Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 26 خرداد 1384

به آخوند و نظامی نباید رای داد، حسين خداداد

شخصا با چندتن از محافظه کاران بحث می کردم و اعتراف می کردند که تحریم انتخابات از سوی مردم باعث پیروزی محافظه کاران خواهد بود و می گفت که مطمئن است که گروه محافظه کاران و طرافداران آنان که شاید به 10 % هم نرسد همگی در انتخابات شرکت خواهند کرد. به گفته اقای اکبر گنجی 30 % حتما در انتخابات شرکت خواهند کرد. اگر 40 % در انتخابات شرکت کنند باز با تقلب در انتخابات و دخالت نیروی نظامی گمان می برم که محافظه کاران پیروز بشوند. این بار با در نظر گرفتن نظرسنجی ها این انتخابات به دوره دوم کشیده می شود.
خواسته مردم با اصلاح و تغییر نظام است ولی از طریق مدنی و نه با خشونت و کشتار. شکی وجود ندارد که حتی متحجران این پدیده را پذیرفته اند که تغییر باید صورت گیرد و راه دیگری موجود نمی باشد. کاندیدهای محافظه کار نیز فقط از ازادی و حقوق ملت سخن می گویند و حتی یک فرد در بین محافظه کاران شعار ضد اصلاحات نمی زنند!. این نشانه ایستکه مردم همگی خواستار تغییرهستند. غیر منطقی ترین روش تحریم می باشد زیرا با تحریم فقط میدان برای تقلب و محافظه کاران باز می شود. باید برای رسیدن به دموکراسی و جمهوری از روش های غیر خشونت استفاده کرد و اعتراض های مدنی باید رشد کند. با اعتراض های مدنی تدریجی، توان مقابله محافظه کاران کاهش می یابد و استبداد نابود می شود. مسئله ایی که مهم است، باید به رای دادن به جماعت افراطی جلوگیری کرد تا دیگر در انتخابات وارد نشوند. همچنین جماعت نظامی و روحانیت نباید در انتخابات شرکت کنند. امروز شاهد این هستیم که 3 نظامی و 2 روحانی در انتخابات کاندید قرار گرفتند. برای رسیدن به دموکرسی باید آخوند و نظامی رئیس جمهور نشود. تنها شخصی که مدافع حقوق بشر و دموکراسی است دکتر معین است و حتی اگر این فقط یک شعار باشد، باید نشان بدهیم که فقط برای ایجاد دموکراسی و حقوق بشر وارد انتخابات می شویم و (( نه )) به زورگویان و نظامیان و دستگاه روحانیت خواهیم گفت. اگر بعد از این همه سال موفق بشویم که روحانی دیگر رئیس جمهور نشود و همچنین در انتخابات اینده و مجلس شواری اسلامی روحانی وارد نشود، موفق خواهیم شد در برابر قدرت مطلقه فقیه نیز اعتراض مدنی بوجود بیاوریم. می دانیم این راه شاید چند سالی طول بکشد ولی عملی است.
از تمام هموطنان خواهش می کنم در این انتخابات شرکت کنند و به روحانی و نظامی رای ندهند، و اگر به مرحله دوم رسید باز شرکت کنند تا از ریاست روحانیت در این جمهوری کم کم آزاد بشویم و افراد مدافع حقوق بشر و دموکراسی را از طریق مدنی و بدور از خشونت وارد قدرت کنیم. امید است که بزودی ولایت مطلقه فقیه را نیز تغییر بدهیم. تغییر همیشه نباید با خشونت و در یک شب صورت بگیرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دوم خرداد اولین قدم برای تغییر بود و فردا قدم دومی برای رسیدن به ازادی است. شاید شما نیز مانند بنده اعتمادی به اصلاحات نداشته باشید ولی ما باید فشار و اعتراض های مدنی را ادامه بدهیم و این اعتراض ها موفق خواهد بود. حرکت وبلاگ ها برای ازادی و دموکراسی روز به روز رشد می کند. اگر برای حقوق زنان و بخصوص زندانیان تلاش می شود بدانید از همین سایت های خبری و وبلاگ ها اغاز می شود. از رای خود استفاده کنید و اگر دیروز به روحانی اصلاح طلب رای دادیم، امروز به غیر روحانی اصلاح طلب رای خواهیم داد و اگر نتیجه نداد و نتوانست به حقوق بشر و دموکراسی ما را نزدیک کند، دست به اعتراض های مدنی خواهیم زد و سنگر به سنگر پیش خواهیم رفت تا حقوق مردم را از زروگویان متحجر بگیریم.

- برای نوشتن نظر و دیدگاه خود می توانید اینجا کلیک کنید.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24571

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'به آخوند و نظامی نباید رای داد، حسين خداداد' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005