Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 21 اردیبهشت 1384

اولين واکنشها به اعلام حضور رسمي رفسنجاني در انتخابات؛ گفتگوي با شيرزاد، احمدي، طلايي نيک، مصباحي مقدم، شريعتمداري، ترقي و آليا، هاتف

پايگاه اطلاع رساني هاتف: با قطعي شدن حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري اصولگرايان دچار چالش و سردرگمي جديدي شدند با اين حال اصلاح طلبان از حضور هاشمي استقبال و اعلام کردند که اين حضور به مشارکت حداکثري کمک شاياني خواهد کرد.

احمد شيرزاد حضور هاشمي در انتخابات را نويد بخش يك انتخابات پر شور و رقابتي خواند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس ششم در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني هاتف گفت: با آمدن آقاي هاشمي، دكتر معين با ايشان به رقابت خواهند كرد و بحث در مورد كنار كشيدن ايشان مطرح نيست.
شيرزاد در خصوص تاثير حضور آقاي هاشمي در آراء شرکت کنندگان در انتخابات اظهار داشت: طبيعتا حضور افراد بيشتر باعث مي شود كه هم آراء بيشتر شده و هم در توزيع آنها تغيير ايجاد كند.
وي تصريح کرد: به طور قطع حضورآقاي هاشمي بخشي از آراء محافظه كاران را به خود اختصاص مي دهد و بيشترين اثر آمدن آقاي هاشمي ضرر به جناح محافظه كار است.
وي تاكيد كرد: ممكن است حضور آقاي هاشمي بخشي از آراء اصلاح طلبان را به خود اختصاص دهد و بخشي از آراء به صندوق هاشمي ريخته شود اما اين ميزان تعيين كننده نخواهد بود.
شيرزاد در پايان خاطر نشان كرد: هنوز فاصله تا انتخابات زياد است و فعل و انفعالات زيادي اتفاق خواهد افتاد و براي اظهار نظر هنوز زود است.

*****

با وجود قطعي شدن حضور رسمي هاشمي در انتخابات محسن رضايي كانديداي احتمالي رياست جمهوري اعلام کرد که تابع تصميمات ميثاق 4 گانه است.
علي احمدي، سخنگوي ستاد انتخابات محسن رضايي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني هاتف گفت: با حضور هاشمي و كناره گيري لاريجاني و ولايتي زمينه وحدت بين اصولگرايان فراهم مي شود.
وي با تاكيد بر سه قطبي شدن انتخابات با حضور هاشمي تصريح كرد: اعلام حضور هاشمي سه قطب اصلاح طلبان، هاشمي و كانديداي اصولگرايان كه قطعا رضايي خواهد بود وارد عرصه رقابت مي شوند.
در همين راستا طلايي نيك فرد نزديك به محسن رضايي نيز به خبرنگار هاتف گفت: حضور هاشمي باعث رونق انتخابات مي شود، يعني بخشي از اصولگرايان با حمايت از هاشمي و گروه ديگر با حمايت از نامزد نهايي اصولگرايان و نيز حضور كانديداي اصلاح طلبان يك انتخابات سه قطبي خواهيم داشت.
وي بر تابعيت محسن رضايي از تصميمات اصولگرايان تاكيد كرد و افزود: با حضور هاشمي كناره گيري ولايتي قطعي است، اما هنوز توافق نهايي بر يك كانديدا صورت نگرفته است.
طلايي نيك تصريح كرد: سه قطبي شدن انتخابات با حضور هاشمي باعث مشاركت حداكثري و كارآمد شدن ديپلماسي هسته اي ايران مي شود اما در نهايت آرايش نامزدها و نيروهاي سياسي دستخوش تغيير و تنوع در انتخابات تقويت مي شود

***

در حاليکه حضور هاشمي در انتخابات قطعي شده بود سخنگوي حامعه روحانيت گفت: هاشمي بيانيه اي صادر نمي كند
غلامرضا مصباحي مقدم سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني هاتف در خصوص آمدن هاشمي رفسنجاني به صحنه انتخابات و صدور بيانيه اي مبني بر حضور در انتخابات گفت: ايشان همچنين كاري را نخواهند كرد و بيانيه اي صادر نخواهد شد چرا كه نزديكان ايشان اخباري را مي دهند كه خود ايشان تاييد نمي كنند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز ضمن اينكه آمدن هاشمي رفسنجاني را رد نكرد ادامه داد: اگر چنين بيانيه اي صحت داشته باشد بايد منتظر تغييرات زيادي باشيم.

***

يک فرد نزديک به لاريجاني گفت: حضور هاشمي نه باعث وحدت و نه شكاف بين اصولگرايان مي شود.

حميدرضا ترقي عضو حزب موتلفه در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني هاتف گفت: حضور هاشمي طبيعتا انتخابات را سه قطبي خواهد كرد . طيف اصلاح طلبان، خود وي و منتقدين مواضع هاشمي.
اين عضو موتلفه اظهار داشت: در رقابت انتخابات مخالف معني ندارد، زيرا كساني كه در انتخابات حضور پيدا كرده اند، به اصول نظام پايبند بوده اند بنابراين در اين مساله اشتراك دارند. پس فقط مي توانند منتقد يكديگر باشند.

ترقي تصريح كرد: حضور هاشمي باعث ايجاد شرايط جديد سياسي شده كه اصولگرايان آن را پروژه عنوان مي كنند، بنابراين در صدد مديريت اين پروژه هستند.
وي اعلام حضور هاشمي را توقفي براي تصميم گيري اصولگرايان عنوان كرد.

ترقي تصريح کرد: دكتر لاريجاني هنوز اعلام كناره گيري نكرده است، اما ولايتي قطعا با اين شرايط با توجه به اين كه قبلا هم اعلام كرده بود ثبت نام نمي كند.
وي كانديداي نهايي اصولگرايان را يك نفر اعلام و نتيجه نهايي را به آينده موكول كرد.

***
حسين شريعتمداري در جلسه پرسش و پاسخ در سالن آمفي تئاتر جنبي نمايشگاه در حضور تعداد اندکي از حضار که بيشتر آنها گرايش فکري نزديکي به خود او را داشتند در پاسخ به سوالي که چرا رفسنجاني مي خواهد جانب هر دو طرف را بگيرد، گفت: اين مي تواند بخش هاي متفاوتي داشته باشد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هاتف وي افزود: دو سويه بودن به هيچ عنوان چيز خوبي نيست. يک وقتي که شخصي به نقطه وحدتي مي رسد که مي خواهد بين دو گروه وحدت ايجاد کند؛ اين کار خوبيست ولي وقتي دو گروه با هم تضاد دارند اين کار دورويي است که به هيچ وجه خوب نيست.
مدير مسوول کيهان تصريح کرد: مصداق آن اين که در زمان شاه شعار مي دادند حزب ايران نوين پاينده باد، حزب مردم هم ... زنده باد.
شريعتمداري افزود: هيچ کس نمي تواند به دورويي اطمينان کند. در زمان شاه تمام گروه هاي مارکسيست در يک جا جمع بودند که هر کدام مسئولي داشتند. در اين دوره عباس سوارکار مسئول پرونده گلسرخي بود و محمدرضا سعادتي مسئول منافقين بود.
وي افزود: عباس سوار کار نکته اي گفت که منافقين خودشان را به مارکسيست ها نزديک مي دانند، ما بيشتر به منافقين اطمينان داريم چون موضع آنها مشخص است. اما شما معلوم نيست که موضعتان چيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

***

يک عضو آبادگران گفت: رقابت نهايي انتخابات بين هاشمي و احمدي نژاد است
نماينده مردم تهران در مجلس رقابت نهايي انتخابات را بين هاشمي و احمدي نژاد پيش بيني كرد.
فاطمه آليا با اعلام اين مطلب به خبرنگار پايگاه اطلاع رساني هاتف افزود: طبق تحليل موجود، با توجه به برنامه ها و نوع تفكر و آنچه كه بر اساس برنامه توسط هاشمي و احمدي نژاد انجام شده است متوجه تفاوت تفكر خواهيم شد كه رقابت فكري نهايي به اين دو كانديدا را به دنبال خواهد داشت. چون از لحاظ بقيه كانديداها نزديك به هاشمي هستند.
وي ادامه داد: با حضور هاشمي اميدواريم كه اصولگرايان به وحدت نزديك شوند.در ادامه آليا بر كناره گيري ولايتي و لاريجاني تاكيد كرد.
وي تصريح كرد: انتخابات سه قطبي متشكل از هاشمي از جناح راست، كروبي از چپ و يك كانديدا با تفكر جديد خواهد بود.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005