Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 26 خرداد 1384

نهمین انتخابات ریاست جمهوری و یک سوال: حضور یا عدم حضور؟ ابوالفضل وصالی

انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري در حالي فردا جمعه 27 خرداد برگزار مي‌شود كه در طول ايام تبليغات تمامي كانديداها از توجه به مردم و رفع مشكلات جامعه حرف زده و همگي در باغ سبز را به مردم نشان دادند.
در اين ميان حتي كانديداهايي كه در مناصب مهم گذشته خود پاسخ‌هاي زيادي در خصوص مديريت خود به مردم بدهكار هستند در سخنان خود از دردها و مشكلات جامعه حرف زده و نويد رفع آنها و رساندن جامعه به رفاه و خوشبختي دادند.
با اين‌حال وضعيت خرج و مخارج ستادهاي تبليغاتي و هزينه‌هاي اين 8 كانديدا كه در سطح استان آذربايجان‌شرقي فعاليت مي‌كردند شرايط متفاوت نسبت به همديگر داشت بطوريكه تعدد ستادها و حجم تبليغات و نوع پوسترها و امكانات پشتيباني آنها از تعادل و وزن يكساني برخوردار نبود.
هرچند تمامي مسئولين ستادها ادعا مي‌كنند كه هزينه‌هاي تبليغاتي كانديداهاي آنها توسط مردم تامين شده است اما رفت و آمد بعضي مديران و مسئولين دولتي به بعضي ستادها و نيز جلسات شبانه‌اي كه با حضور برخي مقامات دولتي در منازل و دفاتر شخصي براي هماهنگي جهت حمايت از بعضي كانديداهاي خاص انجام مي‌گرفت، نشان مي‌دهد كه كانديداهاي آنان به چه ميزان نسبت به بيت‌المال و حقوق مردم پاي‌بند خواهند بود.
با اين وصف در بين كانديداها تنها فردي كه ساده‌ترين و فقيرترين ستادها را به خود اختصاص داده بود و به نظر مي‌رسيد عوامل تبليغاتي آنان با خلوص نيت و با كمترين هزينه و بدون چشمد‌اشت فعاليت مي‌كنند متعلق به دكتر احمدي‌نژاد بوده است و برخلاف وي ستادهاي تبليغاتي هاشمي رفسنجاني از پرامكانات‌ترين و پرهزينه‌ترين ستادها بود.
با اين‌حال صرف‌نظر از وضعيت و چگونگي فعاليت‌هاي تبليغاتي كانديداها كه به نظر مي‌رسد چندان تاثيري در انتخاب كانديداها نداشته باشد، فردا ميزان حضور مردم در انتخابات و راي آنان مي‌تواند معني و پيام سرنوشت‌سازي داشته باشد.
مردم مي‌دانند كه حضور كم‌رنگ آنان در انتخابات مهم رياست جمهوري آن‌‌هم در شرايطي كه نظام در برابر تهديدهاي فزاينده خارجي قرار دارد، وجهه مردمي آن را زير سوال مي‌برد و در مقابل هر چه ميزان مشاركت مردم در انتخابات بيشتر شود موجب قوت و قدرت هر چه بيشتر نظام در مواجهه با مسايل بين‌المللي خواهد بود.
قطعا مردم پس از گذشت 27 سال از پيروزي انقلاب به آن ميزان از تجربه و شعور سياسي و اجتماعي دست يافته‌اند كه ارزش سرنوشت‌ساز راي خود را بدانند و بنابراين بايد با احساس مسئوليت بيشتر به برگ راي و نامي كه در آن مي‌نويسند بيانديشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روز 27 خرداد سال 84 يك روز تاريخي و سرنوشت‌ساز در حیات سیاسی ملت ايران است و بي‌ترديد مي‌توان انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري ايران را مهم‌ترين انتخابات تمام ادوار گذشته دانست.
باید به این نکته توجه داشت که رییس جمهور نهم چه با حضور و مشارکت حداکثری مردم و چه با رای اقلیت تعیین خواهد شد همانگونه که مجلس هفتم شکل گرفت، اما مهم این است که هر فرد فرد ایرانی به چرایی مشارکت خود در این قضیه پاسخ داشته باشد. حضور یا عدم حضور، مصلحت چیست؟

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24576

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نهمین انتخابات ریاست جمهوری و یک سوال: حضور یا عدم حضور؟ ابوالفضل وصالی' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005