Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 19 خرداد 1384

تشريح فرايند و چگونگي دفاع نهضت آزادي و ملي - مذهبي‌ها از معين

دبير كل و رئيس دفتر سياسي نهضت آزادي در نشستي باحضور اعضاي اين تشكل به تشريح برنامه‌هاي خود براي حمايت و تشكيل ستاد انتخاباتي دكتر مصطيفي معين پرداختند:

به گزارش كميته خبر و اطلاع‌رساني ستاد مركزي دكتر معين، محمد توسلي رئيس دفتر سياسي نهضت آزادي با تشريح روند حضور نهضت آزادي در انتخابات تصريح كرد: حضور ما در نهمين دوره انتخابات براساس سه استراتژي اصلي مصوب يعني شركت در انتخابات براي تقويت فرآيند دموكراسي در ايران، حضور در انتخابات براي پيگيري تشكيل جبهه دموكراسي‌خواهي و بالابردن هزينه برخورد با نهضت آزادي بود كه در هر سه زمينه دستاوردهايي داشته‌ايم.

وي با اشاره به روندي كه از اعلام پيش شرط‌ها براي حضور ابراهيم يزدي به عنوان كانديدا مطرح شد و هم‌چنين زمان ثبت‌نام و پس از آن، پس از ردصلاحيت‌هاي گسترده و رد و سپس تاييد صلاحيت دكترمعين، تصريح كرد: آقاي معين شخصاً تمايلي به شركت نداشتند اما با تحليل شرايط و با توجه به معناي سياسي، منافع ملي و تاكيد حاميان تصميم به حضور گرفتند و در اين زمان مواضع خود را قاطع اعلام، بر مواضع قبلي و تشكيل جبهه دموكراسي‌خواهي و حقوق بشر تاكيد كرد.

توسلي هم‌چنين به نشست‌هايي كه اعضاي شوراي مركزي نهضت آزادي با اعضاي اصلي شوراي سياستگذاري ستاد دكتر معين برگزار كردند اشاره كرد و گفت: شرايط جديدي از سوي دوستان ما مطرح شد و مجموعه پيش‌شرط‌هايي از جمله ضرورت مخالفت با نظارت استصوابي و حكم حكومتي، آزادي زندانيان سياسي، كاهش فشار بر احزاب و دفاع از حقوق شهروندي و تشكيل جبهه دموكراسي‌خواهي عنوان شد كه در بيانيه شماره 2 دكتر معين نيز بر اين موارد تاكيد شد وي افزود: برداشت‌ها از بيانيه مثبت بود اما نظرمان اين بود چه تضمين هايي مي‌خواهند براي تشكيل جبهه دموكراسي‌خواهي و حقوق بشر به جنبش اصلاح‌طلبي بدهند. تاكيد دوستان اين بود كه بايد در جريان انتخابات و قبل از راي‌گيري گام نخست در اين زمينه بردشته شود و مجموعه افراد عزم خود را براي ارائه اين تصميم اعلام كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين با اشاره به قول مساعد دكتر معين براي تشكيل اين جبهه و بيانيه ستاد او و متعاقب آن كنفرانس خبري نهضت‌آزادي و فعالان ملي-مذهبي براي حمايت از دكتر معين تصريح كرد: معتقديم تشكيل اين جبهه ضمن اينكه يك نياز استراتژيك است، مدافعي نيز دارد: از جمله اينكه همه ما حتي براي كار جمعي كوچك مشكل داريم چه رسد به انجام كار جمعي به وسعت. لذا هنر ما مواجه با اين موانع مسير را مهندسي كنيم.

توسلي تاكيد كرد: ما تصميم گرفتيم كه از نامزدي دكتر معين حمايت كنيم و بايد مصمم باشيم كه با بسيج نيروهاي خود در تهران و استان‌ها هماهنگ با ستاد دكتر معين عمل كنيم.

وي با اشاره به استقبالي كه از تشكيل جبهه دموكراسي‌خواهي در داخل و خارج صورت گرفته است اظهار اميدواري كرد كه با حضور و حمايت دكتر معين گام‌هاي بلندتري در اين راستا برداشته شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24125

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تشريح فرايند و چگونگي دفاع نهضت آزادي و ملي - مذهبي‌ها از معين' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005