Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 26 خرداد 1384

دست ﺁوردهای تحریم، ابوالحسن بنی صدر

دیروز ، چهار شنبه ، 27 خرداد و امروز ، 5 شنبه ، زمان برﺁورد حاصل یک کوشش هستند . با وجود سانسوری که در درون و بیرون مرزها برقرار است، تا این هنگام ، جنبش تحریم این دست ﺁوردها را داشته است :
1 – غیر ممکن شدن حکومت به استبداد، با تکیه بر ﺁرای ده در صد مردم . طرفه این که وقتی « شورای نگهبان » تنها صلاحیت 6 تن را تصویب کرد، « اصلاح طلبان » تهدید به تحریم انتخابات کردند . به قول ﺁنها ، دایره در برگیرنده رأی دهندگان چنان تنگ شد که « رهبر » ناگزیر شد از « شورای نگهبان » بخواهد صلاحت دو « اصلاح طلب » را تصویب کند .
2 - جنبش تحریم نقاب تزویر و ریای مدعیان اصول گرائی را درید :
الف – نخست بر این باور بودند که « انتخابات » ریاست جمهوری نیز همانند « انتخابات » مجلس هفتم خواهد شد . بنا بر این ، 27 خرداد را « روز فصل » و ... می خواندند و در زورمداری با یکدیگر مسابقه می دادند . اما وسعت جنبش تحریم جای کنشان کرد : ناگزیرشان کرد از محیط بسته خود بکنند و خود را در فضای باز جامعه مدنی ، رها، گم و غریب بیابند . وسائل ارتباط جمعی بیگانه خود را با واقعیتی رویارو دیدند که هیچگاه به تصور نیز نمی ﺁوردند : « اصول گرایان » محتوای تبلیغات و روش ﺁن را ضد محتوا و روش روزهای نخست کردند . ﺁزادی خواه و مردم سالار و « مدرن » شدند . تا ﺁنجا که روزنامه نگاران غرب ﺁنها را « نوغرب گرایان » خواندند و از این دگردیسی غرق شگفتی شدند . بدیهی است بخشی از این دگر دیسی حاصل قوت گرفتن فرهنگ ﺁزادی در جامعه امروز ایران است . و بخشی دیگر که ربط مستقیم با بخش نخستین دارد، حاصل جنبش تحریم است .
ب – جنبش تحریم نه تنها فضای ﺁزادی و مردم سالاری را فضای رقابت بر سر بر انگیختن ایرانیان به شرکت در دادن رأی گرداند ، بلکه « اصول گرایان » را عریان در معرض دید جهانیان قرار داد . بر همگان روشن ساخت که این جماعت اصلی جز قدرت نمی شناسند و برای رسیدن به مقامی که جز کارگزاری قدرتمدارها نیست، از هیچ کار روگردان نیستند . و
ج – « نامزدها » ناگفته ها در باره یکدیگر را بازگفتند . بدان اندازه که جامعه ملی این بار ، در رفتار و گفتار ضد و نقیض ﺁقای هاشمی رفسنجانی ، یعنی با بیگانه به زبانی و در ایران به چند زبان سخن گفتن ، ضعف شخصیت شگرف کسی را می بیند که ، دروغ ها را مصلحت ﺁمیز می کند و بنام « اسلام » مشروع می گرداند ! این جامعه ، از این پس ، می داند سردار دروغ سازان و دروغگویان ، نه تنها دیگر نمی تواند دروغهای خویش را انکار کند ، بلکه با خرج کردن اسلام، برای فساد اخلاقی عظیم خویش توجیه می سازد . از زبان نامزدهای « اصول گرا » ، این جامعه از دارائیهای مافیای رفسنجانی اطلاع حاصل می کند و از زبان مبلغان او ، از فسادها و جنایتکاریهای نامزدهای دیگر ، ﺁگاه می شود . نقشهای هریک از نامزدها در ترورها و جنایتها و فسادها بر ملاء می شوند .
اگر جنبش تحریمی در کار نبود، کدام نشریه را این جرأت بود که اینهمه جنایت و خیانت و فساد را بر مردم ایران ﺁشکار کند ؟
ﺁشکار کردن هویت یکدیگر ، بنوبه خود، ترس از « بدترها » و « بدترین ها » را بیشتر گردانده و این امر کسانی را که عقلهاشان هنوز در زندان بد و بدتر زندانی هستند برﺁن داشته است که در انتخابات شرکت کنند . اگر سانسور کامل بر قرار نبود، بسا امکان داشت ، واپسین فرصت را برای ﺁگاه کردن اینان از این واقعیت مغتنم شمرد که نخست ، بد از بدتر و بدتر از بدترین جدا نیست و سپس ، اگر جنبش تحریم نبود، این عریان شدن زورپرستها نیز نبود .
از کسی که عمر خویش را در کشاندن زورپرستها به ﺁزمایش و ناگزیر کردن ﺁنها به ﺁشکار کردن ماهیت خویش ، گذرانده است بپذیرید که کار یک ملت بالغ این نیست که برای زورمدارها، پوشش درست کند بلکه اینست که زورپرستها را از نقاب محروم و منزوی کند تا بتواند از ﺁنها خلع ید کند .
3 – جنبش تحریم نامزدهای کارگزار قدرت را ناگزیر کرد ﺁزادی و مردم سالاری را دستمایه کنند. این امر گزارشگر یکی از بزرگ ترین دست ﺁورهای جنبش تحریم است : جنبش تحریم نه یک حرکت انفعالی و نه وسیله کار زورمدارهای رقیب است . وقتی جامعه ای مردم سالاری را بمثابه نظام سیاسی - اجتماعی می پذیرد و بیان ﺁزادی را محتوای این ظرف می شناسد، تحریم ، در همان حال، تحریم مثلث زور پرست و فراخوان به بدیل مردم سالار می شود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این بخشی از نوشته ای است که تمام ﺁن ، بعد از 27 خرداد انتشار خواهد یافت . این اندازه برای ﺁنکه هموطنان عزیز من برﺁورد دقیقی از وضعیت سیاسی که جنبش تحریم پدید ﺁورده است، کفایت می کند . و از ﺁنجا که سانسور مانع از ﺁنست که شما هموطنان از جریان ﺁزاد اطلاعات و اندیشها ها بهرمند شوید، بر جوانان است که این جریان را برقرار کنند تا جنبش تحریم رژیم به هدف اصلی خویش برسد که استقرار مردم سالاری و جستن فرهنگ ﺁزادی است، شاد و پیروز نسلی که مصمم است حق خویش را که زندگی در ﺁزادی و استقلال و رشد بر میزان عدالت است، باز یابد .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24570

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دست ﺁوردهای تحریم، ابوالحسن بنی صدر' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005