Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 29 خرداد 1384

گزارشهای دریافتی نشریه انقلاب اسلامی از روند انتخابات، تحریم وسیع و چشمگیر

[ahbanisadr.blogspot.com]

برخلاف نتایج اعلام شده از طرف رژیم جو تحریم بر فضای "انتخاباتی " سنگینی میکرد.
گزارشگران ما در تهران و شهرستانها از صبح زود و ساعات شروع رای گیری در محلهای اخذ رای حضور بهم رساندند و بطور مرتب گزارشات زیر را راسال کردند :
بر خلاف تبلیغات حکومتی نه تنها استقبال مردم در تهران چشمگیر نبود بلکه فکر تحریم بخوبی غالب بود .
هوای 38 درجه تهران هیچ حرارتی برای انتخابات ایجاد نکرده و چندان شوری از حضور دیده نمی شود . پیش از آنکه به بررسی حوزه ها بپردازیم به آماری که وزارت کشور داده نگاهی میکنیم تا بتوانیم دقیق تر نوع و میزان حضور را بسنجیم . برای شهر تهران 2754 شعبه اخذ رای قرار داده اند و تعداد کل حائزین رای را در تهران 5ملیون و 700 هزار نفر اعلام کرده اند. یعنی اگر صد در صد شرکت کنند، به هر صندوق حدود 2100 رای بایستی ریخته شود . و اگر 50 درصد شرکت کنند ، ﺁرای هر صندوق میشود 1050 . در 10 ساعت ( 5 ساعت بدان اضافه شد تا ساعت 23 شب )که چون ساعات بین 2 تا 6 بعد از ظهر به علت گرمی هوا مردم عموما از خانه بیرون نرفتند ، همان محاسبه 10 ساعت کل زمان رای گیری درست در میآید. یعنی متوسط هر ساعت 100 رای یعنی هر دقیقه 1/5 نفر بایستی به حوزه ها وارد و از آنها خارج شود اگر 50 درصد شرکت کنند ( امری که وزارت کشور بر ان اصرار دارد و معتقد است بالای 55 درصد مردم شرکت کرده اند )
اکنون میپردازیم به حوزه ها :
* از جنوب شهر تهران شروع و تا شمال شهر را بازدید شد تعداد 17-18 حوزه بتر تیب در خیابانهای شوش ، ولی عصر، حافظ ، خیام ، گمرک ، میدان راه اهن ، میدان محمدی، شاهپور ، خیابان کریم خان ، شریعتی، دولت ، قلهک، و جردن مورد بازدید و بررسی واقع شد .هیچ صفی ملاحظه نشد در حوزه ها بین 5 تا 15 نفر بسته به موقعیت حوزه حضور داشتند . به جز حسینیه ارشاد که محل تجمع نهضتی ها و ملی - مذهبی ها و هوادارانشان است . در آنجا دور بینهای مختلفی از داخل و خارج کشور فیلم برداری میکردند .تنها در آنجا صفی 35تا45 نفری زنان و مردان جداگانه تشکیل داده بودند . و داخل حسینیه هم دو سه دسته از مردم مشغول بحث بودند و به این دلیل ازدحام شده بود و مردم می ایستادند تا ببینند چه خبر است . در مسجد علی جواد واقع در میدان 7 تیر صفی 15-20 نفره درست شده بود . چون آن حوالی حوزه ی دیگری نبود . از جمله شگردهای بکار رفته در این انتخابات این است که در طول خیابانهای اصلی حوزه ها را کم کرده اند الا چند حوزه معروف و جلوی دید که در آنها تجمع ایجاد شود . به هر حال در حوزه ها همانطور که ﺁمد بین 5 تا 10 نفر و خیلی کمی از حوزه ها تا 15 نفر حاضر بودند . اما در چند جایی ایستادم و زمان سنجی کردم و دیدم متوسط در هر 3 دقیقه 2 نفر به حوزه وارد می شوند . و این را اگر سر جمع کنیم می شود 40 نفر در ساعت و در 10 ساعت 400 نفر . یعنی 20 درصد البته باید گفت که عصرها و آخرین ساعات رای گیری حوزه ها شلوغتر می شوند .
اما ترکیب رای دادنها :
در بیشتر حوزه ها زنان بیشتر بودند و این موضوع به چشم می آمد . جوانانی که برای اولین بار رای می دادند نیز به چشم می آمدند . و البته در ساعات اولیه طرفداران رژیم هم حاضر بودند . و در دوربینها هم همینها به نظر می آمدند . در شهرهای استانهای گلیلان و مازنداران هم با دوستان بررسی کرده ایم حوزه ها گرم و پر شور نبوده و اکثرا خلوت بوده اند .
* عصر دوباره از تمام آن شعباتی که صبح بازدید شده بود، بعلاوه تعدادی دیگر یعنی مجموعا 23 شعبه، بازدید شد . غروب هوا خنک تر شده بود و مثل همیشه مردم این موقع بیشتر می آیند . اما وضعیت طوری بود که نمی توان گفت در صد آرا از آنچه که گفته و برآورد کرده بودم بیشتر شده . چرا که تنها در 3 نقطه که دوتای آنها مساجد اصلی بودند ( الجواد و یک مسجدی در خیابان نصرت و خواجه عبدالله ) صف کشیده شده بود و باقی همانند صبح از 2 نفر تا 20 نفر در آنها دیده می شدند . حسینیه ارشاد خلوت تر از صبح بود و بقیه جاها هم کمی از صبح شلوغتر بود و این شلوغی را اگر بجای چند ساعتی که مردم از ساعت 2 تا 6 به دلیل گرما نرفتند بگذاریم حاصل همان می شود که گفته شد . اما جالب اینکه همین سه نقطه هم که صف بود زنان صف بیشتری را تشکیل داده بودند .
همانطور که گفته شد از شمال تا جنوب شهرو تا حدی غرب بازدید شد و از بعضی ها که در جنوب شهر پرسیده شد به که رای داده اید آنها همه میگفتند به معین . اکنون که اواخر رای گیری است ساعت 9 و نیم شب ،نیز هیچ هجومی دیده نمیشود . تنها چند مسجد که نقاط تمرکز هستند صفهای 40/50 نفری داشتند . هیچ صفی بیش از این تعداد دیده نشد . بین ساعت 22 تا 23 که یک ساعت بیشتر از هر انتخاباتی به زمان رای گیری افزوده شد استقبال همانند ساعت 21 تا 22 بود و ازدحامی نبود .
گزارش شهرستانها :
* مسجد سلیمان شهر تا عصر بسیار خلوت بود و مردم در خانه ها مانده بودند و بعد از غروب حوزه ها شلوغ شدند .
* گچساران و یاسوج تا بعد از غروب حوزه های رای گیری بسیار خلوت بوده است و بعد از غروب گروهی از مردم پای صندوقهای رای رفته اند . گفته می شود که مردم منطقه به معین و رفسنجانی بیشتر رای داده اند .
* کرج استقبال مردم عادی بوده است . در گیشا حوزه ها خیلی خلوت بودند .
* اردبیل تا قبل از ظهر حوزه ها از مردم بسیار بسیار خالی بودند و بعد از غروب کمی رأی دهنده مراجعه کردند .
* تبریز کاملا خلوت بود به جز در جلوی مسجد ارک تعدا د کمی از بازاریان و بسیج مشاهده شدند . عکسهای انتخاباتی را تمام مردم پاره کرده بودند . و درگیریهای خیابانی در خیابان ولیعصر و تقاطع های آن بوقوع پیوست که تا ساعت 12 و نیم شب ادامه داشت و نیرویهای ویژه و انتظامی وارد عمل شدند .
* شهرستان مرند : حوزه های این شهر نیز بسیار خلوت بوده اند . تا ساعت 6 کسی اصلا به پای صندوقها نمیرفت . و از ساعت 8 شب جلو مساجد بین 5 تا 10 نفر بودند .
* اهواز : حوزه ها را مردم این شهر بسیار خلوت گذاردند .
* ﺁبادان : تمام روز اندک شمار بودند مراجعه کنندگان برای دادن رأی خبرگزاریهای رژیم خلوت گذاشتن حوزه ها را به پای گرمای شدید نوشتند !
* در اصفهان صبح حوزه ها خلوت بوده و بعد از غروب بین 10 تا 40 نفر در هر حوزه دیده شده اند . در شاهین شهر و ملک شهر نیز به همین ترتیب بوده است . در نجف آباد عنوان شده بود که مردم تحریم کرده اند و کسی در انتخابات شرکت نمی کند . معلمان میل کمتری به رای دادن نشان داده اند .
* در سنندج و دیگر شهرهای استان کردستان ، مردم بطور وسیع در تحریم انتخابات شرکت کردند .
* از شهرهای استان فارس و استانهای غرب کشور و خراسان گزارشهای واصل مربوط به روز، تا ساعت 3 بعد از ظهر هستند . بنا بر این گزارشها، شمار رأی دهندگان کم بوده اند .
* جالب اینکه در تلویزیون فیلمهای نقطهای پر ازدحام را انتخابات دوره هفتم ریاست جمهوری را پخش کرد و توجه نکردند که روی صندوق نوشته بود هفتمین دروه انتخابات ریاست جمهوری !!

گزارشهای خبرگزاریها و فرستاده های روزنامه ها غرب (17 ژوئن برابر 27 خرداد ):
* یک خبر نگار بلژیکی گفته است که به او اجازه نداده اند که به هر حوزه ای که می خواسته برود و خبر جمع کند بلکه حوزه های خاصی را به او نشان داده اند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رژیم به جوانان گفته است که اگر در انتخابات شرکت کنند در کنکور گزینش نمی شوند .
به جوانان 16 ساله کارت تبریک جشن تکلیف فرستاده اند و آنها را دعوت به انتخابات نموده اند.
در تهران دیده شده است که به مردم رای دهنده غذای بسته بندی شده و کاست و سی دی هدیه داده اند .
در فیل حوزه های انتخاباتی ، پشت صحنه پلاکارت انتخابات دور قبل بوده است .
* ﺁسوشتیدپرس : جوانان انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کرده اند .
* فیگارو ( روزنامه فرانسوی ) : دانشجویان از حوزه های رأی گیری قهر کرده اند .
* لوموند : با ﺁنکه در روزهای پیش از روز انتخابات، تمایل به شرکت در دادن رأی محسوس شد ، سایه تحریم بر انتخابات سنگینی می کند .
* CNN مشارکت مردم در انتخابات کم بود و بنظر می رسد هیچیک از نامزدها در دور اول انتخاب نشوند .
* تلویزیون اتریش ( ORF ) از قول فرستاده خود به ایران : سایه تحریم بر انتخابات سنگین بود .
* فرستاده تلویزیون سوئد به ایران ، در گزارش 30 : 7 بعد از ظهر ، از تهران گزارش داد که حوزه ها خالی بودند : از چند حوزه دیدن کردم خالی بودند .
* رادیو اسپانیا شمار رأی دهندگان را اندک دانسته است .
* خبرگزاری رویتر شب هنگام گزارش کرده است : بسیاری از رأی دهندگان گفتند حاضر نشدند با دادن رأی به رژیم مشروعیت بدهند . از قول ستادهای هاشمی رفسنجانی و معین و یک مقام دولتی که نخواسته است نامش برده شود، خبر داده است که معین و رفسنجانی به دور دوم می روند .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24777

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشهای دریافتی نشریه انقلاب اسلامی از روند انتخابات، تحریم وسیع و چشمگیر' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005