Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 31 خرداد 1384

هشدار وزير كشور نسبت به احتمال سازماندهي مجدد براي اعمال نظر در رفتار انتخاباتي شهروندان

استانداران سراسر كشور در نشست شب گذشته خود كه با حضور وزير كشور، معاونين، مديران وزارت كشور و دو تن از معاونان و مديران كل وزير اطلاعات برگزار شد، روند برگزاري مرحله اول انتخابات رياست جمهوري را بررسي و بر ادامه روند سالم و قانوني انتخابات در برگزاري مرحله دوم آن تأكيد كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، در اين جلسه پس از طرح نظرات استانداران، معاون وزير اطلاعات به ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در خصوص شناسايي عوامل انفجارها و تهيه و توزيع CDها و شب نامه ها عليه برخي كانديداهاي رياست جمهوري در نقاط مختلف كشور پرداخت.
سپس وزير كشور با انتقاد از شبكه گسترده اي كه براي برنامه ريزي و اجراي تحركات تخريبي عليه برخي كانديداهاي رياست جمهوري فعال شد، وزارت كشور توانست با مساعدت دستگاه هاي امنيتي و قضايي اين شبكه وسيع سازماندهي شده را شناسايي و تا حدودي از فعاليت تخريبي آن جلوگيري نمايد.
موسوي لاري مسأله ورود برخي كاركنان نهادهاي نظامي به امور سياسي و پذيرش مسؤوليت نظارت بر انتخابات را ناشي از مشكلات ساختاري و عدم پاي بندي به مقررات حاكم بر كشور دانست و گفت: خوشبختانه براي اولين بار در اين دوره با پديده مورد اشاره برخورد شد و دستگاه قضائي قاطعانه ما را در اجراي قانون ياري داد.
موسوي لاري نحوه اجراي انتخابات روز جمعه گذشته را در تاريخ انتخابات كشور كم نظير خواند و گفت: براساس سوگندي كه ياد كرده ايم، وظيفه ما برگزاري انتخابات سالم است و ما اين سوگند را محقق كرديم.
وي با تأكيد بر اين كه وزارت كشور و مجموعه اجرايي انتخابات به هيچ نحو از وظايف خود كوتاه نيامده است، افزود: شيوه هاي اجرايي اين دوره از انتخابات، كارآمدترين شيوه هاي اجرايي در بيست و چند دوره برگزاري انتخابات است كه 7 دوره آن در زمان مسؤوليت خود شاهد بوده و برگزار كننده آن بوده ايم.
وزير كشور با اشاره به محتواي بعضي CD ها و جزوات تبليغي و پاره اي اظهارنظرهاي متحجرانه گفت: احساس مي كنم در شرايط كنوني راه امام و دستاوردهاي نظام و حكومتي كه حضرت امام (ره) معرفي كرده بود، از طريق همان عناصري كه قبل از پيروزي انقلاب به امام به خاطر انديشه تحول خواه ايشان فحاشي مي كردند، توسط سارقان و حراميان و در لواي عقيده اي واپس گرايانه به نام دين از بين مي رود.
وي همچنين با اشاره به اين كه در مجالس و محافل برخي از سخنرانان، تمام مسؤولان را با لحن بسيار زشتي مورد هتك قرار مي دهند و در CD هاي تخريبي از اين سخنان در جهت تخريب همه مسؤولان نظام استفاده مي شود، گفت: اين گروه در CD هايي كه به صورت ميليوني تكثير و توزيع شده است، تلاش مي كنند تا تضاد بين قول و عمل بزرگان نظام را ترسيم نموده و ذهن مردم را مخدوش نمايند هرچند در كلمات اظهار ارادت مي كنند.
وزير كشور تأكيد كرد: من شخصاً ترديد ندارم كه در تهيه و توزيع اين CD ها ولو با واسطه دست خارجي دخالت داشته و شبهه نكنيد كه از ماوراي اين مرزها آن را هدايت كرده و با اين كار همان هدف پوساندن تشكيلات از درون را دنبال مي كنند به نظر مي رسد استحاله نظام از همين جا شروع شده است.
وي افزود: تهيه و توزيع اين نوع CD ها اصلاً ربطي به يك كانديداي خاص ندارد و براي مشمئز كردن مردم از كل نظام است كه همه عناصر مؤثر نظام را با عبارات بسيار زننده و كثيف مورد حمله قرار مي دهد.
وي با اشاره به نامه نگاري هاي متعدد وزارت كشور با مسؤولان بالاي نظام و دستگاه اجرايي و قضايي درخصوص هشدارهاي بموقع نسبت به مخاطرات و تهديدهاي انتخابات گفت: رئيس محترم قوه قضائيه پذيرفتند كه با افرادي كه دخالت غيرقانوني در امر انتخابات نموده يا مخل امنيت عمومي هستند، برخورد كنند و ما ضمن تشكر از عنايت و همكاري هاي ايشان، منتظر تحقق وعده ايشان هستيم.
وي در همين حال نسبت به احتمال يك سازماندهي مجدد درخصوص اعمال نظر در رفتار انتخاباتي شهروندان هشدار داد و گفت: برخورد قانوني و قاطع استانداران و مراقبت آنها از سازماندهي هاي غيرقانوني در عين رعايت بي طرفي، برگزاري سالم انتخابات را تضمين خواهد كرد.
وي با تأكيد بر اين كه نتيجه انتخابات برخاسته از رأي مردم خواهد بود، افزود: ما بايد تمام امكانات و توان خود را براي پيشرفت مسير سالم انتخابات به كار گيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير كشور در پايان گفت: رؤساي ستادهاي استاني انتخابات و فرمانداران به عنوان رؤساي هيأت هاي اجرايي در دو روز باقيمانده تا روز اخذ رأي مصمم تر از گذشته تمامي ظرفيت هاي قانوني در اختيار خود را ارزيابي مجدد نموده، ضعف و قصورهاي احتمالي را شناسايي كنند و نسبت به جبران آن اقدام نمايند.
وزير كشور در پايان سخنان خود تأكيد كرد: بازرسان و نمايندگان فرمانداران در شعب اخذ رأي از كارآمدترين و با صلابت ترين افراد انتخاب و چنانچه فرد يا افرادي دچار خستگي و يا بي انگيزگي شده اند نسبت به جايگزيني اقدام نمايند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24978

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار وزير كشور نسبت به احتمال سازماندهي مجدد براي اعمال نظر در رفتار انتخاباتي شهروندان' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005