Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 2 خرداد 1384

ادامه گمانه زنی های انتخاباتی در مورد هاشمي رفسنجانی؛ حضور یا انصراف؟ مصطفی فقیهی، انتخاب

آیت الله هاشمی رفسنجانی که قبل از حضور و ثبت نام رسمی در انتخابات عنوان کرده بود «مایل است سیاستمداران جوانتر و باانرژی تر عهده دار این منصب شوند یا اینکه اگر اصولگرایان به اجماع دست یابند از شرکت در انتخابات منصرف خواهم شد» ستاد خبری «اتحاد اصولگرایان الاح طلب» در گزارشی که برای «انتخاب» ارسال کرده است اظهار امیدواری کرده است که همانطور که از آیت الله هاشمی انتظار می رود ایشان همچنان بر سر قول خود خود استوار باشند و در صورت اجماع اصولگرایان که به نظر می رسد چندان دور از دسترس نباشد از ادامه رقابتها انصراف داده ، ریاست جمهوری را به دکتر علی لاریجانی واگذار نماید.ستاد خبری «اتحاد اصولگرایان اصلاح طلب» در بخشی دیگر از گزارش خود ضمن اشاره به بخشی از امتیاز های دکتر علی لاریجانی ادامه می دهد: لاریجانی با درخشش در پست های مدیریتی کلان و فوق استراتژیک کشور آزمون خود را پس داده است.چنانکه ایشان از حیث دانش در مرتبه و رتبه والایی قرار دارد
این ستاد خبری می افزاید:آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش از هر کس دیگر بر اصالت خانوادگی ،مدیریت ، دانش و اخلاق والای لاریجانی اذعان دارند و می دانند که او علاوه بر آنچه اشاره شد از ذهنیتی منسجم و فکری دقیق برخوردار است و قدرت چانه زنی بالای او در برخورد با آمریکا و اروپا کم نظیر است و می تواند در صورت تصدی صندلی ریاست جمهوری ، باعث بالا رفتن عزت ایرانی و سربلندی نام ایران،ضامن صلح و ثبات کشور و آرامش مکردم از یک سو ایجاد روابط منطقی و حسنه با جهان عرب به ویژه امریکا باشد و در مسائل داخلی با برقراری نوعی مناسبات دوستانه با ایرانیان مقیم خارج از توان علمی و امکان مالی آنها در توسعه متوازن و عدالت محور استفاده کند.
ستاد خبری «اتحاد اصولگرایان اصلاح طلب» با اشاره به «شناخت دقیق مشکلات مردم توسط دکتر علی لاریجانی تصریح می کند: لاریجانی با تیمی قوی و کار علمی دقیق بنا دارد گامهای بلند و سریعی در حل مشکلات مردم بردارد و اعتماد نیمه سوخته مردم را بازسازی کند و کشور را در راستای چشم انداز بیست ساله به پیش ببرد.
این ستاد خبری در پایان می آورد: برای حفظ حرمت آیت الله رفسنجانی که سابقه 27 سال خدمت به نظام و مردم را دارد و احتمال رسیدن انتخابات به دور دوم با حضور ایشان و باتوجه به آنکه اجماع اصولگرایان نزدیک است توصیه می شود از حضور در ادامه انتخابات کناره گیری کنند و فرصت را به جوانان بدهند.با این وجود باید صبر کرد تا افق آخر این بازی انتخاباتی روشن شود.
اما فعالان سیاسی نیز در مورد حضور هاشمی در انتخابات با توجه به شرط خود مبنی بر «اجماع اصولگرایان و انصراف انتخابات» نظرات متفاوتی دارند:


دبير كميته سياسي جبهه پيروان خط امام و رهبري در این مورد می گوید: هدف اصلي هاشمي در خصوص حضور حداكثري مردم در انتخابات رياست‌‏جمهوري با انصراف ايشان محقق خواهد شد.

وی ادامه می دهد":آقای هاشمي بارها اعلام كرده كه اگر اصول‌‏گرايان به اجماع برسند، در انتخابات شركت نخواهد كرد.ما انتظار داريم در صورت اجماع اصول‌‏گرايان هاشمي به قولي كه داده است، عمل كند.

دبير كميته سياسي جبهه پيروان خط امام و رهبري احتمال اجماع اصول‌‏گرايان بر روي هاشمي را بعيد دانست و گفت: هاشمي از ابتدا به اعضاي شوراي هماهنگي اعلام كرده بود كه روي من حساب نكنيد و بدون من به بررسي كانديداهاي خود بپردازيد، لذا شوراي هماهنگي بدون در نظر گرفتن ايشان، تمام ساز و كارهاي انتخاب كانديداي نهايي را طي كرده است و برگشتن به همان روند قبلي دور از ذهن است.

در این میان اما منتجب نیا عضو مجمع روحانیون مبارز گوآنکه انصراف آیت الله هاشمی رفسنجانی را بزرگترین خدمت ایشان به نظام و کشور می داند اما کناره گیری او از قدرت و کاندیداتوری ریاست جمهوری را بعید می داند.منتجب نیا معتقد است:انصراف هاشمي رفسنجاني را از حضور در عرصه رقابت‌‏هاي رياست جمهوري بعيد دانست.گرچه انصراف هاشمي بزرگترين خدمت به نظام و كشور است زيرا به احتمال زياد با حضور وي انتخابات به دور دوم كشيده خواهد شد كه در اين صورت با افت فزاينده‌‏اي در آرا ماخوذه مواجه خواهيم شد كه اين مساله به نفع نظام نيست.

باهنر نیز ضمن اشاره به احتمال انصراف رفسنجانی میگوید: هنوز هم در صورت اجماع ميان اصول‌گرايان انصراف آقاي هاشمي از شركت در انتخابات منتفي نيست.
وي همچنين پيرامون حضور رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام در انتخابات بيان داشت: رقابت اصولگرايان با هاشمي رفسنجاني مي‌تواند به نفع ايشان نيز باشد و همچنين، به حضور حداكثري مردم در انتخابات نيز كمك خواهند نمود.

باهنر در پايان خاطرنشان ساخت: شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، تخريب هيچ كانديدايي را نمي‌پسندد و ما به دنبال حضور جدي در عرصه انتخابات هستيم و كانديدايي صوري براي رقابت با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ارايه نمي‌كنيم، چرا كه اگر رقابت تنها ميان هاشمي و كروبي باشد، حضور مردم چندان پررنگ نخواهد بود.

در همین حال عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت گفت: در صورتي كه كانديداهاي اصولگرا با ميل و اشتياق بر روي كانديدايي به اجماع برسند، احتمال اين كه در رقابت با هاشمي‌ رفسنجاني پيروز شوند بيشتر است.

عليرضا آقايي اظهار داشت: احتمال انصراف آقای رفسنجانی در صورت اجماع اصولگرایان است.گرچه اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري رقابت جدي با هاشمي رفسنجاني دارند و اگر نتوانند به اجماع برسند، هاشمي رفسنجاني برنده اين رقابت خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ابراز عقيده كرد: اصلاح طلبان با كانديداي فعلي خود (كروبي)، اميدي به پيروزي ندارد.
اين فعال دانشگاهي، همچنين از دو جناح عمده كشور درخواست كرد، هر كدام نماينده‌اي را با تابلو روشن به مردم معرفي و به طور قاطع از او حمايت كنند تا هزينه‌هاي بيشتري متوجه مردم و جامعه نشود تا رئيس جمهوري با راي بالا انتخاب شود.

همچنین قائم مقام جامعه اسلامي دانشجويان در این مورد گفت: توافق لاريجاني و احمدي‌نژاد در معرفي كانديداي نهايي، اصولگرايان را از بن بست فعلي نجات داده و احتمال انصراف هاشمي رفسنجاني را نيز افزايش خواهد داد.

به گفته مجتبي سلطاني توافق لاريجاني و احمدي‌نژاد به عنوان محبوب ترين و تشكيلاتي‌ترين افراد جريان اصولگرا، اصولگرايان را از بن بست فعلي نجات داده و احتمال انصراف هاشمي رفسنجاني را نيز افزايش مي‌دهد و در صورت عدم انصراف ايشان قدرت و شانس اصولگرايان را براي پيروزي افزايش مي‌دهد.
قائم مقام جامعه اسلامي دانشجويان خاطرنشان كرد: عدم اجماع اصولگرايان به ويژه لاريجاني و احمدي‌نژاد ضمن اثبات عدم كارآمدي توانايي اصولگرايان قسمتي از بدنه اصولگرايان را نيز به سمت گزينه ترجيحي كه هاشمي است سوق خواهد داد و اين به نفع انقلاب اسلامي نيست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23035

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ادامه گمانه زنی های انتخاباتی در مورد هاشمي رفسنجانی؛ حضور یا انصراف؟ مصطفی فقیهی، انتخاب' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005