Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 15 خرداد 1384

قاليباف: يك لحظه هم از گذشته‌ي خود نادم نيستم و به لحظه لحظه‌اش افتخار مي‌كنم؛ به چيزي جز پيروزي فكر نمي‌كنم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


دكتر محمدباقر قاليباف كانديداي نهمين دوره رياست جمهوري با حضور و سخنراني در حسينيه‌ي قهرودي‌ها به بيان نظرات خود پرداخته و به پرسش حاضران پاسخ گفت.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ابتداي سخنان خود با تسليت به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام(ره) و يادآوري وقايع 15 خرداد، از آن روز به عنوان سرآغاز نهضت بزرگ انقلاب اسلامي ياد كرد و ياد و خاطره‌ي حضرت امام، شهداي انقلاب و دوران دفاع مقدس را گرامي داشت.


وي در سخنان خود اظهار داشت: به نظر من امروز هر كسي كه دغدغه‌ي دين و ولايت و شهدا را داشته باشد يك وظيفه بيشتر ندارد و آن اين است كه بتواند در نظام جمهوري اسلامي كارآمدي دين در اداره‌ي جامعه را با عمكرد خود به اثبات برساند.


به گفته قاليباف، بزرگترين آرمان و آرزوي حضرت امام اين بود كه بتواند در جامعه‌ي امروز اين باور را به اثبات رساند كه دين مي‌تواند نيازمندي‌هاي امروز جامعه را در ابعاد مختلف پاسخ دهد.


وي بر تحقق اين آرمان حضرت امام(ره) تأكيد و آن را مهمترين رسالت هر فردي دانست و افزود: اگر كارآمد نباشيم بيشترين ضربه را به اسلام و نظام اسلامي مي‌دانيم.


كانديداي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به پرسشي درباره‌ي معيشت مردم، مساله‌ي بدحجابي و بي حجابي و مشكل اشتغال جوانان گفت: بهبود كيفيت زندگي مردم آسيب‌هاي اجتماعي و اشتغال هر سه ريشه در مسائل اقتصادي دارد.


وي با بيان اين كه مهمترين مشكلي كه امروز در سطح جامعه باعث دلخوري مردم شده در حوزه‌ي اقتصاد است، اين پرسش را مطرح كرد كه چرا با اين همه درآمد نفتي باز هم اين مشكل وجود دارد و قدرت خريد مردم بالا نرفته است؟


قاليباف با تأكيد بر اينكه بايد بتوانيم در كشور توليد ثروت كنيم نه توزيع ثروت، بر لزوم نگاه كارآفريني از سوي دولت تأكيد و خاطر نشان كرد: نبايد دولت رقيب مردم در عرصه باشد، بلكه بايد در اين عرصه با مردم شريك باشد.


وي ادامه داد: دولت ما دولت رانتي است و اين وضع قبل از انقلاب بوده و پس از انقلاب نيز ادامه يافته و تا زماني كه دولت از درآمد نفت به شكل هزينه‌ي جاري استفاده كند توسعه‌ي كسب و كار نخواهيم داشت.


قاليباف نگاه عدالت محوري را در رشد اقتصادي موضوع مهمي دانست كه به گفته‌ي وي تاكنون مغفول مانده است.


وي درباره‌ي بدحجابي اظهار داشت: به نظر من اشكالي كه در كشور ما وجود اين است كه نزاع سياسي و سياست زدگي داريم لذا نتوانسته‌ايم در برخي زمينه‌هاي اجتماعي مثل بدحجابي موفق عمل كنيم.


قاليباف با بيان اينكه به پديده‌هاي اجتماعي چگونه نگاه سياسي داشته‌ايم، گفت: مشكل اين است كه مي‌خواستيم با نگاه سياسي مسائل اجتماعي را حل كنيم.


فرمانده‌ي سابق نيروي انتظامي افزود: اگر بخواهيم كه يك سطحي از آسيب‌هاي اجتماعي را با اقدامات پليسي حل كنيم قابل حل نيست و اثر عكس دارد.


وي افزود: برخي، تغييرات و تحولات را در جامعه نمي‌توانند بپذيرند، اما اگر درباره‌ي تحولات تدبير نكنيم اين تغييرات از تدبيرات جلو افتاده و ما بايد منفعلانه آنها را دنبال كنيم.


قاليباف معتقد است: اگر آسيب‌هاي اجتماعي به مركز آشفتگي برسد بايد با اقداماتي غير اقدامات فرهنگي به سراغ آنها رفت.


اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به پرسشي درباره‌ي حل مساله‌ي اعتياد توسط پليسي گفت: مگر مساله‌ي حل مشكل اعتياد بر عهده‌ي پليس بود كه بگوييم قاليباف در آن ناموفق بوده است؟


وي با اشاره به آمار جهاني خريد و فروش مواد مخدر، نقش دستگاه‌هاي فرهنگي براي كاهش تقاضاي مواد مخدر در جامعه را يادآور شد و افزود: يك دهه به مساله‌ي عرضه اين مواد توجه كرديم و يك دهه به كاهش تقاضا. اما نتيجه نگرفتيم و تازه فهميده‌ايم كه بايد هر دوي اينها همزمان نگاه كرد.


قاليباف در پاسخ به پرسشي درباره‌ي احتمال به كارگيري افراد نظامي در دولت آينده، گفت: حتما در كابينه از آدم‌هاي نظامي استفاده نمي‌كنيم.


وي درباره‌ي استفاده از جناح‌هاي مختلف در كابينه‌ي احتمالي خود گفت: در عرصه‌ي مديريت مبناي كار شايسته سالاري است لذا از هر كسي كه كارآمدتر باشد استفاده مي‌كنيم.


وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره‌ي دولت آينده در صورت پيروزي‌اش با توجه به سابقه‌ي نظامي خود با اشاره به قانون گفت: اگر مبنا قانون است چرا ناراحت هستيد، در عين حال اين مردم هستند كه مي‌خواهند انتخاب كنند. چرا در عرصه‌ي سياست يك عده‌ي خاصي ناراحتند و به گونه‌اي به نظامي‌گري نگاه مي‌كنند كه گويي هر كسي نظامي بوده جرمي مرتكب شده.


وي نظامي گري را شغلي شريف دانست و تصريح كرد: يك لحظه هم از گذشته‌ي خود نادم نيستم و به لحظه لحظه‌اش افتخار مي‌كنم. طرح مباحث نظامي در اين انتخابات درست نيست.


قاليباف در پاسخ به اين پرسش كه اگر هاشمي رفسنجاني رييس جمهور در صورت دعوت از شما آيا در كابينه‌ي او حضور خواهيد داشت؟ اظهار داشت: به هيچ چيز جز پيروزي در انتخابات به حول و قوه‌ي الهي و درايت مردم فكر نمي‌كنم و فكر مي‌كنم بستر اين موضوع كاملا فراهم است لذا اجازه بدهيد با همين نگاه پيش برويم.


قاليباف در ادامه‌ي سخنان خود اظهار داشت: من جزء مديراني هستم كه مديريت نشسته ندارم كه در سيستم بروكراسي قرار گيرم و سيستم اداري براي من تصميم سازي كند.


وي شيوه‌ي كار ميداني را شيوه‌ي خود در مسووليت‌هاي پيشين و نيز آتي عنوان كردو گفت: اگر من در سمت رياست قوه‌ي مجريه قرار گيرم حتما اين شيوه‌ي مديريتي را ادامه مي‌دهم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قاليباف درباره‌ي رابطه با آمريكا گفت: اين بحث به گونه‌اي در جامعه منتقل شده كه مردم احساس مي‌كنند علت بخش عمده‌اي از مشكلاتشان مربوط به عدم رابطه با آمريكاست.


وي با تأكيد بر اينكه اين امر را قبول ندارد، نگاه تخاصمي و نيز رويكرد محافظه كاري را در اين ارتباط غلط دانست و تأكيد كرد: ما در ارتباط بين المللي بايد ارتباط فعال ولي منتقدانه را دنبال كنيم و احساس نكنيم كه سازمان ملل عدالتخانه است.


وي در عين حال بر ضرورت تبديل چالش‌ها به فرصت در راستاي منافع ملي كشور تأكيد كرد.


قاليباف در پاسخ به اين پرسش كه نظر ولي فقيه چه نقشي در تصميمات شما دارد گفت: برخي معتقدند كه در كشور حاكميت دو گانه وجود دارد، من اين حرف را از اساس قبول ندارم. ممكن است موضوعات به جايي برسد كه حتما نظر رهبري در اجرا لازم برسد يا ممكن است نظر ايشان نظر مشورتي باشد و يا قانون مشخص كرده باشد. هيچ اشكالي ندارد كه بين رييس قوه‌ي مجريه و نظر رهبري دو نظر باشد.


وي تأكيد كرد: مثل كساني نيستيم كه اگر رهبري ما را مورد مشورت قرار مي‌دهد يا ما نظري داريم ببينيم ايشان چه مي‌گويد، زيرا اين نيز غلط است و يا مثل كساني نيستيم كه اگر نظر رهبري مخالف نظر ما بود آن را كنار بگذاريم و نظر خود را اجرا كنيم.


قاليباف با تأكيد بر اينكه اين نكته را قبول ندارد كه سيستم دو گانه است و ما هر كار دلمان مي‌خواهد مي‌كنيم، درباره‌ي مسائل اجتماعي و فرهنگي گفت: نگران اين نباشد كه بيشترين شعار نامزدها در عرصه‌ي اقتصادي است. اين امري طبيعتي است چون مهمترين مشكل مردم مشكلات اقتصادي است.


وي مهمترين مشكل در سيستم آموزشي را انسان محور نبودن اين سيستم دانست و بر لزوم تحولاتي در اين بخش تأكيد كرد و گفت: وجه رفتاري مديران در قوه‌ي مجريه مي‌تواند بسيار تأثيرگذار باشد.


به گزارش ايسنا، قاليباف درباره‌ي بحث انرژي هسته‌يي گفت: بايد اين فناوري را دنبال كنيم، و نيز با دنيا، سازمان ملل و اتحاديه‌ي اروپا اعتماد سازي را برقرار كنيم.


وي همچنين درباره‌ي بحث ورزش آن را پس از مذهب از پديده‌هاي اجتماعي دانست كه بيشترين حجم جمعيت را تحت پوشش خود قرار مي‌دهد و بايد به طور جد روي آن سرمايه‌گذاري كرد.


قاليباف افزود: ورزش براي خانم‌هاي ما در كشور واقعا مظلوم واقع شده است.


اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اين پرسش كه آيا اگر در ناجا مي‌مانديد عملكرد بهتري نداشتيد؟ گفت روندي كه در ناجا حاكم شده كاملا نهادينه شده است و هيچ جاي نگراني براي اينكه بگوييم سيستم متكي به ماست نيست و اگر فرصتي فراهم شود كه انسان بتواند بيشتر تأثير گذار باشد هيچ اشكالي ندارد.


وي در پايان با بيان اينكه «مردم روحانيت را نماد اسلام مي‌دانند» خاطر نشان كرد : بايد واقعا به گونه‌اي عمل كنيم كه مردم را دين گريز نكنيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23839

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قاليباف: يك لحظه هم از گذشته‌ي خود نادم نيستم و به لحظه لحظه‌اش افتخار مي‌كنم؛ به چيزي جز پيروزي فكر نمي‌كنم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005