Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 30 خرداد 1384

تحريم دور اول، شرکت در دور دوم، محمود دولت آبادي، محمدعلي سپانلو و عزت الله فولادوند در دور دوم انتخابات شرکت می کنند، ايران

روزنامه ايران: گروهى از تحريم كنندگان دور اول انتخابات رياست جمهورى تأكيد كرده اند كه به دليل حساسيت فوق العاده انتخابات دور دوم، در اين انتخابات شركت خواهند كرد. محمود دولت آبادى، نويسنده و از اعضاى هيأت مؤسس كانون نويسندگان ايران، سكوت چندين ماهه خود را در مورد انتخابات شكست و اعلام كرد كه در انتخابات شركت مى كند. وى در اين تماس تلفنى تنها به ذكر اين نكته اكتفا كرد كه با توجه به شرايط پيش آمده در دومين دور از انتخابات شركت خواهد كرد. دولت آبادى پيش از اين در اعتراض به غير قانونى اعلام شدن كانون نويسندگان ايران در سكوت به سر مى برد. پيش از اين محمدعلى سپانلو نيز در گفت و گويى اعلام كرده بود كه در دور دوم انتخابات شركت كرده و از هاشمى حمايت مى كند. شايان ذكر است به اعتقاد اغلب منتقدان، اعلام موضع اعضاى كانون نويسندگان ايران كه اغلب آنها جزو تحريم كنندگان انتخابات بودند، مى توانند تحريم انتخابات را به مشاركت حداكثرى در مقابله با جناح راديكال اصولگرا و جلوگيرى از تجمع قدرت در دست يك جناح سياسى تبديل كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين حال، منابع اينترنتى به نقل از دكتر عزت الله فولادوند متفكر سياسى گزارش دادند: به هر حال عرصه سياست در اين شرايط بغرنج سياسى، عرصه آزمون و خطا نيست، نبايد احساسى برخورد كرد و با تحريم انتخابات، ايران لطمه هاى زيادى به علت بى تجربگى ها خواهد خورد. بر اساس اين گزارش، يكى از مؤلفه هاى هاشمى در نظر دكتر فولادوند، مجرب بودن، تجربه سياست دارى و كشوردارى هاشمى است. هرچند كه اين روشنفكر ايرانى تهديد تكرار سناريوى عراق در مورد ايران از سوى آمريكا را منتفى مى داند، اما بى تجربگى و قالبهاى فكرى را اسباب نگرانى مى داند و معتقد است كه تا رقباى هاشمى بتوانند خود را با تحولات سياسى جهان وفق دهند و مناسبات ديپلماتيك را درك كنند، فرصتهاى زيادى را از دست خواهند داد و طبعاً تاوان اين بى تجربگى را ايران و ايرانيان خواهند پرداخت. وى در پايان يادآور شد كه در اين برهه از تاريخ سياسى ايران، ديگر نمى توان ريسك كرد و با توجه به شرايط بغرنجى كه به وجود آمده، ايران به يك رئيس جمهور مدير و مجرب نياز دارد تا جوانى بى تجربه سياستمدارى.

در همين زمينه:

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005