Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 25 خرداد 1384

انتخابات آفت خيز؛ تحليلي بر نظر سنجي ها و هشدار به اصلاح طلبان

با نگاهي به نظر سنجي هاي مختلفي که در مورد انتخابات رياست جمهوري انجام گرفته و حتي در آخرين مصاحبه وزارت اطلاعات مشخص مي شود که پيش بيني حضور مردم در انتخابات چيزي در حدود 45 تا 50 درصد مي باشد. با در نظر گرفتن جمعيت 40 ميليوني واجد شرايط، مي توان نتيجه گرفت که رقمي حدود 20 ميليون نفر در انتخابات شرکت مي کنند. اما آفت¬هاي اين انتخابات با در نظر گرفتن درصد آرا کانديداها بيشتر نمايان مي گردد.
طبق اظهارات هاشمي رفسنجاني در اولين روزهاي حضورش در انتخابات، وي حدود 30 درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد. ادعايي که نظر سنجي ها نيز آن را تاييد کردند و با توجه به افت محبوبيت هاشمي در روزها ي اخير، آرا وي به حدود 25 درصد کاهش يافته. از سوي ديگر طبق همه نظر سنجي ها، وي نفر اول انتخابات است. در واقع نفر اول انتخابات فقط 5 ميليون راي دارد. معين و قاليباف هر دو مدعي مکان دوم هستند، در حاليکه چيزي حدود 10 درصد با هاشمي اختلاف دارند. یعني هر کدام حدود 3 ميليون راي خواهند داشت. اختلاف معين و قاليباف طبق نظر سنجي ايرنا حدود 3 درصد و به نفع دکتر معين است. 3درصد آرا به معني 600 هزار اختلاف مي باشد. اختلافي که بسيار آفت خيز است. اگر در نظر بگيريم که 50 هزار صندوق راي در اين انتخابات به کار گرفته مي شود، به اين نتيجه مي رسيم که که اگر در هر صندوق فقط 12 راي به نفع قاليباف تقلب شود، نتيجه انتخابات کاملا عوض شده و با توجه به اينکه فقط 2 نفر به مرحله دوم مي روند، معين از راهيابي به مرحله دوم باز خواهد ماند. اين جاست که شکنندگي و آفت خيزي آرا اين انتخابات به ويژه در جهتي نا مساعد براي اصلاح طلبان پيشرو نمايان مي گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سوي ديگر نشان مي دهد که تک تک آرا در اين انتخابات تاثير گذارد و تعيين کننده هستند. اگر فقط ميزان مشارکت در تهران به 70 درصد برسد، بي شک معين برنده اين انتخابات خواهد شد.

امضا محفوظ.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24508

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتخابات آفت خيز؛ تحليلي بر نظر سنجي ها و هشدار به اصلاح طلبان' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005