Click for Amazing Phone Card








شنبه 28 خرداد 1384

الهه كولايي: فرصتي برابر براي انتقال آراء اصلاح‌طلبان به عامه‌ي مردم وجود نداشت، ايسنا

دكتر الهه كولايي، سخنگوي ستاد انتخاباتي دكتر معين در يك مصاحبه مطبوعاتي نظر و ديدگاه‌ها حاميان معين را در ارتباط با نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) الهه كولايي در اين كنفرانس مطبوعاتي با تاكيد بر اينكه در روز دوشنبه نظر نهايي حاميان معين طي كنگره‌اي به صورت رسمي اعلام خواهد شد، اظهار داشت: ما در شرايط كنوني در حال بررسي گزينه‌هاي پيش رو خود هستيم و در اين ارتباط اختلاف نظر و حتي تضاد آراء وجود دارد و هنوز به تصميمي خاص در اين مورد نرسيده‌ايم.

كولايي اظهار داشت: پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري، وزير كشور و برخي از مسوولان ديگر در مورد حضور نظاميان در فرايند انتخابات هشدار داده بودند.

وي افزود: بازرسان دكتر معين در طول برگزاري انتخابات تخلفاتي را در پاي صندوق‌هاي راي مشاهده كردند كه ما گزارشي از اين تخلفات به وزارت كشور ارائه كرده‌ايم.

كولايي بيان داشت: طبق قانون اساسي، شوراي نگهبان موظف است بودجه‌اي كه براي آن تعيين مي‌شود براي سلامت و برگزاري اين انتخابات هزينه كند و ما همان‌طور كه گفتم گزارش‌هايي حاكي از تخلف و اعمال مداخله و راي‌گيري از سوي اين بازرسان دريافت كرديم كه آن را به وزارت كشور انتقال داده‌ايم. در برخي از شعب 8 تا 10 ناظر وجود داشته كه مطمئنا در فرايند راي‌گيري هر شعبه به اين مقدار ناظر نياز ندارد.

وي اظهار داشت: طبق قانون اساسي از شوراي نگهبان انتظار مي‌رود كه حافظ راي مردم باشد و از راي مردم امانت‌داري كند.

كولايي افزود: در آينده‌اي نزديك جبهه‌ي مشاركت در مورد نتايج مرحله‌ي اول انتخابات و همچنين فرايندي كه اين انتخابات طي كرده و چشم‌اندازهاي آينده بيانيه‌اي صادر خواهد كرد.

وي افزود: شما مشاهده كرديد كه در دو سه روز آخر برگزاري انتخابات حركت‌هايي به صورت سازماندهي شده براي راي آوردن يك كانديداي خاص صورت گرفته بود و جامعه به سمت نظامي و شبه‌ نظامي‌گري حركت مي‌كند. البته شما توجه كنيد كه فقط ما به فرايند اعلام نتايج و تخلفاتي كه در راي‌گيري صورت گرفته اعتراض نداريم بلكه ديگر كانديداها نيز نسبت به اين موضوع معترض‌ هستند.

وي بار دگر تاكيد كرد: در مورد استراتژي حاميان معين در ارتباط با دوره دوم انتخابات رياست جمهوري ديدگاه‌هاي متفاوت و متعارفي وجود دارد و ما تمام اين ديدگاه‌ها را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

وي در مورد آينده‌ي جبهه‌ي دموكراسي‌خواهي اظهار داشت: دكتر معين همانطور كه در بيانيه‌اي خود اعلام كرده‌ بودند در مورد آينده‌ي اين جبهه پي‌گير هستند و طبق تعهدي كه دارند تلاش خود را در جهت نهادينه كردن اين جبهه به كار خواهند گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

الهه كولايي با اعتقاد بر اينكه فرصت‌هاي برابري در اختيار اصلاح طلبان در طول هشت سال گذشته در جهت ارتباط با افكار عمومي و انتقال ديدگاه‌هاي اصلاح‌طلبان به عامه‌ي مردم قرار نگرفته، اظهار داشت: مشاهده‌ مي‌كرديم كه صدا و سيما به عنوان يك رسانه‌ي ملي در اختيار گروه خاصي بود و اين زمينه را فراهم نكرد كه ديدگاه‌ اصلاح‌طلبان نيز به مردم انتقال پيدا كند.

الهه كولايي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه عدم كسب آراء توسط دكتر معين به معناي نه مردم به اصلاح‌طلبان است، گفت: ما اين حق را به رسميت مي‌شناسيم كه مردم هر كه را كه بخواهند انتخاب كنند و ما به ديدگاه‌هاي مردم احترام مي‌گذاريم، ولي همان‌طور كه گفتم فرصتي برابر براي انتقال آراء اصلاح‌طلبان به عامه‌ي مردم وجود نداشت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24765

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الهه كولايي: فرصتي برابر براي انتقال آراء اصلاح‌طلبان به عامه‌ي مردم وجود نداشت، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005