Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 19 خرداد 1384

ابراهيم يزدي: مبارزه براي آزادي در ايران از نبرد استالينگراد هم سخت‌تر است

همايش دانشجويان حامي دكتر مصطفي معين امروز چهارشنبه 19 خردادماه در تالار «ابن سينا»ي دانشكده علوم پزشكي با حضور ابراهيم يزدي، الهه كولايي، مصطفي تاج‌زاده، حبيب‌الله پيمان، سعيد رضوي فقيه و دكتر مصطفي معين برگزار شد.

ابراهيم يزدي به عنوان نخستين سخنران اين همايش، اولين قانون اساسي جمهوري اسلامي را تامين‌كننده پيش‌شرط‌هاي جبهه فراگير دموكراسي‌خواهي و حقوق بشر دانست و گفت: «اين كه بگوييم آزادي در جامعه نيست و به همين دليل در انتخانبات شركت نمي‌كنيم حذف منطقي است اما راه حل درستي نيست در خرداد سال 80 قريب به 100 نفر از ملي-مذهبي‌ها و اعضاي نهضت آزادي در زندان بودند و پشت درهاي بسته محاكمه شدند و ما را غيرخودي مي‌خواندند. اما امروز ديگر كسي نهضت آزادي را غيرخودي نمي‌داند معيارهاي قبل از دوم خرداد بوسيله مكانيزم انتخابات شكسته شده و گفتمان اصلاح‌طلبي غالب است. وي شرايط لازم براي ورود به جبهه دموكراسي‌خواهي و حقوق بشر را از نظر خود اعتقاد به اختلاف نظر، تساهل و تسامح و توجه به كف مطالبات نيروهاي اين جبهه دانست و گفت: «در كشورما مبارزه براي دموكراسي از نبرد استالينگراد كه در آن جابه‌جايي نيروها سانت به سانت بود سخت‌تر است.»

در ادامه همايش الهه كولايي سخنگوي دكتر معين ملت ايران را به خاطر «قدمت و ضخامت» تجربيات سياسي ملتي منحصر به فرد دانست و گفت: «سه ماه پيش كه دكتر معين سفرهاي شهرستاني خود را شروع كرد فضا بسيار سردتر از امروز بود و روند اقبال جامعه به برنامه‌هاي دكتر معين هر روز بهتر مي‌شود.»

كولايي افزود:« پيش از انقلاب، اسلاميت مورد بي‌توجهي قرار مي‌گرفت و امروز متاسفانه حكومت به عنصر مليت و ايراني بودن بي‌توجه است.»

اين نماينده مجلس ششم خاطرنشان كرد: «مردم، سرمايه‌هاي جمهوري‌اسلامي بودند ولي از آنها فقط براي تحكيم اقتدار نظام استفاده شده در صورتي كه هنگام تقسيم منافع خبري از عدالت نبوده است.»

سخنران ديگر همايش، دكتر حبيب‌الله پيمان پس از تبريك پيروزي تيم ملي گفت: «مردم ما به خاطر تحمل شكست‌هاي تاريخي به پيروزي و شادي كردن نياز دارند تا اعتماد به نفسشان را بدست بياورند.

وي با اشاره به شكست چهار نهضت مردم ايران در صد سال گذشته صرف نسبت دادن شكست به اقتدارگرايان را راه‌حلي ساده‌انگارانه دانست و گفت: «ما بايد به نقد خود بپردازيم، اصلاح‌طلبان بايد براي مردم روشن كنند كه يك شبه و در صورت پيروزي انتخابات دموكراسي حاكم نمي‌شود. ما انتخابات را امري فرعي مي‌دانيم و معتقديم در صورت پيروزي در انتخابات، در يك دوره چهار ساله، استراتژي‌ها متحول نمي‌‌شود. مهمتر از انتخابات، استقلال قضايي از ميان برداشتن فقر و تامين امنيت نخبگان است.»

سعيد رضوي فقيه سخنران بعدي همايش دانشجويان حامي دكتر معين تحريم انتخابات را فقط به نفع فقط مافياي ثروت دانست و گفت: «در شرايط امروز جامعه از 27 خرداد تا تكرار كودتاي 28 مرداد فاصله زيادي وجود ندارد. اگر در روز 27 خرداد در خانه بنشينيم، چكمه‌پوشان نظامي روز 28 خرداد كت و شلوارهاي چندميليوني را از تن درمي‌آورند و اونيفورم‌هاي نظامي را دوباره به تن مي‌كنند.»

وي با اشاره به نامه رهبري درباره ردصلاحيت معين به شوراي نگهبان گفت: «گيرم كه اين حكم، حكومتي باشد، باز هم خطاب به معين نبوده است بلكه خطاب به احمد جنتي بوده، گذشته از اين، من وجدان بيدار همه مليون و كساني كه از انقلاب مشروطه و نهضت ملي شدن نهضت نفت را به گواهي مي‌گيرم تمام هويت نهضت مشروطيت به يك برگه كاغذ است كه «به دست‌خطر شريف همايون مظفرالدين شاه» منقش است. فراموش نكنيم كه مصدق نخست‌وزير پيشنهادي شاه بود ولي براي مردم كار كرد».

رضوي فقيه ادامه داد: براي آزادي يا بايد خون داد و يا راي. ملت ايران به اين بلوغ رسيده است كه راي دادن را برگزيند. اگر ولايت فقيه اصل است، تا وقتي كه سيستاني و منتظري هستند، نوبت بر ديگران نمي‌رسد. اگر طي دو دهه گذشته هويت صنفي و سياسي دانشگاه توسط حوزويان زير سوال رفت امروز چكمه‌پوشان نظامي براي اين كار آماده شده اند.»

اين فعال سياسي با استناد به گفته‌هاي آيت‌الله مشكيني گفت: «آقاي مشكيني! دانشجوياني كه به زندان مي‌روند و سركوب مي‌شوند مست بوي دلار نيستند، آنهايي مست بوي دلار شده اند كه بر نامه‌هاي انتخاباتي خود را از روي حزب كارگر انگليس كپي كرده‌اند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دكتر مصطفي تاج‌زاده آخرين سخنران اين همايش نيز گفت: «معين فاقد صلاحيت نبود كه به حكم حكومتي نياز داشته باشد. بلكه جنتي بي‌صلاحيت بود كه حكم حكومتي خطاب به او نوشته شد و وي مجبور به قبول آن شد.»

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت هدف تحريم‌كنندگان انتخابات را يكپارچه‌سازي و در نهايت سرنگوني نظام دانست و گفت: «بر فرض هم كه تحريميان موفق به اين كار شوند مسلماً جامعه به دموكراسي نخواهد رسيد. بلكه انفجار اجتماعي با سرعت فزاينده‌اي رخ خواهد داد و حكومت سرنگون خواهد شد اما مطمئناً با همان سرعت انفجار به سمت استبداد خواهيم رفت.»

در دقايق پاياني اين همايش دكتر مصطفي معين كانديداي اصلاح طلبان پيشرو در جمع دانشجويان حامي‌اش حاضر شد و طي سخنان كوتاهي گفت: «مطمئن باشيد كسي كه با شما صحبت مي‌كند خود را همكار دانشجويان و دانش آموزان مي‌داند نه بيشتر. خوشبختانه نسل سوم ما رسوبات استبدادزدگي نسل اول انقلاب را ندارد. هرچند كه به خاطر بي‌عدالتي‌ها دچار سرخوردگي شده است.ولي توجه داشته باشيد كه شما جزء گروه‌هاي مرجع هستيد كه چشم اميد مردم به شماست»

وي تاكيد كرد: «دموكراسي كه با تانك و زره‌پوش بيايد به‌درد آورنده‌اش مي‌‌خورد. ملت ايران، خود راه دموكراسي را خواهد رفت و نيازي به ناجيان نظامي بيگانه نخواهد داشت.»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24134

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهيم يزدي: مبارزه براي آزادي در ايران از نبرد استالينگراد هم سخت‌تر است' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005