Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 29 اردیبهشت 1384

زيبا کلام: اگر اين نظام سقوط كند آزادي، دموكراسي و توسعه نيز بيش از ‪ ۵۰‬سال به عقب برخواهد گشت، ايرنا

- انتخابات اين دوره با دوره‌هاي قبلي تفاوت كلي دارد


سنندج ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۲۹‬
داخلي. سياسي. انتخابات ‪. ۸۴‬

" صادق زيبا كلام " در نشست سياسي دانشگاه علوم پزشكي كردستان گفت:
واقعيت اين است كه انتخابات اين دوره در شرايط ويژه‌اي برگزار مي‌شود و شرايط آن با هشت دوره قبلي تفاوت كلي دارد.

اين استاد دانشگاه عصر چهارشنبه افزود: در اين دوره از انتخابات بر خلاف دوره‌هاي قبلي هيچ چيز معلوم نيست در حالي كه تاريخ نشان مي‌دهد طي هشت دوره انتخابات قبلي رياست جمهوري هميشه نتيجه آن از اول مشخص بوده است.

به گفته وي از ديگر مشخصات اين دوره انتخابات اين است كه مشخص نيست چه ميزان از مردم در پاي صندوقهاي راي حاضر مي‌شوند و چيزي كه معلوم است اين است كه مسوولين تمام همتشان را به كار خواهند بست تا مشاركت حداكثري را ايجاد كنند و بدين وسيله مشروعيت داخلي و خارجي ايجاد كنند.

به گفته اين تحليلگر سياسي اگر حتي در اين دوره از انتخابات ‪ ۷۰‬درصد واجدين شرايط هم شركت نكنند، انتخابات مشروع و قابل قبول است زيرا اين قاعده دموكراسي است و انتخابات از نظر قانوني قبول است.

وي با اشاره به اينكه اگر ‪ ۷۰‬درصد مردم در انتخابات شركت نكنند طبعا مسوولين نظام خوششان نمي‌آيد گفت: عين اين قضيه در انتخابات مجلس هفتم و شوراي شهر روي داد.

وي ضمن تاكيد بر اين نكته كه ممكن است اين پديده دستاويزي براي دشمنان ايران شود افزود: ما حتي در زمان جنگ وضعيت مطلوب تري را داشتيم زيرا فقط يك مخاصمه كلي با آمريكا داشتيم.

به گفته وي اكنون ما در ايران با دو وضعيت حساس و مهم وضعيت " عراق "و حضور نيروهاي آمريكايي در آنجا و " مسئله هسته‌اي " روبرو هستيم.

وي به تخمين ميزان مشاركت مردم در انتخابات اشاره كرد و گفت: اگر براي ميزان مشاركت مردم در اين دوره از انتخابات رقمي بگذاريم اين رقم بين ‪۴۰‬ تا ‪ ۶۰‬درصد واجدين شرايط مي‌باشد.

وي ادامه داد: نظامي توسعه سياسي يافته‌تر است كه در آن نظام رهبري و رئيس جمهوري رابطه دوستانه‌اي با هم داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه به مشكلات كشور اشاره كرد و گفت: از بعد اقتصادي بزرگترين مشكل ما پايين بودن ميزان صادرات غير نفتي است، در ايران صادرات غير نفتي پنج ميليارد دلار در سال است در حالي كه در كشورهاي هم تراز ايران اين رقم بيش از ‪ ۱۵۰‬ميليارد دلار است.

وي افزود: اين شاخصها نشانه اسفناك بودن وضعيت اقتصادي ما است و مسايلي مانند فساد، فحشا، تورم و گراني در رده‌هاي پاينتري قرار دارند و به نظر من تنها چيزي كه ما را سر پا نگهداشته است درآمد نفتي است.

زيبا كلام ادامه داد: من احساس كساني را كه مي‌گويند براي چي راي بدهيم مي‌فهمم اما سئوال من اين است كه آيا ما معتقديم كه اين نظام با داشتن مواردي مانند شوراي نگهبان، اصل ‪ ۱۱۰‬قانون اساسي، ولايت مطلقه فقيه، مجمع تشخيص مصلحت نظام و ... قابل اصلاح شدن است يا نه ؟
وي ادامه داد: بعضي‌ها مي‌گويند كه تجربه هشت ساله نشان مي‌دهد كه نه اين كار امكان ندارد، اما من مي‌گويم كه اگر هشت سال گذشته هيچ دستاوردي نداشت اين نكته را داشت كه نظام قابل اصلاح است.

استاد دانشگاه تهران افزود: تازه اگر هم اين نظام قابل اصلاح نباشد آيا ما جايگزيني براي اين كار داريم.

وي افزود: از طرف ديگر اخلاق حكم مي‌كند كه حوزه سياست فقط حوزه شكست و پيروزي نيست و بلكه رفتار سلامت سياسي مهم است كه بايدحفظ شود.

زيبا كلام افزود: چيزي كه معلوم است اين است كه اگر اين نظام سقوط كند آزادي، دموكراسي و توسعه اقتصادي و اجتماعي نيز بيش از ‪ ۵۰‬سال به عقب برخواهد گشت.

وي ادامه داد: اگر آمريكا به ايران حمله كند من اولين كسي خواهم بود كه اسلحه بدست خواهم گرفت البته اين كار نه به اين خاطر است كه آنها را قبول دارم يا از آنها راضي هستم ، بلكه حمايت بنده از اين نظام به آن علت است كه از مشكلات و عواقب عدم حمايت از نظام به خوبي مطلع هستم. ما مجبوريم با همين مجموعه به جلو برويم و نظام را بسازيم زيرا در غير اين صورت با يك آنارشيست و جنگ بي‌پايان روبرو خواهيم شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22881

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زيبا کلام: اگر اين نظام سقوط كند آزادي، دموكراسي و توسعه نيز بيش از ‪ ۵۰‬سال به عقب برخواهد گشت، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005