Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 5 خرداد 1384

نامه سرگشاده به دکتر معین، کاظم رنجبر

« یک عده از در کوچک وارد تاریخ شده، و از در بزرگ آن خارج میشوند
یک عده از در بزرگ وارد تاریخ شده ، و از در کوچک آن خارج میشوند.»

نامًه سرگشادهً یک پژوهشگر جامعه شناسی سیاسی ، به آقای دکتر معین ، کاندیدای ریاست « جمهوری ایران» زیر نظارت ولی مطلقهً فقیه!
آقای دکتر معین ، با عرض سلام و ادب ،
این جملات ذکر شده در با لا ، تکیه کلام یکی از استا دان من در دورهً دکترای جامعه شناسی بود. هرگز فکر نمیکردم روزی در یکی از حساٌس ترین لحظات تاریخ وطن مان ، به یکی از هموطنان ام ، خواهم نوشت ، که در یک قدمی ورود به تاریخ ایران است .آری یکعده از در کوچک وارد تاریخ میشوند، ولی از در بزرگ آن خارج میشوند. ملت ایران هرگز فرزند برو مند خود میرزا تقی خان ا میرکبیر را فرا موش نمیکند. فرزند یک آشپز پاک و شرافتمند، که تا مقام صدر العظمی ، یا به عبارت دیگر نخست وزیری ارتقاً میابد. بیش از دو سال ، در این مقام نمیماند . چون در دستگاه فاسد پادشاه قاجار ، چنین انسان پاک ، و وطن دوست ، دشمنان بیکران داشت. جلا دان و فراشان شاه خون او را میریزند، تا راحت تر ملت و مملکت را بچاپند. امیر کبیر بخاطر پاکی ، شایستگی ،و وطن دوستی، خون ا ش ریخته میشود. او ننگ و پستی را نمی پذیرد. به همین خاطر نیز از در بزرگ تاریخ ایران ایرن خارج میشود و به ابدیت می پیوند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

یک عده از در بزرگ وارد تاریخ میشود .« آیت الله » خمینی از در بزرگ وارد تاریخ شد. در روز مراجعت اش به ایران بنا به گفتهً تمام خبر گزاری های جهان بیش از 4 ملیون ایرانی به پیشوازش رفتند. امٌا هزار افسوس، او نتوانست و یا نخواست ، واقعیتهای جامعهً ایران و جهان امروز را بشناسد، و آن ملت بزرگ که او را از گمنامی به مقام رهبری رسانده بود ، قدر بداند، و حقوق انسانی ملت را محترم بشمارد، و در نهایت از در کوچک تاریخ خارج شد.
آقای دکتر معین ، شرایط اجتماعی ،و آگاهی ملت ایران ، بمانند ایران 1376 نیست، که ملت بیش از 76 درصد راًی خود را به آ قای محمد خاتمی دادند، ایشان هشت سا ل تمام به ریش ملت خندید ، و تئوری مردم« سا لاری دینی » را که چیزی جز مردم فریبی نیست، بعنوان قدر دانی به ملت هدیه کرد. آ قای دکتر معین ، مطمئن باشید ، او هم از در بسیار بسیار کوچک تاریخ خارج شد. اگر فرض را بر این بگیریم ، که حتی شما در انتخابات نهمین دوره ، هم انتخاب بشوید ، هرگز با راًی نظیر راًی آقای خاتمی انتخاب نخواهید شد. وانگهی ، همان حکم حکومتی ، که شما را بعنوان کاندیدا ، در بین 6 نفر تائید شده جای داد ، همان حکم حکومتی ، هر لحظه شمارا میتواند ، ، با یک اتهام حد اقل بی لیاقتی (بلا نسبت از شما ) معزول بکند.
آ قای دکتر معین ، اگر شما فکر میکنید ، که میتوانید ، این نظام را از درون به اصلا حات ساختاری وادار بکنید، کا ملأ در اشتباه هستید. نظام های تو تالیتر (تمامیت خواه ) هرگز و هر گز اصلاح پذیر نیستند .نظام مطلقهً فقیه ، بمانند نظامهای کمونیستی سابق ، با آن ایده ئولوژی توتالیتاریسم ، هر کجا قدرت را بدست گرفتند، به استبداد منتهی شدند . کمونیز م روسی ، کمونیزم چینی ، کمونیزم کوبایی ، کمونیزم یوگسلاوی ، کمونیزم ویتنامی ووو ....... قبول اصلاحات در نظام « جمهوری اسلامی ولی مطلقه فقیه » یعنی پا یان نظام ، و سردمداران آن این منطق را میدانند. اگر شما با این نیت وارد مبارزات انتخاباتی شده اید، کا ملأ در اشتباه هستید.
آقای دکتر معین ، امروز شما دو راه بیشتر ندارید . یا در کنار ملت ، و یا در کنار نظام ولایت مطلقهً فقیه . میدانم برای خیلی از انسانها در چنین شرایط انتخاب چندان آ سان نیست. امٌا در این جا یک سخن نغز از ژان پل سارتر ، وجدان بیدار جامعه فرانسه عرض میکنم و سخن ام را به پا یان میبرم.« زند گی انسان به ذات خود ارزش ندارد ، بلکه راهی را که ما در زندگی انتخاب میکنیم ، به زندگی ما ارزش میدهد . ( لطفأ به کلمهً انسان دقیق بشوید ، منظور از زندگی ، زندگی انسان است ، نه زندگی سایر موجودات زنده ، که در خوردن و خوابیدن و تولید مثل کردن خلاصه میشود )

با نهایت احترام : کاظم رنجبر . دکتر در جامعه شناسی سیاسی .
پاریس 26 ماه مه 2005 .برابر با 4 خرداد 1384

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23229

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه سرگشاده به دکتر معین، کاظم رنجبر' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005