Click for Amazing Phone Card








جمعه 27 خرداد 1384

بمب گذاری های زنجیره ای سرداران در آستانه انتخابات به چه معنا است؟ علي کشتگر

چه کسانی می توانند همزمان در چارگوشه ایران بمب گذاری کنند؟ به دلایل زیر سردار قالیباف و دیگر نظامیان وابسته به رهبر عامل بمب گذاری های زنجیره ای هستند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در آستانه برگزاری انتخابات جنگ جناحهای حاکم به اوج رسیده و نظامیان وابسته به رهبر می کوشند نماینده خود را از صندوق ها بیرون آورند. انتخاباتی که خامنه ای می خواهد با کشاندن عده ای از مردم به پای صندوق ها هم "باشکوه برگزار شود" و هم حتی الامکان مهره نظامی مورد اعتماد خود قالیباف را بر صندلی ریاست جمهوری بنشاند. در چنین هنگامه ای است که از پشت لبخند سرداران شاهد انفجارهای زنجیره ای در چهارسوی ایران هستیم. چنان که ظرف سه روز گذشته در اهواز، تهران، زاهدان و مریوان مجموعا بیش از ده بمب منفجر و یا کشف شده و عده ای از مردم از رهگذر این جنایات جان خود را از دست داده اند.
نخستین پرسشی که هر ذهن کنجکاو در برابر خود مطرح می کند آن است: چه کسانی ذینفعند و چه کسانی می توانند دست به این بمب گذاری های هماهنگ و هم زمان در چارگوشه ایران بزنند؟ همه گروههای سیاسی شناخته شده اپوزیسیون حتی مجاهدین خلق از این اقدامات برائت جسته اند. سخنگویان جناح راست تاکنون این جنایات را به " بقایای رژیم صدام" " دشمنان خارجی" و یا کسانی از میان عربهای خوزستان نسبت داده اند. اما می دانیم که " بقایای رژیم صدام" در وضعی نیستند و دلیلی هم ندارند که در ایران دست به این جنایات بزنند. قدرت های خارجی نیز منافعی در این بمب گذاری ها ندارند و طبعا این قدر شعور دارند که منافع خود را بشناسند و بدانند که در این گونه فجایع که فقط در خدمت بهره برداری افراطیون جمهوری اسلامی قرار می گیرد، منافعی ندارند. محمد خاتمی نیز اعلام کرده است که دخالت خارجی در این انفجارها به اثبات نرسیده است. او بدین وسیله به شیوه خود به ادعاهای افراطیون در مورد دخالت خارجی پاسخ داده است.
در مورد ایرانیان عرب خوزستان نیز همه می دانند که آنها دارای آن چنان سازمان متشکل و بزرگی که بتوانند در آن واحد در سراسر ایران دست به بمب گذاری و انفجار بزنند نیستند. و اساسا چنین کاری در نفس خود نه فقط با توانایی آنها بلکه با ماهیت و منافع و خواسته های آنان نیز هیچ گونه سنخیتی ندارد. این بمب گذاری های جنایتکارانه به سه دلیل زیرتوسط محافل نظامی نزدیک به علی خامنه ای انجام شده است:
1- شخص خامنه ای و محافل نظامی نزدیک به وی معتقد به دید توطئه هستند و در سیاست از این مکتب پیروی می کنند. بر آن هستند که از آنجا که رقبا و دشمنان آنها همواره با توطئه به نبرد آنان می آیند، باید پیشاپیش توطئه طرف مقابل را با ضد توطئه خنثی کرد. براساس همین دید این محافل در ربع قرن گذشته بارها به اقدامات جنایتکارانه ای شبیه بمب گذاریهای اخیر دست زده و آن را به رقبا و دشمنان خود نسبت داده اند. مثلا انفجارهای پیش از انتخاب خاتمی در حرم امام رضا و تهران پارس که حتی عده ای را هم به اصطلاح دستگیر کردند و در تلویزیون به اعتراف واداشتند. اما بعدها معلوم شد که همه این جنایات را باند سعید امامی انجام داده است. در مورد قتل های زنجیره ای نیز خامنه ای نخست کوشید به گردن دشمنان خارجی بیندازد اما آن چنان که می دانیم موفق نشد. ترورکشیش های کلیسای ارامنه نیز توسط وزارت اطلاعات فلاحیان انجام گرفت، اما عده ای از نادم های مجاهدین را در تلویزیون به عنوان عاملان نمایش دادند.
2- خامنه ای و فرماندهان نظامی نزدیک به وی پیروزی اصلاح طلبان و حتی هاشمی رفسنجانی را برای بقای قدرت خود خطرناک می دانند و از آن هراس دارند. آنها از هنگام تشکیل مجلس هفتم به بعد بر این باور بوده اند که می توانند با نشاندن یک نظامی وابسته به خود بر صندلی ریاست قوه مجریه همه قدرت را در دست خود قبضه کنند، اما اختلافات درونی جناح اقتدارگرا و چرخش بخش مهمی از نیروهای این جناح به سمت هاشمی رفسنجانی طرح آنان را با ناکامی مواجه ساخته است. بسیار محتمل است که نظامیان خواسته باشند ببینند آیا می شود به این طریق بازی را به سود خود تغییر دهند. مثلا تست کنند و ببینند آیا می شود با این اقدامات فضا را پلیسی و نظامی کرد و از آن برای پیروز اعلام کردن کاندیدای خود سود جویند؟ و یا در صورت حتمی شدن شکست از جناح مقابل به بهانه وضع فوق العاده با حکم حکومتی رهبر انتخابات را به تعویق اندازند؟
3- بجز تشکیلات نظامی و سازمانهای موازی امنیتی هیچ دستگاه و جریانی در ایران امروز وجود ندارد که بتواند هم زمان در جنوب، مرکز و شرق و غرب ایران بمب گذاری کند. برای آماده کردن این بمب ها، حمل آنها به مراکز مورد نظر، و کار گذاردن آنها در محل بمب گذاری آنهم به طور همزمان به دهها مرکز امن و صدها عامل و مجری کار کشته نیاز است که فقط در اختیار سپاه و نیروهای انتظامی و سازمانهای موازی امنیتی است. با توجه یه همین واقعیت ها است که حتی الهه کولایی سخنگوی معین نیز انگشت اتهام خود را به سوی نظامیان می گیرد و می گوید: " انفجارهای اهواز و تهران تلاش مخالفان اصلاحات برای امنیتی کردن فضای سیاسی کشور است."
مهندس عزت اله سحابی نیز روز سه شنبه اعلام کرد که این انفجارها توسط افراطیون جناح راست انجام گرفته است، تا اوضاع را به سود خود بچرخانند.
این حوادث نشان می دهد که باند حاکم به رهبری خامنه ای و نظامیان نزدیک به وی که از احتمال محدود شدن قدرت خود در نظام نگران شده اند، در تلاش برای حفظ سنگرهای خود در حاکمیت به قمار خطرناکی روی آورده اند. قماری که برای برنده شدن در آن باید اذهان ساده را با ایجاد ترس و ناامنی و خطر مداخله دشمن بفریبند و آنان را وادارند که بخاطر حفظ امنیت به سردار باقر قالیباف رای دهند. اما اگر این تاکتیک ها جنایتکارانه افشا شود و کارگر بیفتد خامنه ای با زنده اصلی آن خواهد بود. در این انتخابات اگر قالی باف از صندوق بیرون آید خامنه ای پیروز شده است، اگر هاشمی بیرون آید طرفداران راه چین (مافیای اقتصادی) و اگر معین رای بیاورد بازهم یکی از همان دو خط خامنه ای و یا هاشمی پیش خواهد رفت. اما در هرحال اگر بیش از 60 درصد مردم انتخابات را تحریم کنند این رژیم در کلیت آن است که تضعیف می شود.

25 خرداد ماه 83
علی کشتگر

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24645

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بمب گذاری های زنجیره ای سرداران در آستانه انتخابات به چه معنا است؟ علي کشتگر' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005