Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 17 خرداد 1384

حجاريان: معين اعتقاد دارد بايد از آراي مردم به صورت سازماندهي شده استفاده كرد، ايسنا

* خاتمي به علت عدم وجود سازماندهي نتوانست از ظرفيت موجود استفاده كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


«سعيد حجاريان» در اولين همايش «يك گام به پيش» كه از سوي گروه سفيران آزادي كميته‌ي دانشجويان حاميان دكتر معين برگزار شده بود، اظهار داشت: من جويده جويده و آهسته حرف مي‌زنم تا شما متوجه صحبت‌هاي من شويد. البته در عالم سياست اگر جويده و آهسته حرف زد بهتر مي‌توان صحبت‌ها را به صورت شفاف و روشن بيان كرد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين فعال سياسي با تشبيه مقوله‌ي انتخابات به پتيل سمنو، بستني يا آش نذري اظهار داشت: اين پتيل، پتيلي جوشان است كه داراي موج است و مي‌توان بر روي اين موج، بسياري از حقايق را كه قبلا از آنها آگاهي نداشتيم كسب كنيم. در حالتي كه انتخابات نيست، اين پتيل به صورت راكد است و ما فقط ظاهر حقايق را مي‌بينيم ولي در انتخابات، پتيل داراي جوشش مي‌شود و ما مي‌توانيم بسياري از حقايق را ببينيم.


حجاريان ادامه داد: در صحنه‌ي انتخابات، بسياري از حقايق كه قبلا از چشم ما پنهان بود ديده مي‌شود و كانديداها حرف‌هايي مي‌زنند كه قبلا نمي‌زدند و حقايق رابه صورت واضح‌ترو روشن‌تر بيان مي‌كنند؛ مثلا بيان مي‌كنند در جامعه‌ي ما فقير، فقيرتر شده و اغنيا غني‌تر شده‌اند يا آقازاده‌ها فلان كار را كرده‌اند. در يك كلام مي‌خواهم بگويم كه كانديداها اقدام به افشاگري يكديگر مي‌كنند و در اين موقع است كه شما متوجه مي‌شويد خيلي خبرها بوده و شما از آن بي‌خبر بوده‌ايد.


وي با بيان اين‌كه «انتخابات مقوله‌اي پيچيده است و نمي‌توان نتايج آن را پيش‌بيني كرد»، اظهار داشت: ما بايد تلاش كنيم از ظلمتي كه اكنون در صحنه‌ي جامعه فراگير شده خارج شويم. در راه انتخابات و اصلاحات بايد هزينه پرداخت.


حجاريان با ارايه‌ي ابياتي از اشعار شاملو گفت: در دوره‌ي قبل، من ابياتي از شعر مشيري را خواندم ولي اكنون احساس مي‌كنم فضاي سياسي جامعه‌ي ما تلخ‌تر شده و از اين جهت به علت اين‌كه اشعار شاملو تلخ‌تر است، قطعاتي از اشعار اين شاعر را خواندم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: در حال حاضر حتي اقتدارگرايان نيز به دنبال ايجاد زمينه‌اي براي مشاركت حداكثري هستند و من پيشنهاد مي‌كنم كه اين افراد، تعرفه‌هاي راي را يك هفته در اختيار مردم قرار دهند و بعد از يك هفته از مردم بخواهند كه اين تعرفه‌ها را در داخل صندوق‌هاي راي بريزند. مطمئنا در طول اين يك هفته بسياري از برگه‌هاي راي ارزش معادلاتي پيدا كرده و در سطح جامعه به فروش مي‌رسد و در اين يك هفته اين افراد مي‌توانند صدها برگ راي بخرند و آن را در صندوق بيندازند و اين خود باعث مشاركت حداكثري مردم مي‌شود كه البته اين سخنان من مزاح است. برگه‌هاي راي به اندازه‌ي تمام وجود ما ارزش دارد.


حجاريان ادامه داد: دكتر معين براي آراي تك‌تك مردم ارزش قائل است و اعتقاد دارد كه بايد از آراي مردم به صورت سازماندهي شده استفاده كرد.


وي با بيان اين‌كه خاتمي در عرصه‌ي انتخابات توانست 20 ميليون راي كسب كند، گفت: من نمي‌خواهم منكر كارهاي خاتمي شوم ولي خاتمي به علت عدم وجود سازماندهي نتوانست از ظرفيت موجود استفاده كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23973

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حجاريان: معين اعتقاد دارد بايد از آراي مردم به صورت سازماندهي شده استفاده كرد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005