Click for Amazing Phone Card








جمعه 13 خرداد 1384

شمشير هنرمندان شربت‌خورده در ركاب هاشمي! انصار نيوز

توضيح: چندي پيش گروهي از هنرمندان با هاشمي رفسنجاني ديداري داشتند. "انصار نيوز"، سايت انصار حزب الله، با انتشار عکس زير اين خبر را چنين بازتاب داد:

جمعی از هنرمندان موسیقی و سینما در دیدار با حجت‌الاسلام هاشمی کاندیدای نهمین دوره‌ي انتخابات ریاست‌جمهوری خواستار رسیدگی به وضعیت هنر و فرهنگ شدند.

در اين ديدار مرتضی شایسته تهیه‌ي کننده سینما نیز با برشمردن مشکلات عرصه‌ي سینما و تئاتر گفت: «نسل سینمای ایران از نظر پشتیبانی در جایگاه مناسبی قرار ندارد و انتظار داریم لطف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شامل حال سینما شود تا با تغییر قوانین موجود صاحب تقویت و پشتیبانی سینمای موجود باشیم. وی خواستار تقویت بخش خصوصی سینمای ایران شد و گفت: به دلیل دخالت بیش از حد سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها روز به روز دچار خود سانسوری هستیم و مخاطب و تماشاچی را از دست می‌دهیم .

شایسته تاکید کرد: ممنوع‌الکاری دامن سینمای ایران را گرفته که امیدواریم با حضور شما به پایان برسد.

در ادامه‌ي این دیدار، ایرج قادری کارگردان سینما و تئاتر هنگامی که پشت تریبون سخنرانی قرار گرفت گفت: من اهل دغل‌بازی و دروغ نیستم و این جا آمده‌ام تا بگوییم فرار نکرده‌ام و در ایران ماندم چون ایران را دوست دارم.

وی خطاب به هاشمی رفسنجانی حضورش را در انتخابات خوشامد گفت و اظهار داشت: شما پای روی سر من گذاشته‌اید من از دست رفته‌ام و نابود شده‌ام از شما خواهش می‌کنم کمکم کنید تا بتوانم کار کنم.

در بخش دیگری از این دیدار، پرستو صالحی بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون به عنوان یک هم‌شهری صحبت کرد و گفت: باید به وضعیت هنرمندان قبل از انقلاب رسیدگی کرد، آنهایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌میرند و اجسادشان در بهشت زهرا اجازه‌ي دفن شدن ندارند. مرحوم محمدعلی فردین 20 سال در خانه نشست و غصه‌کارهای نکرده را خورد.

ایرج نوذری دیگر بازیگر سینما و تئاتر نیز با اشاره به مشکلات و موانع عرصه‌ي هنر گفت: «همانطور که نمی‌توان وجود یک هنرمند را کتمان کرد نمی‌توان وجود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را هم کتمان کرد.»

وی با اشاره به اینکه هنرمندان پیش از انقلاب مانند بهمن مفید، ناصر ملک مطیعی در بمب‌باران و زلزله و تمامی مشکلات و موانع در کشور بودند اما اجازه‌ي کار هنری ندارند گفت: آقای رفسنجانی از شما می خواهیم به وضعیت این هنرمندان رسیدگی کنید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به بخش فیلم عروسی زیبا بروفه در جمع مردم اشاره کرد و گفت: حرکاتی در این عروسی انجام شد مزون یا نامزون عده‌ای شربت(!؟) خوردند و اینها در همه‌ي مجالس عروسی وجود دارد(؟!) ضمن این که زوایای روحی هنرمند با همه‌کس فرق می‌کند و لطیف‌تر است و اگر بین ما کسانی هستند که این گونه نیستند با ما برخورده‌اند .

نوذری تصریح کرد: یک عروسی برگزار شده و دوستان ممنوع‌الکار شده‌اند. ملت ما باید جنبه داشته باشند(!!!) لطفا تدابیری بیاندیشید که این گونه اتفاقات مجازی نیافتد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23694

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شمشير هنرمندان شربت‌خورده در ركاب هاشمي! انصار نيوز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005