Click for Amazing Phone Card








شنبه 21 خرداد 1384

معاون فلاحیان به حزب الله هشدار داد برای جلوگیری از خطر جدی پیروزی معین بسیج شود، امروز

ایسنا: حجت‌الاسلام پورمحمدي طي سخناني درجمع ائمه جماعات در مسجد علي‌بن‌الحسين(ع) خيابان ابوذر تهران از آنان خواست تلاش كنند يكي از كانديداهاي اصول‌گرايان با هاشمي به مرحله‌ي دوم برود.

وي در ابتداي سخنان خود به تشريح سيا‌ست‌هاي آمريكا در منطقه پرداخت و گفت:‌ آمريكا به اين نتيجه رسيده است كه نمي‌تواند به صورت خشن و سخت با ايران برخورد كند، اما تلاش دارد با فروپاشي از درون و تغيير نظام به دست داخلي‌ها با جمهوري اسلامي برخورد كند.

وي با اشاره به انقلاب‌هاي رنگين در آسياي مركزي و اروپاي شرقي گفت: آمريكا فكر مي كرد دوم خرداد يك انقلاب رنگي است.

پورمحمدي گفت: جزوه‌اي دويست صفحه‌اي راهكار براي مقاومت مدني ارائه شده است كه نگاهي به آنها نشان مي دهد بسياري از كارهاي امروز برخي،ي طبق آن نقشه است.


وي به مراسم باشكوه يادبود ارتحال حضرت امام در 14 خرداد اشاره كرد و گفت: آنها اين مراسم را اين طور تحليل كردند كه مردم همچنان بر شعارهاي اول انقلاب و آرمان‌هاي حضرت امام مصر هستند و من فكر مي كنم عامل اين اصرار پس از 26 سال روحانيت و مساجد بوده است.


وي اثرگذاري روحانيت و مساجد را بسيار بالا دانست و گفت: در نظرسنجي‌اي اخيري كه انجام شده معلوم شد جوانان به خصوص تحصيل‌كرده و دانشگاهي كه در مواضع انقلاب مانده‌اند ، علتش اين بود كه نسبت به مواضع امام اطلاع داشتند و با روحانيون حشر و نشر داشتند و مطالبشان را هم از رسانه‌ي ملي ارتباط مي‌گرفتند، در مقابل كساني كه با اينترنت و ماهواره ارتباط داشتند با انقلاب و آرمان‌هاي امام زاويه يافته‌اند.


پورمحمدي با اشاره به 6 ميليون كاربر اينترنتي و فعاليت ده‌ها ماهواره و راديوي فارسي زبان گفت: علي‌رغم اين همه تبليغات ، روحانيت هر جا دستش رسيده و مستمع يافته است تأثيرگذار بوده است و دشمن مي‌خواهد كاري كند كه مردم پاي سخن روحانيت ننشينند.


وي در ادامه يكي از اهداف دشمنان انقلاب را القاي دوگانگي در حاكميت و جلوگيري از تشكيل يك دولت منسجم و مقتدر عنوان كرد و گفت: ايجاد يك دولت قوي با محتواي اصول‌گرايي، الان يك ضرورت تاريخي جامعه‌ي ماست و اگر اتفاق بيافتاد جامعه در عرصه‌هاي مختلف جهش مي‌يابد. آنچه كه در فضاي فعلي كشور را مي تواند از وضع موجود به وضع سامان يافته و باثبات و روبه جلو ايجاد كند تشكيل يك دولت قوي است با ظرفيت و محتواي اصول‌گرايانه و پيوند با جامعه‌ي اصول‌گرايان كه روحانيت در صدر آنها وجود دارد.


پورمحمدي در ادامه به پرسش هاي برخي حاضران پاسخ داد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين شعار صحيح است كه روحاني نبايد به غيرروحاني رأي دهد؟ گفت: كسي چنين چيزي نگفته، مگر مي خواهيم حكومت طبقاتي تشكيل دهيم؟ اولين و دومين رييس جمهور ما روحاني نبود و اين القا انحرافي است. مهم اين است كه چه كسي اصلح و چه كسي براي كشور مفيد‌تر است.


وي در پاسخ به سوالي كه نسبت به عدم تدبير براي جلوگيري از دوم خرداد 76 انتقاد كرده بود گفت: مهمتر اين است كه بايد الان كاري كنيم كه اين حادثه دوباره بازسازي و تكرار نشود و اين ضرورتش بيشتر است.


وي درباره‌ي كانديداتوري هاشمي رفسنجاني گفت: در جلسه‌اي كه هاشمي با رهبري داشت، هاشمي گفته بود اگر من كانديدا شوم مي‌گويند كفگير به ته ديگ خورده و كسي ديگر ندارند و ما راه را به جوان‌تر ها نمي‌دهيم و مي‌خواهند حكومت در جمع محدود بچرخد و سني از من گذشته و به مصلحت نمي‌بينم.

هاشمي گفته بوده كه نگران است كه وضعيت گذشته برگردد و كانديدايي با گرايشي كه ما نميخواهيم بيايد و در رأس قوه‌ي اجرايي قرار گيرد كه ما ديگر حوصله و تحمل نداريم كه كشور چهار سال يا هشت سال به آن فضاها برگردد و ظرفيت‌هاي كشور از دست برود. يا رييس‌جمهوري با رأي بالا نيايد و قوي نباشد.


پورمحمدي ادامه داد: اجماع در اصول‌گرايان اتفاق نيافتاد و هاشمي آماده شدند كه به صحنه بيايند، نگراني‌هايي بود كه رأي كم باشد و وضع نامطلوبي پيش آيد و شايسته نباشد. هاشمي گفتند كه من احساس تكليف مي كنم و به بقيه اش كاري ندارم اگر كشور با مشكلي مواجه شود من نيايم جواب خدا را نمي توانم بدهم.


پورمحمدي در پاسخ به اين سوال كه وظيفه‌ي ما چيست؟ به ديدگاه مقام معظم رهبري مبني بر اين كه فرمودند تخريب و تضعيف هيچ كس جايز نيست و كار خلافي است اشاره كرد و افزود: به خصوص هاشمي، هاشمي يك ركن و سنگر انقلاب است.

هاشمي فرمودند كه ستاد راه نمي اندازند، آقاياني كه اصرار كردند كه بيايد، خود بروند ستاد تشكيل دهند، الان ستادهاي زيادي راه افتاده و تبليغات زيادي هم شروع شده است. هاشمي به عنوان كانديداي اول در نظرسنجي‌ها مطرح است. ما چند نكته برايمان وجود دارد. اول وضعيت رياست جمهوري و وضعيت هاشمي رفسنجاني است. دوم تكليف روحانيون و ائمه‌ي جماعات است كه مردم از آنها انتظار دارند چيزي بگويند.

وي به نظرسنجي‌اي اشاره كرد كه اخيرا انجام داده‌اند و گفت: اين نظرسنجي‌هاي اخير كه گرفتيم دو پيام داشته است. يكي اين كه تبليغات سنگين خياباني و حتي تلويزيوني آمار را تغيير نداده است بلكه ابهام‌ها را زياد كرده است و نكته‌ي دوم، دو سه نفر رشد داشته‌اند و عده‌اي كاهش. هاشمي چند درصد كاهش داشته است. يعني آن انتظاري كه داشتند كه بتوانند در دور اول پيروز شوند، به وجود نيامده است. مسأله‌ي دوم اين كه يكي دو نفر از كانديداها رشد داشته‌اند احمدي‌نژاد چند درصد رشد داشته‌اند اما خيلي بالا نيامده و به نفرات اول تا سوم نرسيده است اما اجمالا رشد داشته است ، از افراد ديگر معين چند درصد رشد داشته است.

تحليل اجمالي افرادي كه در اين نظرسنجي‌ها كار مي‌كنند اين است كه در چند روز آينده تحول چشمگيري در آرا اتفاق نمي افتد و انتخابات به مرحله‌ي دوم كشيده مي‌شود. علت كاهش آراي هاشمي، اين است كه در تبليغات كانديداها، وي نوك پيكان يكي از حملات حمله بوده و هر كس انتقاد كرده پرش دولت سازندگي را گرفته است. دوم اين كه كانديداها در شهرستان‌ها بسيار فعالند و هاشمي كه سفر استاني نداشته،‌ باعث كاهش راي‌هايش شده است. البته عوامل ديگري هم هست. به هر حال انتخابات به دور دوم مي رود، دغدغه‌ي جدي‌اي كه براي جمع‌هايي مثل ما وجود دارد اين است كه فرض كنيم انتخابات به مرحله‌ي دوم مي‌رود و بعيد است انتخابات يك مرحله‌اي شود. بحث اين است كه چه كسي به دور دوم برود.

وي در ادامه افزود: كه خفته‌هايي كه نمي خواستند رأي بدهند و تمامي مخالفين به او پيوسته و از معين حمايت كنند و ظرف چند روز آينده هجوم تبليغاتي راه بياندازند.

پورمحمدي خاطرنشان كرد: شنيديم كه در ستاد معين گفته‌اند كه اين تبليغات تلويزيوني و خياباني خيلي تعيين كننده نيست. بيشترين تبليغات، تبليغات چهره‌ به چهره و سخنراني است و اين بيشترين تأثير دارد و شنيديم كه در اين ده روز ده هزار سخنراني خواهند كرد تا بتوانند معين را چند درصد رشد بدهند كه به دور دوم برود تا در دور دوم كار خود را بكنند.


وي در ادامه به رايزني‌ها براي اجماع اصول‌گرايان بر يك كانديدا اشاره كرد و گفت: ما با اصول‌گرايان صحبت كرديم متأسفانه احساس مي كنيم خود و اطرافيانشان فكر مي كنند كه يكي از خودشان به دور دوم مي‌روند،

آنچه كه فكر مي كنم براي ما تعيين كننده است اين كه براي روحانيون اهل منبر، محراب و مسجد و ائمه‌ي جمعه‌ي مساجد يك كار جدي بايد انجام دهيم ، اجازه ندهيم كه هاشمي تخريب شود كه موقعيت او آسيب نبيند و اما عده‌اي از جمع متدينين هستند كه حرف من و شما را گوش مي دهند و جمعيتشان كم نيست. اين‌ها به هر دليلي به هاشمي رأي نمي‌دهند تكليف اين‌ها را بايد روشن كرد. تعداد اين‌ها كم نيست.

آمار نشان مي دهد كه سرجمع آمار كانديداهاي اصول‌گرا از هاشمي كمتر نيست. اين رأي بايد سامان پيدا كند و سامانش اين است كه حداقل ما مشكل نداشته باشيم و اگر به هاشمي رأي نمي دهند فرد بعد را معرفي كنيم تا فردي به دور دوم برود كه براي نظام مشكل پيدا نكند و حداقل مطلوب ما باشد، اگر چه در حد هاشمي نباشد.


پورمحمدي در ادامه بحث خود گفت: الان بحث يك تاكتيك و آرايش انتخاباتي است اين جا نمي توانيم اشتباه كنيم اين جا نمي توانيم خوش خيالي كنيم و طبق خواسته‌ها و آمالمان فكر كنيم. صحنه جلو برود دست ما نيست.

كارشناسان مي گويند بعيد است پيروزي هاشمي در مرحله‌ي اول تمام شود اگر پيروز شود كه دغدغه‌ها تمام است. اما اگر انتخابات طبق نظر كارشناسان به مرحله‌ي دوم برود بايد براي آن فكر كنيم. اگر بنا باشد انتخابات دو مرحله‌اي شود كه احتمال آن خيلي بالاست تكليف روحانيون معظم چيست؟


وي افزود: من فكر مي كنم نزديك‌ترين فرد به مواضع رهبري و حتي هاشمي، لاريجاني است. طبق ديداري كه با هاشمي داشتم گفتند من نظرم روي دو نفر است كه اگر روي آنها اتفاق شود من ديگر نمي آيم اول ولايتي و بعد لاريجاني. لاريجاني برخاسته از جمعي است كه همه‌ي علما آن را قبول دارند حتي در جامعه‌ي مدرسين بيشترين رأي را ايشان آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته‌ي پورمحمدي، طبق نظر سنجي‌هاي دقيقي كه انجام شده در سطح كشوري آراي هاشمي كه در صدر است در مرحله‌ي دوم لاريجاني و قاليباف به هم نزديك شده است.كاري كه ما مي توانيم انجام دهيم اين است كه تكليف ما با هاشمي روشن است ، آقايان بايد جلوي پخش شدن آراي حزب‌اللهي‌ها را بگيرند كه اگر انتخابات به دور دوم رفت نگراني نداشته باشيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24209

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون فلاحیان به حزب الله هشدار داد برای جلوگیری از خطر جدی پیروزی معین بسیج شود، امروز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005