Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 29 خرداد 1384

معين در جمع جوانان حامي‌اش‌: براي شما تعيين تكليف نمي‌كنم، نه خودتان و نه من را ارزان نفروشيد، ايسنا

مصطفي معين، كانديداي مورد حمايت جبهه مشاركت ايران اسلامي و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در ديدار شنبه‌شب خود با جوانان حاميش، نخستين موضع‌گيري‌اش را پس از اعلام نتايج انتخابات بيان كرد.


به گزارش خبرنگار ايسنا، دليل تشكيل اين نشست كه با پيشنهاد خود معين برگزار شده بود، به گفته وي آن بود كه جوانان حامي‌اش از نتايج آرا دلخور و دچار تصورات غلط نشوند.


وي در اين نشست از جوانان حامي خود خواست تا خود را در جايگاه يك حزب قرار ندهند و با تكيه بر عقلانيت، به منافع ملي بينديشند و مخاطبانشان را مردم بدانند.


معين خطاب به حاضران گفت: من براي شما تعيين تكليف نمي‌كنم. شما حق داريد كه شركت كنيد يا شركت نكنيد. اگرچه شرايط كشور، تحريم انتخابات را ايجاب نمي‌كند، ولي من از هيچ يك از اين كانديداها حمايت نخواهم كرد.


معين در واكنش به تذكري خطاب به وي مبني بر اينكه چرا علي‌رغم آنچه تخلفات شكل‌گرفته ناميده شد، نتايج آرا را پذيرفته است، متذكر شد: پيشداوري نكنيد. من به عملكرد ستاد انتخابات اعتراض مي‌كنم، در حال حاضر نيز محورهاي اعتراضي خود را در بيانيه‌ام آورده‌ام، نمي‌دانم كه چقدر اين بيانيه مفيد خواهد بود، ولي نه در رد صلاحيتم و نه در مورد نحوه و سرنوشت اين انتخابات، بي‌انگيزه نشده‌ام.


وي با بيان اينكه بارها و بارها در مواجهه با سؤالات خبرنگاران گفته است كه هميشه اميدوار بوده و در شرايط سخت اميد‌وارتر است، ادامه داد: همچنان كه هنگام راي‌گيري اعلام كردم هيچ احساس خاصي ندارم و اين برانگيخته از يك واقع‌بيني است، نه بي‌انگيزگي.


بر اساس اين گزارش اين كانديداي نهمين دروه انتخابات رياست‌جمهوري در برشماري ضعف‌ها و تهديد‌هاي پيراموني خود و حاميانش يادآور شد كه بر اساس ملزومات شرايط اجتماعي به صحنه وارد شده است و به همين دليل نيز شروطي چون اجماع را براي ورود به صحنه نگذاشته است. چرا كه با احساس مسووليت اجتماعي و حداكثر انگيزه به ميدان رقابت پا گذشته است.


به گفته وي حداكثر هزينه براي او ترور شخصيت بوده است، با اين وجود وي بر اساس همان مسووليت اجتماعي كه به آن قائل بوده، براي گرم‌كردن فضاي اجتماعي انتخابات يا اينكه حاميانش رسانه خاصي داشته باشند و يا از سازماندهي مطلوبي برخوردار باشند، به صحنه وارد شده است.


معين در بخشي از سخنانش با بيان اينكه احساس تنهايي كرده و مي‌كند، بار ديگر بر توسعه علمي تأكيد كرد و افزود: در طول ساليان گذشته، همواره مقوله فرهنگ، توسعه علمي و نيروي انساني در حاكميت و دولت مغفول مانده و در شرايطي كه عمده بحث‌ها سياسي و اقتصادي بوده، عمده‌ترين بحران موجود، يعني بحران مديريت علمي پديد آمده است.


كانديداي مورد حمايت جبهه مشاركت وجه تمايز خود و حاميانش را با تحريم‌كنندگان انتخابات، اعتقاد به حداكثر استفاده از حداقل امكانات و آزادي‌ها دانست و خطاب به حاضران در نشست، افزود: نه خودتان و نه من را ارزان نفروشيد؛ من به ساختار انتخابات ايراد دارم. حق ما بيش از اين بود. اگر شوراي نگهبان فرصت يك هفته‌اي ما را براي سفر به استان‌ها نمي‌گرفت من مي‌توانستم به تمامي شهرها سفر كنم و ديدگاه‌هايم را با تمامي مردم در ميان بگذارم. حال آنكه با وجود نحوه تأييد صلاحيتم حتي چهار روز از فرصت تبليغاتي من گرفته شد. راي ما در شرايط عادلانه به جاي چهار ميليون بايد 20 ميليون مي‌بود. چرا كه من در سفرهاي انتخاباتي خود كه از دانشگاه به عنوان خانه خودم آغازشان كردم، شاهد انفجار عواطف انساني مبتني بر واقع‌نگري بودم و همين سبب شد كه صلاحيت من پس از 24 ساعت تأييد شود.


وي در بخش ديگري از سخنانش، ايران را كشور پديده‌هاي بي‌نظير خواند كه هر اتفاق خارق‌العاده‌اي در كهكشان آن قابل وقوع در ايران است.


معين در ادامه اظهار داشت: تذكر نسبت به حضور نظاميان بر سر صندوق‌هاي راي بايد جدي گرفته مي‌شد.


اين كانديداي نهمين انتخابات رياست‌جمهوري، آرمان‌خواهي، خودجوشي، ابتكار و نوآوري، جذب اصحاب فكر و انديشه و هم‌سويي افكار عمومي داخلي و جهاني با خود و حاميانش را در زمره نقاط قوت دانست و با تأكيد بر اميد به آينده‌نگري، نتايج ارزنده فعاليت چندماهه خود و حاميانش را اين گونه برشمرد:

ايجاد رابطه‌اي خوب و صميمي ميان دو نسل جوان و نسل انقلابي كه شاهد آن ميثاق‌نامه جوانان است، جذب و سازماندهي نيروها به گونه‌اي كه صدها هزار نفر از يأس و انفعال خارج شده، ممانعت از طبقه‌بندي شهروندان به درجه يك و دو ، شكست تابوي ارتباط با آمريكا در راستاي منافع ملي، رجحان منافع ملت بر منافع نظام در صورت تعارض ميان اين دو، توجه به حقوق اقليت‌ها و قشر محذوف به ويژه زنان و جوانان، طرح جبهه فراگير دموكراسي‌خواهي و حقوق بشر، كه نه شعر بود و نه شعار، و با اقبال گسترده‌اي روبه‌رو شد.


معين خطاب به جوانان حامي خود گفت: آينده كشور در دست شماست، قدر خود را بدانيد و در اختيار اهداف شخصيت‌ها و گروه‌ها قرار نگيريد. با چشم‌انداز يكصد ساله به آينده بنگريد و آرمان‌خواه تر از گذشته و با فكر تر از پيش به جلو گام برداريد.


وي بر همين اساس، شكل‌گيري جبهه فراگير دموكراسي‌خواهي و حقوق بشر در سطح ملي را قابل تحقق و تداوم دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اين گزارش، اعضاي حاضر در اين نشست كه غالباً از جمله اعضاي ستاد نسيم «نسل سومي‌هاي ياوران معين » بودند، پيش از سخنان معين به طرح ديدگاه‌هاي خود و تحليل‌هايشان از وضع كنوني اين كانديدا پرداختند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24794

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معين در جمع جوانان حامي‌اش‌: براي شما تعيين تكليف نمي‌كنم، نه خودتان و نه من را ارزان نفروشيد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005