Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 5 تیر 1384

رييس جبهه‌ي مشاركت منطقه‌ي قم: تنوع گروهي در ميان محافظه‌كاران، اصلاح‌طلبان و تحريميان ايجاد خواهد شد، ايسنا

رييس جبهه‌ي مشاركت منطقه‌ي قم، گفت: ضرورت زمان، اصلاح‌طلبان را به هم نزديك‌تر مي‌كند و ممكن است با تشكيل جبهه‌اي اهداف خود را پيش برند.


حجت‌الاسلام و المسلمين هادي قابل ، عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت، در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار داشت: در آرايش نيروهاي سياسي آينده‌ي كشور تغيير خاصي حاصل نمي‌شود، جز اينكه ممكن است برخي گروه‌ها به لحاظ ضرورت زماني به هم نزديك شوند و جبهه‌هايي مانند جبهه‌ي دموكراسي‌خواهي و يا تحت عنوان جبهه‌ي اعتدال اسلامي كه آقاي هاشمي مطرح كرد را جهت پيشبرد اهداف خود تشكيل دهند.


قابل معتقد است: سه گروه كلان سياسي - جبهه‌ي محافظه‌كاران، جبهه‌ي اصلاح‌طلبان و جبهه‌ي تحريميان - هم‌چنان در عرصه‌ي سياسي كشور فعال خواهند بود و تنوع گروهي در ميان اين جبهه‌ها به وجود خواهد آمد.


وي گفت: قطعا تنوع گروهي جبهه‌ي محافظه‌كار بعد از انتخابات و اختلافات‌شان هم بر سر مسايل حكومت و جايگاه‌هايشان بيشتر خواهد شد. در همين انتخابات هم شاهد اختلاف بين گروه‌هاي محافظه‌كار بر سر چند كانديدا بوديم و بعد از تشكيل دولت جديد هم اختلاف بين گروه‌هاي سنتي و جوان اين جبهه مثل آبادگران وجود خواهد داشت، اما به هر حال اين جبهه همان جبهه‌ي محافظه‌كار است.


اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت، تصريح كرد: جبهه‌ي اصلاح‌طلبان هم تنوع خود را خواهد داشت و طيف سنتي مثل مجمع روحانيون مبارز و مجمع اسلامي بانوان و امثال آن‌ها ديدگاه‌هاي خود را حفظ خواهند كرد و طيف پيشروتر مثل جبهه‌ي مشاركت، سازمان مجاهدين و گروه‌هاي ديگري كه با اين مجموعه در انتخابات همسو بودند ديدگاه‌هاي خود را خواهند داشت؛ كما اينكه كارگزاران و مجموعه‌ي هم‌فكر آن‌ها هم ديدگاه‌هاي خاص خود را دارند، اما فرصت زمان آن‌ها را به هم نزديك خواهد كرد و جبهه‌ي اصلاحات بنابر ضرورت كار سياسي در اين دوره با قدرت بيشتري جمع خواهند شد و كار خواهند كرد.


رييس جبهه‌ي مشاركت منطقه‌ي قم، شرايط بعد از انتخابات را فرصتي براي اصلاح‌طلبان دانست كه بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را در اين برهه شناسايي كنند.


وي افزود: هم‌چنين اين شرايط براي محافظه‌كاران هم فرصت خوبي است كه خودي نشان دهند. تاكنون محافظه‌كاران مدعي بودند هيچوقت حاكميت را يكدست در اختيار نداشتند و اگر چنين بود مي‌توانستند عدالت اجتماعي را محقق كنند و با شعار عدالت اجتماعي و فقرزدايي هم وارد عرصه شدند و اين انتخابات را با اين شعارها بردند.


وي ابراز عقيده كرد: واقعيت اين ست كه الان حاكميت به نفع محافظه‌كاران يكدست شده است و در اين چهار سال بايد خودشان را نشان دهند و وعده‌هايي كه به مردم داده‌اند را محقق كنند و اگر نتوانند مردم به كارايي آن‌ها شك خواهند كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قابل ادامه داد: اصلاح‌طلبان هم فرصتي پيدا كنند كه از نقاط ضعف خود را در اين دوره هشت ساله آگاه شوند و علاوه بر مشكلاتي كه داشته‌اند و سه راهي كه فرا راه اصلاح‌طلبان بوده، تعاملشان را با مردم بررسي و آسيب‌شناسي كنند كه چرا گفتمانشان گفتمان غالب در جامعه نشده است. بنابراين با بررسي دقيق‌تري وارد عرصه‌ي فعاليت اجرايي در كشور شوند.


اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت، گفت: در نظام‌هاي سياسي دنيا هم اين فراز و فرود وجود دارد و گروه‌هاي سياسي در يك دوره به قدرت مي‌رسد و در دوره‌اي ديگر حذف مي‌شوند. در همه‌ي كشورها اين تجربيات وجود دارد و در كشور ما هم بايد وجود داشته باشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25271

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس جبهه‌ي مشاركت منطقه‌ي قم: تنوع گروهي در ميان محافظه‌كاران، اصلاح‌طلبان و تحريميان ايجاد خواهد شد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005