Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 3 خرداد 1384

نامه اکبر اعلمي به جنتي: شوراي نگهبان در اسرع وقت علت ردصلاحيتم را با سند اعلام كند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

اكبر اعلمي، در اعتراض به ردصلاحيت خود در انتخابات رياست‌‏جمهوري نامه‌‏اي سرگشاده خطاب به احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان منتشر كرد.

به گزارش "ايلنا"، اين نامه با بيان اينكه در شرايطي كه بعضي‌‏ها دين را در پلوخوري امام حسين(ع) خلاصه كرده و براي خواندن روضه اين امام وجهي را مطالبه مي‌‏كردند، بنده براي رسيدن به آرمان‌‏هاي امام حسين (ع) دو بار در قبل و بعد از انقلاب از جان خود نيز گذشته‌‏ام و آثار آن هنوز هم بر پيكرم هويداست، درهمين راستا حداقل سي سال بدون كوچكترين چشم‌‏داشت و سوءاستفاده از مقام در مسير آرمان‌‏هاي انقلاب و ملت مظلوم ايران كوشيده‌‏ام.

در ادامه نامه آمده است: صرف نظر از سوابق مديريتي و مبارزات سياسي- انقلابي قبل از انقلاب، دو دوره به عنوان نماينده دليرمردان تبريزي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بوده‌‏ام كه وظيفه‌‏اش تبيين و تنظيم سياست داخلي و خارجي كشور است.

در ادامه نامه آمده است: دو دوره رياست گروه‌‏هاي دوستي پارلمان ايران و كشورهاي اروپايي و امسال رياست شوراي نظارت بر صدا و سيما را عهده‌‏دار بوده‌‏ام و در حال حاضر نيز به عنوان عضو هيات عالي نظارت بر عملكرد نمايندگان ناظر در دستگاه‌‏هاي اجرايي در مجلس فعاليت دارم.

اعلمي در ادامه با اشاره به اينكه تا به امروز كسي در مورد رجل سياسي و مذهبي بودن من ترديدي به خود راه نداده اما اكنون به نقل از شوراي نگهبان گفته مي‌‏شود كه صلاحيتم به عنوان يك رجل سياسي و مذهبي احراز نشده است، آورده است: بديهي است براي تداوم حضورم در مجلس و در عرصه سياست و همچنيناقتاع خود، خانواده‌‏ام و افكار عمومي و استمرار كارم در تبيين سياست‌‏هاي داخلي و خارجي كشور، بايد متقاعدم سازيد كه از چه زماني ويژگي بارز خود يعني رجل سياسي و مذهبي بودنم، موضوعيت خود را از دست داده است و دلايل آن شورا در عدم احراز اين صلاحيت‌‏ها چيست؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نامه مي‌‏افزايد: اكنون مردم آذربايجان حق دارند كه از آن شورا سوال نمايند كه چطور ممكن است، نماينده مردم تبريز با حداقل 30 سال سابقه درخشان در عرصه انقلاب، سياست و مذهب، رجل سياسي و مذهبي تلقي نمي‌‏شود اما افراد گمنام، نظامي و وابسته به يك جريان خاص سياسي يك شبه به رجل سياسي و مذهبي تبديل شود و در هر صورت بايد به حال ملتي گريست كه يك فرد بدون آنكه رجل سياسي و مذهبي باشد، حداقل دو دوره درتبيين سياست‌‏هاي داخلي و خارجي مجلس نقش موثر و تعيين‌‏كننده‌‏اي را ايفا كرده است.

در خاتمه اين نامه آمده است: از ان شورا شرعاً و عرفاً و قانوناً انتظار مي‌‏رود در اسرع وقت علت ردصلاحيت اينجانب و دلايل آن را بيان نموده و اين فرصت را براي دفاع از حقوق خود ارائه اسناد و مدارك لازم فراهم سازند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23115

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه اکبر اعلمي به جنتي: شوراي نگهبان در اسرع وقت علت ردصلاحيتم را با سند اعلام كند، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005