Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 2 خرداد 1384

وزارت كشور: شوراي نگهبان تجديد نظر كند، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۰۲‬
داخلي. سياسي. انتخابات ‪. ۸۴‬
وزارت كشور با صدور اطلاعيه‌اي از شوراي نگهبان خواست "در فرصت باقي مانده در تصميم خود تجديد نظر كند".

در اطلاعيه وزارت كشور كه عصر دوشنبه به ايرنا نمابر شد از شوراي نگهبان خواسته شده است تا "به خاطر پرهيز از تبعات نامطلوب اين روند در فرصت قانوني باقي مانده و با توجه به مفاد لازم الرعايه و قانوني مصوبه ‪۲۲‬ آذر ‪ ۱۳۷۸‬مجمع تشخيص مصلحت نظام كه آن شورا را موظف مي‌كند بر اساس دلايل و مدارك معتبر به بررسي صلاحيت داوطلبان بپردازند ، در تصميم خود تجديد نظر و چاره انديشي كنند.

اين اطلاعيه مي‌افزايد : همچنين شوراي نگهبان اجازه ندهد روند مطلوب حضور فعال و با نشاط احزاب ، گروهها و فعالان سياسي در عرصه انتخابات و تحقق مشاركت حداكثري اختلال مواجه شود و انتخاباتي كه مي‌تواند مظهر حضور، وفاق و همبستگي ملي شود ، مواجه با چالش ، دلسردي و ناهمبستگي شود.

در اين اطلاعيه خاطرنشان شده است: وزارت كشور به عنوان مسوول برگزاري انتخابات ، گرچه هيچ وظيفه و نقشي در تعيين صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي رياست جمهوري نداشته و ندارد، اما بنا به وظيفه ملي و اسلامي خود از قبل هشدارهاي لازم را به شوراي نگهبان و مقامات ذيربط كشور داده است و متذكر شده است كه امروز تصميم شوراي نگهبان يكي از فرازهاي حساس روند فعلي و آينده سياسي كشور را رقم مي‌زند، زيرا اين تصميم به منافع و مصالح كشور مربوط مي‌شود و اكنون نيز نگراني عميق خود را نسبت به روند پيش آمده ابراز مي‌كند.

در اين اطلاعيه آمده است : با كمال تاسف و تعجب عليرغم هشدارهاي مكرر مقامات و دستگاههاي مهم كشور و نيز مسوولان وزارت كشور به شوراي نگهبان مبني بر رعايت ملاحظات اساسي ذكر شده در بررسي صلاحيت داوطلبان انتخاباتي ، شب گذشته با اعلام اسامي نامزدهاي تاييد صلاحيت شده توسط شوراي نگهبان ، شاهد غيبت برخي از نامزدهاي انتخاباتي در بين اسامي اعلام شده بوديم كه نگرانيهاي جدي و عميقي را نسبت به نحوه حضور مردم و فضاي با نشاط انتخاباتي پديد مي‌آورد و مشاركت حداكثري به عنوان راهبرد نظام را با چالش جدي مواجه مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در قسمت ديگري از اين اطلاعيه با اشاره به مشاركت حداكثري در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري آمده است :بنا به اعتقاد همه صاحب نظران ، نخبگان ، فعالان سياسي ، مسوولان و مقامات كشور و همه دلسوزان جمهوري اسلامي يكي از الرامات و عوامل مهم تامين مشاركت حداكثري ، امكان حضور و رقابت همه نامزدهاي انتخاباتي كه از طرف احزاب و گروههاي مطرح و قانوني كشور معرفي شده‌اند يا از چهره‌هاي مطرح و با سابقه كشور كه از پشتيباني تعداد قابل توجهي از شهروندان برخورداند ، مي‌باشد .

اين اطلاعيه مي‌افزايد : هرگونه اعمال محدوديت براي حضور و رقابت اين نوع نامزدهاي انتخاباتي علاوه بر بروز چالش‌هاي جدي در فضاي سياسي كشور و منفعل‌شدن بخشي از احزاب ، گروهها و فعالان سياسي ، مستقيما در كاهش مشاركت مردم اثر خواهد گذاشت و تبعات سوء آن علاوه بر وارد آوردن آسيب به انسجام و همبستگي ملي، مورد سوء استفاده بدخواهان و دشمنان نظام نيز واقع خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23061

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزارت كشور: شوراي نگهبان تجديد نظر كند، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005