Click for Amazing Phone Card








جمعه 27 خرداد 1384

گزارش خبرنامه گويا از مشارکت مردم در برخي مناطق تهران و کرج

خبرنامه گويا - بر اساس مشاهدات عيني خبرنگار گويا از تهران، ظهر و بعد از ظهر امروز، در مناطق شمال شهر تعداد شرکت کنندگان خيلي کم و شعب معمولا خالي بودند. البته برخي هواي گرم تهران را در اين مسئله بي تاثير نمي دانند.


حسينيه ارشاد - عکس از ايسنا

به رغم اين مسئله، در بعضي شعب معروف مثل حسينه ارشاد نسبتا جمعيت قابل توجهي به چشم مي خوردند. اين شعبه به نام ملي مذهبي ها معروف است و طي دوره هاي اخير، طرفداران اصلاحات در آن هميشه راي غالب را بدست آورده اند.
خبرنگار ما در ادامه مي افزايد، اما در بقيه شعب جمعيت زيادي به چشم نمي خورد هرچند با تمديد زمان راي گيري تا ساعت نه و خنک شدن هوا انتظار مي رود تعداد بيشتري از مردم به پاي صندوق هاي راي بيايند، خصوصا بر حسب سابقه بسياري از مردم معمولا در ساعات آخر تصميم قطعي خود را مي گيرند.

گزارش هاي ما همچنين از کرج نيز حاکي است، بعد از ظهر فضاي متفاوتي در ان شهر به چشم مي خورد. در برخي شعب تعداد افراد قابل توجه و در برخي شعب خالي گزارش شده است.

بر اساس شنيده ها در طول روز تا ظهر چندان استقبالي از حوزه هاي راي گيري نشده است بطوريکه استاندار تهران در مصاحبه با راديو سراسري تاکيد کرد که انتخابات صددرصد به دور دوم کشيده مي شود، زيرا هر کدام از نامزدها بايد در حدود شانزده ميليون راي بياورند تا رييس جمهور شوند. وي اين امر را بسيار بعيد مي دانست و حتي در مقابل پرسش مجري راديو که مي گفت آيا ممکن است با وجود حضور بيشتر مردم در ساعات پاياني رييس جمهور راي لازم را کسب کند، آن را منتفي دانست. وي افزود که اين راي حتي اگر بيشتر شود چون ميزان مشارکت بيشتر بالا مي رود، بين کانديداها تقسيم شده و فقط راي لازم براي رياست جمهوري را بالاتر مي برد. به اينصورت انتخابات قطعا به دور دوم کشيده مي شود.

گزارش حاکي است که صدا و سيما از کشيده شدن انتخابات به دور دوم سخن زيادي نمي گويند و ترجيح مي دهند در شرايط فعلي آن را مسکوت گذارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرنگار ما از تهران مي گويد، شيوه تمام شدن تعرفه ها به سبب حضور مردم و با نشان دادن صف هاي طولاني که معمولا در برخي شعب خاص (آنها که دوربين تلويزيوون در آن حضور دارد) اجرا مي شود، از جمله تمهيدات تلويزيون ايران است که در هر دوره انتخابات تکرار مي شود. تمام شدن تعرفه ها تمهيدي است تا القا کنند که مشارکت زيادي در انتخابات صورت گرفته است.

بنا به نظر شخصي خبرنگار ما، حداقل تا اين ساعت (17.30 به وقت تهران) تعداد کساني که راي نمي دهند قابل توجه است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24651

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش خبرنامه گويا از مشارکت مردم در برخي مناطق تهران و کرج' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005