Click for Amazing Phone Card








جمعه 23 اردیبهشت 1384

معين: توسعه‌ي سخت‌افزاري كافي است؛ جايگاه نظام تعليم و تربيت كشور بايد مورد تجديدنظر و بازبيني قرار بگيرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دكتر مصطفي معين در جمع فرهنگيان حامي خود گفت: فرهنگيان يكي از اصلي‌ترين و مظلوم‌ترين گروه‌هاي اجتماعي و از بطن مردم به حساب مي‌آيند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر مصطفي معين، نامزد حضور در رقابت‌هاي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري كشورمان كه در سالن 17 شهريور وزارت كار سخن مي‌گفت، افزود: انسان به عنوان عالي‌ترين پديده‌ي جهان هستي نياز به آموزش، پالايش و تزكيه نفس دارد و بر طرف كردن اين نياز بر عهده شما فرهنگيان و آموزش و پرورش مي‌باشد.

وي انقلاب اسلامي را انقلابي فرهنگي توصيف كرد كه در آن ارزش‌ها دگرگون شده و گفت: چرا بايد بعد از گذشت يك ربع قرن از انقلاب وضعيت آموزش و پرورش ما كه مي‌تواند با تربيت صحيح انسان‌ها، آنها را به والاترين جايگاه در نظام اجتماعي سوق دهد، اينگونه باشد.

وي تصريح كرد: تعليم و تربيت درست و اصولي، انسان‌هايي را پرورش مي‌دهد كه مي‌توانند سده‌ها، بلكه قرن‌ها را تحت تاثير خود قرار دهند.

وي گفت: ما بايد تعليم و تربيت را به عنوان يك نقش كانون محوري، در آموزش و پرورش كشور قرار دهيم و بر اين اساس تمام سياست‌ها و برنامه‌هاي خود را جهت‌دهي كنيم.

دكتر معين ادامه داد: جايگاه نظام تعليم و تربيت كشور بايد از نظر توسعه كشور، مسوولين عالي كشور، دولت و سطح فرهنگ عمومي جامعه مورد تجديدنظر و بازبيني قرار بگيرد.

وي بي‌انگيزگي، مشكلات مادي و معيشتي فرهنگيان، ايرادهاي مختلف برنامه‌هاي آموزشي، عدم همخواني محتواي دروس با نيازها، برنامه‌هاي تدوين نشده، كمبود تجهيزات و ابزارهاي مورد نياز را از جمله مشكلات حال حاضر نظام تعليم و تربيت كشور دانست.

وي ابراز عقيده كرد: اين نهاد مقدس و ارزشمند متاسفانه در بسياري از جاها نيز به عنوان اهرمي در خدمت اهداف سياسي قرار گرفته است و اينجا بايد گفت به جاي اين كه سياست‌ها ديني شود دين ما سياسي مي‌شود كه اين با گفته‌ي مرحوم سيد حسن مدرس در تناقض مي‌باشد.

كانديداي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و جبهه‌ي مشاركت در نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري، آموزش و تمرين مفاهيم، قانون‌گرايي، نظم، برنامه‌ريزي، تحمل، اختيارات، گفت‌وگو، مشاركت، آرمان‌خواهي، تعاون فردي و گروهي، برابري اجتماعي، حقوق شهروندي و ... را جزو آرمان‌ها و اهداف اصلاح‌طلبانه دانست و گفت: بايد بررسي كرد كه چقدر در آموزش و پرورش به اين نكات توجه شده و اين نهاد چقدر به وظايفش عمل كرده است.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود توسعه ظرفيت‌هاي منابع انساني را نياز و ضرورت حال حاضر جامعه دانست و ابراز عقيده كرد: توسعه‌ي سخت‌افزاري كافي است و ما بايد روي انسان‌ها سرمايه‌گذاري كنيم.

دكتر مصطفي معين گفت: توسعه‌ي ظرفيت‌هاي انساني بر پايه تعليم و تربيت انساني، مهم‌ترين عامل در توسعه فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي كشور به شمار مي‌رود.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر جديدترين نظريات توسعه اقتصادي، اقتصاد مبني بر دانايي و محوريت انسان و توسعه ظرفيت‌هاي انساني قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دكتر معين علم و ايمان يا دانش و معرفت ديني را دو شاخص مهم و مكمل يكديگر در نظام ارزش‌گذاري اجتماعي و اسلامي دانست و گفت: در يك بررسي تاريخي اصلي‌ترين رمز پيشرفت علوم و اعتلاي فرهنگ و تمدن اسلامي رابطه فعال بين معرفت ديني و سطح علمي جامعه مي‌باشد.

وي گفت: مباني اعتقادي و ديني ما هيچ مغايرتي با مباني علمي و تئوريك ندارد و مكتب جامع ما پاسخگوي همه‌ي تحولات مي‌باشد.

وي در پايان سخنان خود اساس و پايه همه علوم را آموزش و پرورش دانست و گفت: اميدوارم بتوانيد با عزت و اقتدار و با دارا بودن جايگاه مناسب هم به لحاظ اجتماعي و هم به لحاظ معنوي، آينده‌سازان شايسته‌اي را براي جامعه‌ي ما تربيت كنيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22513

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معين: توسعه‌ي سخت‌افزاري كافي است؛ جايگاه نظام تعليم و تربيت كشور بايد مورد تجديدنظر و بازبيني قرار بگيرد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005