Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 22 اردیبهشت 1384

علي افشاري: شخصا به معيين ارادت دارم اما برنامه هايش به هيچ وجه عملي نيست؛ كروبي در مجلس بين مردم و قدرت، قدرت را انتخاب كرد، دي تي نيوز

هاشمي رفسنجاني خود از عوامل اصلي مشکلات و نابساماني هاي ايران در بيست سال گذشته است

مصاحبه اختصاصي دي تي نيوز با علي افشاري بعد از تحصن

علي افشاري در توضيح دلايل تحصن شوراي مركزي تحكيم گفت:
اين تحصن يك حركت سمبليك در اعتراض به فقدان آزدي و عدالت و در مجموع شرايط كنوني كشور است. اين حركت بخشي از مجموعه تلاشهايي است كه براي انعكاس محدوديت ها و تعرضاتي كه جامعه ايران در حوضه ازادي، عدالت و حقوق فردي و اجتماعي با ان دست به گريبان است، صورت مي گيرد. ما امروز مواجه با اين هستيم كه در پايان دوره دوم رياست جمهوي خاتمي، مجموع فشار ها بر نيروهاي مستقل به ويژه جنبش دانشجوئي و جامعه مدني بيشتر شده و مهمتر انكه اين فشارها نه فقط از جانب محافظه كاران، كه موضع بخش هائي از دولت آقاي خاتمي مانند "معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد" و "وزير اطلاعات" را نيز در بر مي گيرد. فعالين دانشجوئي شديد تر از گذشته زير تيغ كميته هاي انظباطي، محاكم دادگستري و هيا ت هاي نظارت بر تشكلهاي دانشجوئي قرار مي گيرند. تهديد به تعطيلي تشكلهاي مستقل از جمله دفترتحكيم وحدت مطرح شده و روزي نيست كه خبري از احضار و بازداشت دانشجويان نداشته باشيم.
وي افزود:
گروه هايي كه در اين انتخابات موضع عدم شركت دارند ويا آب به اسياب انتخابات نمي ذيزند، به وزارت اطلاعات احضار شده و مواخذه مي شوند. ما جمع شديم تا اعتراض خود را به گوش حكومتگران برسانيم و با ايفاي وظيفه اجتماعي خودمان افكار عمومي داخل و خارج را متوجه مشكلات و نابساماني هاي ايران نمائيم.
از ديگر محورهايي كه به طور اختصاصي مورد توجه است، بحث زندانيان سياسي و مطبوعاتي از جمله آقايان گنجي، عليخاني، صابر، رحماني، عبدي، قاضيان و ديگر عزيزان است.

وي در خصوص فشار بر جنبش دانشجوئي اظهار داشت:
از ديد ما اساسا هيات هاي نظارت بر دانشگاه ها صلاحيت اظهار نظر پيرامون ادامه حيات يا لغو فعاليت انجمن هاي اسلامي را ندارند و موجوديت انجمن هاي اسلامي ناشي از مقبوليت و مشروعيت آنها در دانشگاه و پشتيباني بدنه دانشجوئي شان است. ما معتقديم در شرايط فعلي جنبش دانشجوئي بايد دامنه فعاليت خود را از حوزه نظري و عملي گسترش داده و پرچم اعتراضات مدني را بلند كند.

شوراي مركزي دفتر تحكيم در پاسخ به سئوال خبرنگار دي تي نيوز در خصوص كانديداتوري دكتر معيين و برنامه هايشان گفت:
من شخصا به ايشان ارادت دارم، اما بحث اينجاست كه ايشان در مواضع و برنامه هايشان هيچ راهكار عملي در برخورد با موانع ومشكلاتي كه دولت خاتمي با ان مواجه بود، ارائه نكرده اند.
افشاري احتمال تائيد صلاحيت معيين را تابعي از متغيرهاي گوناگون توصيف كرد و عنوان كرد در صورتيكه احتمال پيروزي ايشان بالا باشد، به طور حتم رد صلاحيت مي شود.

مهندس افشاري در در خصوص كانديداتوري شيخ كروبي گفت:
كروبي در مجلس ششم انتخابش را كرد و بين مردم و قدرت، قدرت را انتخاب كرد. حضور كروبي در انتخابات بيشتر تلاش براي افزايش مشاركت و كمك به نظام براي حل مشكل بحران مشروعيت است.

شوراي مركزي دفتر تحكيم در خصوص هاشمي رفسنجاني اظهار داشت:
هاشمي از حاميان اصلي اقتدار گرائي و يكي از عوامل اصلي مشكلات و نابساماني هاي بيست سال گذشته است. در جاي جاي نقض حقوق مردم، برخورد با شخصيت هاي سياسي و مستقل و جلوگيري از حاكميت نظم دمكراتيك رد پاي وي را مي توان يافت.
تفاوت هاشمي با محافظه كاران، تفاوتي بنيادين و مفيد به حال مردم، منافع ملي و پروژه دمكراسي نيست. رجوع به هاشمي يك حركت ارتجاعي به 16 سال گشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ميزان شركت كنندگان در انتخابات را كمتر از نصف پيش بيني كرد.

افشاري تاثير پيروزي هر كدام از كانديداها بر ادامه حيات دفتر تحكيم وحدت را اينگونه عنوان كرد: رئيس جمهور آينده تاثير مهمي در ايند دفتر تحكيم ندارد. سرنوشت تحكيم بستگي به پايگاه دانشجوئي و حمايت بدنه اش دارد. البته ميزان مشاركت در انتخابات آينده مي تواند در اين مساله موثر باشد.

در پايان از اين فعال و مبارز دانشجوئي در خصوص آيند ايران پرسيديم. وي گفت: آينده را تيره و تار نمي بينم. مردم ايران با اتكا به پشتوانه تاريخ و تجربه و اراده در مواجه با تندبادهاي شرايط امروز با واكنش مناسب مي توانند تهديد را به فرصت مبدل كرده و از گذرگاه پر آشوب كنوني به سلامت عبور كنند.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005