان‌هاي مذكور و پاسخگويي به نيازهاي واقعي آنان است.


وي به حق اين پيروزي را در ادامه‌ي پيروزي‌هاي به دست آمده در انتخابات مجلس هفتم و شوراي اسلامي شهر، پيروزي فرهنگ و هويت ديني ايرانيان دانست و افزود: ايرانيان يك‌بار ديگر با كنش تاريخي خود نشان دادند كه از چه ذخيره و اندوخته‌ي انقلابي و ديني برخوردارند. هر چند متاسفانه بسياري از روشنفكران و تحليل‌گران سياسي ما، قادر به فهم اين ذخيره‌ي متراكم و تاريخي نيستند؛ ذخيره و اندوخته‌اي كه همواره در اوج نااميدي و ناباوري و با اتكاء به خداوند متعال، فريادرس اين ملت شريف و سربلند بوده است.


افروغ با بيان اينكه در دور اول انتخابات، شاهد حضور گرايش‌ها، ذائقه‌ها و سلايق مختلف با حمايت‌هاي متنوع سازمان‌يافته و تشكل‌يافته بوديم، يادآور شد: دور اول انتخابات نشان داد كه در صورت سعه‌ي صدر مسوولان، خودداري از تنگ‌نظري و اجازه‌ي ورود به كانديداهاي مختلف و ايجاد فرصت‌هاي برابر در عرصه‌ي رسمي براي بيان ديدگاه‌هايشان و تدبير و درايت و پرهيز از مواضع جاعلانه كه زمينه را براي مظلوميت‌نمايي‌هاي كاذب فراهم مي‌كند، برنده‌ي اصلي ميدان مبارزه، چه كسي و با چه آرمان و ديدگاهي خواهد بود.


رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، معتقد است كه مبارزات انتخاباتي سال‌هاي اخير به ما ثابت كرده است كه پيروزي بسياري از افرادي كه سنخيتي با انقلاب اسلامي نداشته‌اند، عمدتا به دليل نابخردي‌ها و جهالت‌هاي برخي از مسوولان و مظلوميت‌نمايي‌هاي كاذب ناشي از اين جهالت‌ها و استفاده از امكانات و فرصت‌هاي دولتي از سوي افراد مذكور بوده است.


وي با اشاره به آخرين نطق خود قبل از ثبت‌نام كانديداها كه به گروه‌هاي سياسي پيشنهاد كرده بود تا علاوه بر صيانت از تجربه‌ي متراكم سياسي يكصدساله‌ اخير و توجه به عقلانيت سياسي در برابر افرادي كه مي‌كوشند با به‌كارگيري عبارات خودكامه، خودپسندانه، اشرافي و ارباب رعيتي و تلاش براي ايجاد توهم بحران يا بحران‌زايي و افتراق در صفوف كانديداهاي متشكل و گروه‌هاي شناخته‌شده‌ي سياسي و با منشي به ظاهر عملگرايانه و فراجناحي و در عمل سياست‌مدارانه و هوشمندانه، پيروز بي‌هزينه يا كم هزينه‌ي انتخابات باشند، بيايند و آنان را به رقابت جدي فراخوانند، گفت: به لطف خداوند اين حضور و رقابت شكل گرفت و شاهد بوديم كه كانديداي رقيب با تمام قامت و با تمام اعوان و انصارش و به نام ائتلاف ملي كه بسيار صوري و كاذب و براي برخي غير مترقبه و البته براي برخي مترقبه و قابل پيش‌بيني بود، به عرصه‌ي مبارزه وارد شد.


به گزارش ايسنا افروغ خاطرنشان كرد: كساني كه تا ديروز ايشان را مظهر اقتدارگرايي و استبداد معرفي مي‌كردند، در خطر، تغيير موضع دادند و ايشان را مظهر آزادي و اصلاح‌طلبي قلمداد كردند و چه ناشيانه تعدادي از به اصطلاح روشنفكران ما با ناديده انگاشتن تجربه‌ي تاريخي فعاليت‌ها و رفتارهاي سياسي و شكل‌گيري گروه‌هاي سياسي شناخته‌شده، تلاش كردند تا با قطبي‌كردن فضاي سياسي، طرف مقابل را مظهر استبداد، فاشيسم و تحجر معرفي كنند.


نماينده‌ي مردم تهران در خانه‌ي ملت، افزود: آيا به راستي تنها درد اين روشنفكران ظرف نظري و عقب‌ماندگي تاريخي است؟ آيا تنها درد ايشان نگاه غير بومي و گرته‌بردارانه از غرب و عدم درك مشكلات و نيازهاي داخلي است؟ به نظر مي‌رسد حضور آنها در شبكه‌ي رقابت قدرت و ثروت باعث شده است تا هم معضل و بيماري فكري اين دسته از روشنفكران حاد شود و هم در شرايط خاصي كه احساس خطر مي‌كنند اين چنين بي‌محابا و بي‌توجه به عاقبت تصميم خود وارد ائتلاف‌هاي بي‌بنياد و كاذب شوند. البته اين ائتلاف از قبل براي حقير قابل پيش‌بيني بوده است.


افروغ خطاب به نمايندگان گفت:‍ شما به ياد داريد كه بنده در اولين نطق خود به اين نكته اشاره كردم كه همانگونه كه اباحه‌گرايي دولتي، مولود جريان پراگماتيسمي و ابزارگرايانه پس از جنگ تحميلي است و خود را وامدار آن مي‌داند، بار ديگر با بازگشت چهره‌ي شاخص پراگماتيسم و عمل‌گرايي در كشور، اباحه‌گرايان به دامن مادر پراگماتيسمي خود بازخواهند گشت كه اين اتفاق نيز رخ داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، افزود: اما براي برخي از دينداران اين ائتلاف غيرمترقبه، ناگوار و شوك‌برانگيز بوده است. دينداران حداقل اين توقع را داشتند كه ايشان در برابر موج طرفداري گسترده‌ي ليبرال‌ها، سكولارها، ملي‌ - مذهبي‌ها، نهضت آزادي‌ها، غرب‌زده‌ها و مخالفان انقلاب و امام راحل موضع مي‌گيرند و حساب خود را از آنان ، چه به لحاظ پاسداري از عقلانيت سياسي و چه به لحاظ دينداري و وفاداري به آرمان‌هاي انقلابي و اسلامي تسويه مي‌كنند، اما اين اتفاق نيفتاد، لذا اميدوارم درس عبرتي شده باشد براي پرهيز دين‌داران از تحليل‌هاي سطحي، جزيي و صنفي و عطف توجه به تحليل‌هاي حكيمانه، كلان‌نگر و ساختاري و هم‌چنين پرهيز گروه‌هاي سياسي از ماكياوليسم افراطي در عرصه‌ي قابليت‌هاي سياسي و ناديده انگاشتن فهم و شعور تاريخي و سياسي مردم. البته در دور دوم انتخابات وزن اين ائتلاف بي‌بنياد و غير موجه نيز رعايت شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25272

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افروغ: دينداران اين توقع را داشتند كه هاشمي در برابر موج طرفداري گسترده‌ ليبرال‌ها، سكولارها و ... موضع ميگيرد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005