Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 22 اردیبهشت 1384

تحليلي از ساختار سياسي داخلي در عرصه‌ي ورود به انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز نهمين دوره‌ي انتخابات رياست‌جمهوري، حسين الله‌كرم، انصار نيوز

دكتر الله‌كرم با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در جمع استادان و دانشجويان كرماني، اظهار داشت: دچار تحولات عميق در ساخت سياسي خواهيم بود. وي درباره‌ي اين تغييرات در ساختار سياسي داخل كشور گفت: ما شروع كار دو جريان را شاهد خواهيم بود، كه ساختار سياسي داخلي را از شكل سه‌وجهي گذشته (چپ، راست و كارگزار) به سوي ديدگاه اصول‌گرايي عدالت‌محور و اصول‌گرايي رشد محور تغيير مي‌دهند.
دبيركل حزب‌‌الله گفت:‌ به هم‌ريختگي ساختار سياسي و شكل‌گيري جديد آن به صورتي خواهد بود كه جريان چپ اصول‌گرا به سوي جريان عدالت‌خواه حركت كرده و جناح اصول‌گراي عدالت‌محور را تشكيل خواهند داد. اين نگرش معتقد به جلوبردن بدنه‌ي اجتماعي و گروه‌هاي عقب نگه‌داشته شده در طول 15 سال گذشته خواهد بود. جالب اينجاست كه نگرش اصول‌گراي عدالت‌خواه هرگز در پي كندكردن و يا متوقف‌كردن سرعت حركتي گروه‌ها و بدنه‌ي اجتماعي جلوبرده شده در طول 15 سال گذشته نخواهد بود.
در اين ميان به نظر مي‌آيد جريان تجديدنظرطلب كه از جناح چپ جدا شده و نام اصلاح‌طلب را بر خود نهاده بود و در طول اين مدت سعي داشت نمايندگي بدنه‌ي اجتماعي خاكستري را بر عهده داشته باشد به سوي جريان اصول‌گراي رشدمحور حركت كند و مطالبات خود را در اين گروه جست‌و‌جو نمايد، زيرا معتقدند عوامل و منابعي در ساخت اصول‌گراي رشدمحور وجود دارد كه امكان برآورده شدن برخي از مطالبات جريان تجديدنظرطلب و بدنه‌ي خاكستري را تسهيل مي‌نمايد. جالب اينجاست كه جريان ميانه (كارگزار) كه سعي دارد نمايندگي طبقه‌ي تكنوكرات را بر عهده داشته باشد در جناح اصول‌گراي رشدمحور جاي مي‌گيرد.
البته لازم به ذكر است كه هر دو جريان اصول‌گراي عدالت‌محور و اصول‌گراي رشدمحور معتقد به اسلام و انقلاب و امام و رهبري خواهند بود از اين رو هر گروهي كه يكي از اين موارد را قبول نداشته باشد در جريان تجديدنظرطلب جاي خواهد داشت. گرچه جريان تجديدنظرطلب همواره سعي دارد بدنه‌ي اجتماعي خاكستري را هدايت و در هر انتخاب آنها را به سوي يكي از جريانات فوق رهبري كرده و از اين طريق بر منابع خود بيافزايد.
سردار حسين الله‌كرم اظهار داشت: گروهك ملي‌مذهبي و نهضت‌آزادي نيز سعي خواهند كرد دامنه‌ي تجديدنظرطلبي را گسترش داده و نيروهاي بيشتري از بدنه‌ي ساخت سياسي جريان اصول‌گراي رشدمحور را به خود جلب كنند و در هنگام لزوم به شكل نفوذي در ساخت سياسي به فعاليت بپردازند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين استاد دانشگاه اشاره كرد: در انتخابات آتي هر گروهي خارج از اين دو جريان عمل كند دچار ريزش نيرو حتي در طول همين انتخابات آينده خواهد شد.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005