Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 4 خرداد 1384

اعتراض شديد اعلمي به حداد عادل: اين نمي شود كه تعدادي بروند به بيت رهبري متوسل شوند وچون آنجا فاميل دارند براي خود صلاحيت بگيرند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

حداد عادل رييس مجلس در پاسخ به اكبر اعلمي كانديداي رد صلاحيت شده انتخابات رياست جمهوري، كه گفته بود" نمي شود تعدادي به بيت رهبري متوسل شوند و چون آنجا فاميل دارند، براي خود صلاحيت بگيرند"، گفت: قوم و خويش و فلان در كار نيست شما مي دانيد كه نبايد اين صحبت ها شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني" ايلنا"، نماينده تبريز، در آغاز جلسه علني امروز، با استفاده به ماده 23 آيين نامه داخلي مجلس با تاكيد بر حفظ شأن و جايگاه نمايندگان، گفت: من از برخي جريانات سياسي و راديو بي بي سي، برخي روزنامه ها، نظير ايران و شرق كه همه دغدغه خود را معطوف به دفاع از يك كانديداي خاص و مديران دولت كرده هيچ انتظاري ندارم، از آقاي خاتمي هم كه همه دغدغه اش در جهت تاييد مديرانش است و به همين سبب پس از تأييد دو نفر از مديران خود، اعلام مي كند كه با تدبير رهبري ازاشتباهي كه مي توانست منشا خسارات كشور و نظام شود جلوگيري شد، انتظاري ندارم؛ زيرا اگر خاتمي رييس جمهور بود اين وضعيت قبلا پيش نمي آمد.
اعلمي افزود: اينها همه اصلاحات و دفاع از حقوق ملت را در دفاع از افراد خاص خود مي دانند، لذا با رفع مشكلات ايشان همه چيز بر وفق مراد مي شود و منشا خسارت هم منتفي مي شود.
عضو فراكسيون اقليت مجلس، افزود: من از كسانيكه عدالت و همه چيز را بين خود و افراد و جريان خاص خود خلاصه كرده اند و اگر مشكلات آنها حل شود دنيا را هم آب ببرد حرجي بر آنها نيست و دغدغه اي ندارند، هيچ انتظاري ندارم.
اين كانديداي رد صلاحيت شده رياست جمهوري، افزود: من از كسانيكه رجليت خود را از طريق گدايي، به دست آورده اند هيچ انتظاري ندارم، چون با تاييد آنها ملت به حقوق خود رسيده وقتي يك خبرنگار مورد بي احترامي قرار مي گيرد، اصحاب مطبوعات در دفاع از حيثيت و حقوق خبرنگار هيچ مي شوند و تلاش مي كنند حق خبرنگار را استيفا كنند.
اعلمي ادامه داد: جناب آقاي حداد عادل شما مستحضر هستيد، بنده دو دوره است نماينده مجلس هستم، در هر دو دوره عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بودم و دو دوره رييس گروههاي دوستي پارلماني ايران با برخي كشورهاي اروپايي بودم، از طرف جمهوري اسلامي، با ديپلمات هاي خارجي مذاكره كردم، دو سال رييس شوراي نظارت بر صدا و سيما بودم و حداقل 500 مقاله در زمينه هاي سياسي نوشته‌‏ام.
اعلمي افزود: سوابق و مديريت انقلابي و اجرايي قبل از نمايندگي مجلس را صرف نظر مي كنم، اما مي خواهم بدانم، در يك كشور نماينده اي كه عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي است و ماموريت و مسئوليت ذاتي آن تنظيم و تبيين سياستهاي داخلي و خارجي كشور است، با اين همه سوابق، رجليت سياسي اش مورد ترديد قرار مي گيرد، اتهامي كه به ما وارد شده آن است كه رجل سياسي نيستم.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، گفت: من پنج بچه دارم كه براي رجل بودنم كفايت مي كند، سياسي بودن من هم مشخص است ،29 سال است در عرصه هاي مختلف سياسي تلاش كردم، آن زمان كه برخي ها 5 ريال پول مي گرفتند تا روضه امام حسين بخوانند من اسلحه در دست در دفاع از آرمانهاي انقلاب تلاش مي كردم، الان متهم به آن شده ام كه رجل سياسي نيستم، اما فرمانده نيروي انتظامي، رجل سياسي تلقي مي شود رييس سازمان تربيت بدني رجل سياسي تلقي مي شود و جنابعالي سكوت اختيار كرده ايد.
در اين هنگام روحانيون مجلس به اعتراض برخاستند و خواهان قطع تذكر اعلمي شدند، اعلمي خطاب به حداد عادل ادامه داد: مي خواهم بدانم اين اقدام توهين به نمايندگان مجلس نيست آيا در آينده هم مي توانيم به نمايندگي از ملت در اين مجلس در مقام تبيين و تقنين سياستهاي داخلي و خارجي سخن بگوئيم.
اعلمي در حاليكه اعتراض ها به تذكرش ادامه داشت، ادامه داد: اگر بنده رجل سياسي نيستم پس جاي من در اين مجلس، كجاست؟ چه كسي مي خواهد در دفاع از حقوق ملت و منافع ملي فرياد بزند؟
اعلمي اظهار داشت: آقاي حداد عادل! از شما انتظار داشتم همانطور كه دغدغه خود را معطوف به حمايت و دفاع از دو نفر كرديد، حداقل در جهت دفاع از حيثيت نمايندگي، تلاش مي كرديد.
كانديداي رد صلاحيت شده رياست جمهوري، تصريح كرد: اين نمي شود كه تعدادي بروند به بيت رهبري متوسل شوند وچون آنجا فاميل دارند براي خود صلاحيت بگيرند .
اعلمي گفت: انتظار داشتيم از حيثيت و شان مجلس دفاع كنيد و اجازه ندهيد شان مجلس لكه دار شود.
حداد عادل رييس مجلس هفتم، در حاليكه نسبت به اظهارات اعلمي، عصباني شده بود در پاسخ به وي گفت: اولا من در نامه خود به رهبر معظم انقلاب، اسمي از كسي نبردم، بنده در آن نامه كه در مطبوعات هم درج شده است با ترسيم دايره واجدان صلاحيت را خواستار شده ام و اصولا از كسي نام نبرده ام.
وي افزود: آن صحبت را كه مي گوييد، قوم و خويش و فلان هم در كار نيست و من در اين باره سكوت مي كنم، شما هم مي دانيد كه اين صحبت ها نبايد بشود.
حداد عادل ادامه داد: اما در مورد آن جمله شما كه گفتيد كساني كه پول مي گرفتند و روضه امام حسين مي خواندند، شما اسلحه دست مي گرفتيد بنده عرض مي كنم، اگر آن روضه هاي حضرت سيد الشهداء و سالار شهيدان نبود، اسلحه دست گرفتن شما و امثال شما هم به جايي نمي رسيد، اصلا شما به آن دليل اسلحه دست گرفتيد كه پاي روضه هاي امام حسين بزرگ شده بوديد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حداد عادل افزود: ملت ما اگر از مكتب امام حسين الهام نگرفته بود، اينگونه قهرمانانه دفاع از كشور نمي كرد، اين صحبت هاي شما ممكن است اسباب سوءتفاهم شود كه لازم است به شما تذكر بدهم اين مسايل هست و هميشه بوده و ما هم به وظيفه خود عمل كرديم.
در اين هنگام تعدادي از نمايندگان معترض به سخنان اعلمي، قصد داشتند، تذكر آيين نامه اي بدهند كه حداد عادل مخالفت كرد و خطاب به رفعت بيات، گفت: مطمئن باشيد به شما وقت تذكر نمي دهم زيرا به شما اهانتي نشده است.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005