Click for Amazing Phone Card








شنبه 17 اردیبهشت 1384

رضا دلبري عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت: شركت يا عدم شركت در انتخابات حق شهروندان است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت مدعي شد: در فضاي فعلي كشور جمع زيادي از نخبگان سياسي و فرهنگي كشور اجازه سخنراني و ابراز آزادانه عقايد خود را ندارند.
رضا دلبري در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، در خصوص تكذيب نامه منتسب به وزارت اطلاعات مبني بر ممنوعيت سخنراني چند فعال سياسي از سوي وزارت اطلاعات، گفت: وزارت اطلاعات پس از سكوتي طولاني در مورد نامه منتسب به اين وزارت‌‏خانه صدور آن را تكذيب كرد و ما اميدواريم كه اين مساله در حد سخن باقي نماند و به صورت عملي و واقعي شاهد عدم حضور نهادهاي امنيتي و نهادهاي منتسب به قدرت در دانشگاه‌‏ها باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اين مطلب كه هنوز تكليف نحوه انتساب چنين نامه‌‏اي به وزارت اطلاعات مشخص نشده است، گفت: سخنان ضد و نقيضي از سوي وزير اطلاعات و مديركل حراست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اين خصوص مطرح شده است و از سوي ديگر دولت خاتمي و وزير اطلاعات در مورد سخنان مطرح شده در هفته گذشته مبني بر برانداز بودن تحريم‌‏كنندگان انتخابات سكوت كرده‌‏اند، در حالي كه طرح اين سخنان به معناي سلب حقوق شهروندي مردم يعني حق انتخاب آزاد است.
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت خاطر نشان كرد: برخي افراد عدم شركت در انتخابات را جرمي بزرگ تلقي مي‌‏كنند، در حالي كه اگر انتخابات را حق مردم بدانيم، شركت يا عدم شركت درآن نيز جزو حقوق مردم و جريان‌‏هاي سياسي است و طبيعي است كه اگر كانديداي مورد نظر يك جريان سياسي در انتخابات حضور نداشته باشد يا اين جريان سياسي احساس كند كه حقوق و مطالباتش از طريق انتخابات برآورده نمي‌‏شود، در انتخابات شركت نخواهد كرد و عدم شركت در انتخابات را براي نشان دادن اعتراض خود، به فعالان حامي خود توصيه خواهد كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22156

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رضا دلبري عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت: شركت يا عدم شركت در انتخابات حق شهروندان است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005