Click for Amazing Phone Card








شنبه 14 خرداد 1384

فرخ نگهدار: تاکتیک تحریم انتخابات به دلیل وجود لایه های مختلف اجتماعی در کشور موثر نخواهد بود، راديو فردا

فرخ نگهدار از تحلیل گران مسائل ایران در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: به دلیل وجود لایه های مختلف اجتماعی در کشور که منافع متفاوتی دارند در مورد تاکتیک تحریم شک و تردیدهایی دارد. جامعه ایران به یک جامعه نسبتا متکثر تبدیل شده و ورود آقای معین به صحنه انتخابات امکانات معینی را برای اقشار مدرن شونده جامعه ما بوجود آورده که خواستها و مطابات خودشان را در رفتار آقای معین جستجو کنند. اگر اقشار مدرن شده جامعه ما ببینند در طرف مقابل نیروهایی وجود دارد که اکثریت دارند جامعه بسیار مطلوب تری و امیدهای بیشتری برای پیروزی خودشان و تحقق آرمانهایشان جستجو خواهند کرد.


مینا بهارمست (رادیو فردا): فرخ نگهدار از تحلیل گران مسائل ایران می گوید به دلیل وجود لایه های مختلف اجتماعی در کشور که منافع متفاوتی دارند در مورد تاکتیک تحریم شک و تردیدهایی دارد.
فرخ نگهدار: من فکر می کنم کسانی که تاکتیک تحریم را پیشنهاد می کنند بیشتر مایل اند که به این وسیله ثابت کنند اکثریت مردم ایران با وضع موجود مخالف اند از طریق عدم شرکت در انتخابات این موضوع را به اثبات برسانند و مشروعیت سیستم سیاسی موجود را زیر علامت سوال ببرند. ولی برای من شک و شبهه زیادی وجود دارد که آیا چنین نتیجه ای خواهد داشت و آیا آنچه مورد نظر آنهاست برآورده خواهد شد یا نه.

بدودلیل: یک اینکه هرگاه اقتدار سیاسی وجود داشته باشد و دولت بتواند اعمال حاکمیت کند بخصوص در نظام های توتالیتر و نیمه توتالیتر که من جمهوری اسلامی را هم جزو چنین نظامهایی می شناسم، آنها قادر خواهند بود بخش نسبتا قابل ملاحظه جامعه را در پای صندوقهای رای داشته باشند به هردلیل. دوم اینکه جامعه ایران تبدیل شده به یک جامعه نسبتا متکثر و طبایع سیاسی و اقتصادی اجتماعی گوناگون توانسته اند نمایندگانشان را تا حد معینی پیدا کنند. علاوه بر اینها ورود آقای معین به صحنه انتخابات امکانات معینی را برای اقشار مدرن شونده جامعه ما بوجود آورده که خواستها و مطابات خودشان را در رفتار آقای معین جستجو کنند.

ارزیابی من اینست که در پایان راه تاکتیک شرکت می تواند همانقدر موفق باشد که تاکتیک تحریم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

یک ارزیابی دیگر اینکه اگر جامعه ما در وضع کنونی به این ترتیب باشد که تمام کسانی که طرفدار دموکراسی و حقوق بشرند و در صحنه انتخابات کنونی می بینند که نمایندگی نمی شوند یعنی اقشار مدرن شده جامعه ما این نیروها اگر ببینند در طرف مقابل نیروهایی وجود دارد که توسط آقای معین نمایندگی می شوند و اینها اکثریت دارند جامعه بسیار مطلوب تری و امیدهای بیشتری برای پیروزی خودشان و تحقق آرمانهایشان جستجو خواهند کرد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23740

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرخ نگهدار: تاکتیک تحریم انتخابات به دلیل وجود لایه های مختلف اجتماعی در کشور موثر نخواهد بود، راديو فردا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005