Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 17 خرداد 1384

نامه تهديد آميز جمعيت ايثارگران به سايت دريچه و پاسخ آن

دريچه - جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامی در واکنشی تند نسبت به انعکاس اخبار انتخاباتی در دريچه؛ اين سايت را تهديد کرد.

بر اساس يک فاکس دريافتی با سه واسطه دريافتيم که يکی از اخبار دريچه دال بر وجود اختلاف در ميان اعضای شورای مرکزی ايثارگران بر سر کانديدای نهايي اين جمعيت را چنان به خشم آورده که گريبان تحمل را دريده و سايت خبری دريچه را به دليل انعکاس يک خبر دريافتی هدف تهديد های خود قرار داده و بند عدم تحمل و مدارا ونيز عدم پايبندی خود را به آزادی اطلاع رسانی زودتر از موعد به آب داده است.

دريچه هر چند مکلف به درج سخنان برآمده از ذهن هايي آشفته و قدرت گرا نيست ولی برای آشنايي خوانندگان خود ضمن درج کامل اين تهديد نامه دريافت شده فرصت را برای تبيين پاره ای از نکات مغتنم می شمارد هر چند گفتنی های بسياری هست که در صورت ادامه اين بازی توسط ايثارگران بدانها اشاره خواهيم کرد:
1. جمعيت ايثارگران در بخش نخست تهديد نامه خود گمان برده است با صرف گفتن اين که :" انتخاب نامزد مورد حمایت جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تصویب اکثریت آراء شورای مرکزی و طی فرآیندهای دموکراتیک در ساختار تشکيلاتی جمعيت آقای دکتر محمد باقر قاليباف به عنوان نامزد مورد حمايت جمعيت ايثارگران اعلام شده است." يک روند دموکراتيک شده و همه اعتراض ها خاموش می شود . گردانندگان گروه ايثارگران می دانند که سايت دريچه صرفا اخبار دريافتی را به عنوان يک رسانه نقل می کند و خبر های دريافتی دريچه حاکی از آنست که شش نفر از اعضای شورای مرکزی ايثارگران از دکتر احمدی نژاد شهردار اصولگرا و چهار نفر از دکتر لاريجانی کانديدای نهايي شورای هماهنگی و يک نفر از دکتر رضايي حمايت می کنند . مجموع اين آراء از ميزانی که به انتخاب دموکراتيک دکتر قاليباف بيانجامد بيشتر است. بويژه آنکه آقاي(ش) و خواهر محترمه ايشان در جلسه نبوده اند و آقای (ف )با گفتن اين که رای آنها با منست ؛ سعی نموده است اکثريتی را بدست آورد که باز هم نشد. اگر اين خبرها نادرست است آنها را تکذيب کنيد نه آنکه منتقدان خود را زير فشار شديد قرار داده و آنها را "تواب "سازيد. دريچه هم آنوقت بنا بر وظيفه اخلاقی خود خبرتکذيب شما را درج خواهد کرد.
2. بنا بر اخبار رسيده به دريچه از درون ايثارگران ؛ بدليل همين روند غير دموکراتيک ؛جلسه پنج شنبه ای که قرار بود از هر استان سه نفر برای توجيه تعيين کانديدای نهايي به تهران بيايند؛ تنها با حضور 27 نفر بصورتی کاملا بی رمق برگزار شد و آنها هم از تصميم شورای مرکزی چندان استقبال نکردند. اين خبر را هم اگر کذب است تکذيب نماييد تا درج نماييم زيرا دريچه فقط ناقل اخبار است و بس.
3. گفته ايد: " تاکنون دروغها، خبرهای کذب و فاقد صحتی از سوی آن پایگاه اینترنتی در مورد جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و سایر فعالین جریان اصولگرا منتشر شده است که قابل تامل است" اولا دروغ و خبرهای کذب و فاقد صحت همه يک معنا را می رساند و تکرار آنها از ضعف ادبيات نگارشی حکايت می کند ثانيا چه خوب بود اين خبر ها را نقل می کرديد تا ما هم به اشتباهات خود واقف گرديم ويا اگر لازم بود اطلاعات دقيق تری را منتشر می ساختيم. البته حدس می زنيم نگرانی از همين کار يعنی نشر اطلاعات بيشتر مانع از نقل اخبار کذب! شده است.
4. گفته ايد: "در عین حال که ما تاکنون به دلیل اینکه بررسی ها نشان می دهد، آن پایگاه بازدید کننده و مخاطب زیادی ندارد، ضرورتی نیز برای پاسخگویی ندیدیم و لیکن اکنون نقش این سایت در اختلاف اندازی در میان نیروهای انقلاب و خبرچینی برای برخی ستادهای انتخاباتی پیش از پیش مشهود است. لذا لازم دیدیم برای اولین و آخرین بار، نسبت به نشر اکاذیب در آن پایگاه اینترنتی هشدار داده و گردانندگان آن را از فعالیتهای غیر اخلاقی و ضد اصولگرایانه پرهیز دهیم." اولا مکانيزم بررسی خود را اعلام کنيد تا دريابيم وقتی که کنتور زير صفحه نخست نشان دهند مراجعه قابل قبول و موثر به سايت دريچه است ؛شما از کجا به چنين کشفی رسيده ايد؟ثانيا اگر مخاطب ندارد شما چرا اينچنين آشفته و هراسان شده ايد؟ثالثا بحث اختلاف افکنی در ميان نيروهای انقلاب حديث جالبی است. نگاهی به عملکرد جريان ايثارگران و مقايسه تلاش يک سايت خبری چون دريچه برای کمک به جمع کردن اختلاف نيروهای انقلاب به روشنی آشکار می سازد آيا گروهی که عليرغم وزن اندک خود با سهم خواهی های نابجا شورای هماهنگی را فلج کرد در پی اختلاف انگيزی است يادريچه؟ گروهی که هر روز يک کانديدای جديد کشف و معرفی می کرد منشاء تکثر اصولگرايان شد يا دريچه؟ خدارحم کرد فرصت به پايان رسيد و عقل دکتر حداد عادل و مهندس سعيدی کيا و... بيش از کسانی بود که آنها را برای کانديداتوری تشويق می کردند؛ فقط مقايسه کنيد ميان دو کانديدای 17 گروه جبهه پيروان خط امام ( با تمامی وزن و اعتبارشان) و تعداد کانديدايي که ايثارگران به تنهايي معرفی کرد يعنی آقايان احمدی نژاد؛ رضايي؛ قاليباف؛ توکلی؛ حداد عادل؛ سعيدی کيا و... حال ميتوان قضاوت کرد چه کسانی در پی تکثر و اختلاف اصولگرايان بودند؟
5. واقعا ما نمی دانيم اين دريچه بود که به اختلافات کمک می کرد يا ايثارگران؟ آيا کسی شنيده است که دريچه همچون سران ايثارگران؛ بزرگان محترم و باشخصيت جناح اصولگرا و تشکل های روحانی را سوخته تلقی کند؟آيا دريچه بود که در آن جمعه کذايي همگان را به جلسه ای مشترک با کانديداها فراخواند و سپس عليرغم هماهنگی های صورت گرفته عکس های جالب! را به خبرگزاری ها ارسال کند و سپس پيراهن عثمان درست کند که هوار که چهره های سوخته آمدند و جناح اصولگرا ؛ راست شد؟!
6. ما نمی دانيم اگر درون ايثارگران بحث می شود که در دهم فروردين در هتل فلان نهاد در مشهد روی کانديدای مورد نظر بسته اند و همه سرکارند منجمله دکتر احمدی نژادی که خالصانه با تشويق ها به ميدان آمد؛ چرا بايد دريچه تهديد شود؟ ما که نظام اطلاع گيری محرمانه نداريم آنچه هست خبرهايي است که اعضای خود شما که جان به حلقومشان رسيده به ما انتقال می دهند. يا اگر دکتر احمدی نژاد پر تلاش در فلان اجلاس ايثارگران به عنوان کانديدای نهايي مطرح می شود و اين مرد انصافا ساده زيست را از شهرداری جدا می کنيد وبه او تکليف سازمانی و شرعی و .. می کنيد تا کانديدا شود آنگاه از او رجايي ديگری می سازيد و بچه های پاک حزب اللهی را به او اميدوار می کنيد ولی در همان حال در جايي ديگر روی کسی ديگر معامله می کنيد و بچه حزب اللهی ها را هاج و واج در هوا معلق نگه می داريد باز هم دريچه مقصر است؟ اين دريچه است که اختلاف افکنده است؟ اگر بچه های پاک بسيج و حزب الله يک بار شعارهای شما را در حمايت از رجايي گونگی و ساده زيستی می بينند و زمانی ديگر تلاشتان را برای جلب آراء بچه های شمال شهر آنهم به هر قيمتی ؛ دريچه مقصر است که آنها پس از اين دوگانگی بر پدر و مادر سياست لعنت می فرستند؟آيا اين سياستی بود که ما از پير و مرادمان امام(ره) ياد گرفته بوديم؟ آقايان ايثارگران آيا اين معنای اصولگرايي است؟
7. برادران کاملا اصولگرا و راستگوی ايثارگران در بخش ديگری از تهديد نامه اتان گفته ايد: برخی اسناد و مدارک معتبر نشان می دهد، افرادی با سوابق چریکهای فدایی خلق پرونده توابی آنها در وزارت اطلاعات همچنان موجود است، در پایگاه اینترنتی دریچه مشغول فعالیت هستند که اکنون آرام آرام در حال بروز پیشینه فکری و سیاسی خود هستند که هشدار در این زمینه را نیز خالی از ضرورت نمی دانیم." اين ديگر از عجايب است . گردانندگان دريچه حداکثر در زمان انقلاب 4 سال داشته اند و اساسا متعلق به همان نسلی هستند که شما خود را برای رای آنها تا اين حد به زحمت انداخته و ايمانتان را به قمارگذاشته ايد. برادران ؛دروغ تا چه حد مگر چريکهای فدايي بخش اطفال و نوزادان داشته اند؟ اول انديشه وانگهی گفتار. از طرف ديگر ؛ برادران خيلی اصولگرا اگر دروغ گفته ايد که حتما گفته ايد ؛ شما را نصيحت می کنيم خدارا به اين راحتی برای به قدرت رسيدن ديگران نفروشيد ؛ اگر گمان می کنيد که راست می گوييد حداقل با مشاورانتان که شايد بهتر از شما چشمانشان باز باشد مشورت کنيد تا به شما بگويند اين عبارتی که مکتوب کرده ايد می تواند شما را به دادگاه بکشاند. در عين حال ما آمادگی داريم مدارک شما را در دريچه بدون کوچکترين اعمال نظری درج نماييم بشرطی که مسئوليت سرقت مدارک محرمانه گردن شما باشد.
8. ضمنا به ايثارگران (نويسندگان تهديد نامه) توصيه می کنيم دست از بازی تهديد بردارند زيرا که مخاطبان آنها ازآن جنسی نيستند که با اين تهديدها ميدان را خالی کنند زيرا اگرقرار بر ترس بود؛بايد پيش از اين ميدان را به نامحرمان انقلاب وامی نهاديم.
9. از سوی ديگر شايسته می دانيم تاکيد کنيم نقد ما به رفتار جمعی ازجمعيت ايثارگران به همه اعضای آن تشکل برنمی گردد؛ ما بخوبی مطلعيم که طيف واقعا ايثارگر و حزباللهی آن تشکل همچنان اصول را بر هر گونه بازی قدرت ترجيح می دهند.
10. درعين حال لازم است بر اين نکته پافشاری کنيم که هيچ بخشی از اين نقد به دکتر قاليباف بازنمی گردد و بر اين عقيده هستيم که ايشان فارغ از بازيهای بخشی از ايثارگران دارای شايستگی های ويژه خودهستند و اعتبار خود را از کارهای مثبت خود دريافته اند هر چند بهتر می دانيم برای تبری از اين گونه اقدامات ناسنجيده ضمن تکذيب ارتباط با اين گونه تفکرهای انحصار طلب با سوء استفاده کنندگان از عنوان کميته روابط عمومی و ستاد انتخابات برخورد جدی و آشکار داشته باشند.
11. در پايان از خدا می طلبيم که سياست را آنگونه که امام و رهبری به ما آموخته اند يعنی مبتنی بر صداقت و صراحت پی گيری نماييم نه مطابق خواست قدرت طلبان و مقام پرستان و به ارسال کننده گان تهديد نامه هم اعلام می کنيم ناگفتنی های بسياری مانده است که در صورت لزوم به آنها خواهيم پرداخت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما متن تهديد نامه ايثارگران:

باسمه تعالی
تاریخ: 15/3/83
شماره: 1935/2/چ
پیوست: دعای خیر
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی
پایگاه اینترنتی دریچه
سلام علیکم:
1- خبری در خصوص «فرآیند انتخاب نامزد مورد حمایت جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، در آن پایگاه اینترنتی درج شده بود که کاملاً کذب و فاقد هر گونه صحت است؛ انتخاب نامزد مورد حمایت جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تصویب اکثریت آراء شورای مرکزی و طی فرآیندهای دموکراتیک در ساختار تشکيلاتی جمعيت آقای دکتر محمد باقر قاليباف به عنوان نامزد مورد حمايت جمعيت ايثارگران اعلام شده است.
2- تاکنون دروغها، خبرهای کذب و فاقد صحتی از سوی آن پایگاه اینترنتی در مورد جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و سایر فعالین جریان اصولگرا منتشر شده است که قابل تامل است در عین حال که ما تاکنون به دلیل اینکه بررسی ها نشان می دهد، آن پایگاه بازدید کننده و مخاطب زیادی ندارد، ضرورتی نیز برای پاسخگویی ندیدیم و لیکن اکنون نقش این سایت در اختلاف اندازی در میان نیروهای انقلاب و خبرچینی برای برخی ستادهای انتخاباتی پیش از پیش مشهود است. لذا لازم دیدیم برای اولین و آخرین بار، نسبت به نشر اکاذیب در آن پایگاه اینترنتی هشدار داده و گردانندگان آن را از فعالیتهای غیر اخلاقی و ضد اصولگرایانه پرهیز دهیم. در عین حال که در صورت ادامه این روند حق شکایت قانونی را برای خود محفوظ می دانیم.
3- برخی اسناد و مدارک معتبر نشان می دهد، افرادی با سوابق چریکهای فدایی خلق پرونده توابی آنها در وزارت اطلاعات همچنان موجود است، در پایگاه اینترنتی دریچه مشغول فعالیت هستند که اکنون آرام آرام در حال بروز پیشینه فکری و سیاسی خود هستند که هشدار در این زمینه را نیز خالی از ضرورت نمی دانیم.
با آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری
کمیته روابط عمومی و خبر ستاد انتخابات

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23913

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه تهديد آميز جمعيت ايثارگران به سايت دريچه و پاسخ آن' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005