Click for Amazing Phone Card








شنبه 7 خرداد 1384

کو محتسبی که مست گیرد، آرش ناصري، انتخاب

سرانجام کنگره سراسری حامیان دکتر معین و اعضای ستادهای انتخاباتی او (که برای بررسی شرایط و تعیین تکلیف اودرماندن یاانصراف ازادامه رقابتهای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده بود) با سخنرانی چندین تن ازاعضای ارشد حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی و بدون اعلام هر نتیجه ای به کار خود پایان داد.
در این میان اما ، سخنان آقایان سعید حجاریان و بهزاد نبوی بسیار گزنده ، حاکی از عناد ،انباشته ازعصبانیت و سرشار ازطعن وتوهین به رهبری بود .
سعید حجاریان که تا چندی پیش درشمار طراحان ، سازماندهندگان و مدیران ارشد نظام امنیتی - اطلاعاتی کشور به حساب می امد ، در انتخابات سال 76 نخست به صورت ودر پوشش یکی از حامیان جناب اقای خاتمی درانتخابات ریاست جمهوری ظاهر شد و اندک اندک با قدرت و پیچیده گی خاصی که از خود درطراحی واداره جنگهای روانی علیه اصولگرایان نشان داد،به عنوان تئوری پرداز ارشد رادیکالهای چپ پذیرفته شد و به صورت عجیب و درعرض مدت کوتاهی از یک مدیر عالیرتبه امنیتی- اطلاعاتی به یک اصلاح طلب چند آتشه و تئوری پرداز بخش تندرو ورادیکال جبهه دو خرداد تغییر چهره داد و حیرت انگیز تر انکه تعجب وحیرت هیچکس را برنيانگيخت.
به قول حضرت حافظ :
محتسب شیخ شد و فسق خود ازیاد ببرد
قصه ماست که بر هرسربازار بماند

حجاریان در حالیکه به نظر می رسید از توصیه رهبری به شورای نگهبان «درتجدید نظر و بررسی مجدد صلاحیت دکترمعین و اقدام شورای نگهبان درتایید صلاحیت آقایان معین و مهرعلیزاده» به سختی خشمگین و عصبانی است ، نامه رهبری به شورای نگهبان و تایید صلاحیت معین پس از رد اولیه را مثل عفو زندانیان توسط شاه و اقدامی ملوکانه توصیف کرد.
وی در ادامه سخنانش که با تعجب حاضران و ناظران روبرو شد با اعلام مرگ اصلاحات ، تئوری جدید" اصلاحات خونین " را مطرح کرد. در حالی که حتي به فرض ضرورت تغييرات ، به گفته همه یا عمده دانشمندان و صاحب نظران سیاسی دوران جابجایی قدرت از طریق خشونت آمیز به سرامده و تئوری حرکتهای آرام ، خزنده ،شبرو و مسالمت امیز جای ان را گرفته است ؛ به طوری که حتی عمده اپوزسیون خارج از کشور هم تغییرات خونین را مردود اعلام کرده اند.
یاداوری می شود حجاریان چند ماه پیش و درابتدای معرفی دکترمعین به عنوان نامزد حزب مشارکت درجلسه ای که اخبارش در رسانه های جمعی منتشر شد با ابراز اطمینان تمام از رد صلاحیت معین ازسوی شورای نگهبان گفته بود : هدف ما از معرفی معین شرکت در انتخابات نیست بلکه استفاده از اقدام شورای نگهبان دررد صلاحت او وبهره برداری کامل از فضایی است که پس از رد صلاحیت دکتر معین ایجاد خواهیم کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در این میان گو آنکه اقدام شورای نگهبان و رد صلاحیت معین درحقیقت ترویج و تبلیغی بسیار موثر از معین و حزب مشارکت محسوب می شد و ازسویی راه را برای اجرای پروزه حجاریان هموار می کرد ، اقدام به موقع رهبری تمام نقشه و پیش بینی های آنها را یکسره با شکست مواجه کرد وموجب سردر گمی و بلاتکلیفی رادیکالهای چپ و عصبانیت شدید " ناکام اصلی " شد.
با این حساب به نظر می رسد او و حزب مشارکت روی آثار و نتایج این پروزه بسیار حساب کرده بودند . پس مي بایست طرح حجاریان نقشه اي مهم و داراي نتايج گره گشایی برای آنان مي بود که اقدام بسیار ساده اما غیر قابل پیش بینی رهبری ودر نتیجه شکست این طرح ، انها را چنین غضبناک و خشمگین کرده است .
به هر صورت ضمن انکه در شرایط بسیار خطیر فعلی هشیاری همگان را نوعی دفاع از منافع ومصلح ملی و یک ضرورت تلقی می کنیم ، از جناب اقای حجاریان ودوستانشان می خواهیم که در هنگامه شکست از رقیب یا ناکامی دراجرای پروژه خاصی چنین آسیمه سر نشوند که هر چه بر زبانشان آمد بگویند وسعی کنند در وقت عصبانیت و خشم ، دست کم سخنرانی یا تئوری پردازی نکنند و و تمرین کنند تا درآينده بتوانند در مواجهه با ناملایمات و شکستهای احتمالی خویشتن داری و آرامش بیشتری از خود نشان دهند ، همانگونه که از مدیران ارشد امنیتی- اطلاعاتی انتظار می رود .

شکوه تاج سلطانی که بیم جان در ان درج است
کلاهی دلکش است اما به ترک سر نمی ارزد

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23369

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کو محتسبی که مست گیرد، آرش ناصري، انتخاب' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005