Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 14 اردیبهشت 1384

بیانیه جمعی از فعالان ملی- مذهبی درباره انتخابات ریاست جمهوری

به نام خدا
هموطنان عزیز

انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری در شرایطی برگزار می شود که مجموعه مشکلات فرا روی جامعه ایران در دو عرصه داخلی و خارجی بسیاری از دلسوزان میهن را به طور جدی نگران کرده است.
در عرصه داخلی، متأسفانه روند اصلاح آرام و تدریجی نظام سیاسی به دلیل قدرت طلبی پاره ای از جناح های متنفذ حکومتی، از چند سال پیش به این سو، با بن بست مواجه شده و سیستم حکومتی به جای حل معضلات روز افزون اقتصادی، اجتماعی و قومی از طریق برنامه های علمی و کارشناسانه، عموماً با نادیده گرفتن هشدارهای نیروهای ملی و وطن دوست، به پاک کردن صورت مسأله مبادرت کرده است. نتیجه این لجاجت رشد نگران کننده نابسامانیهای اجتماعی و اقتصادی در ایران است که می تواند به واکنش هایی نظیرحوادث تأسف بار اخیر اهواز منجر شود.
در عرصه خارجی نیز به دلیل ادامه سیاست هایی که در سودمندی آنها برای ایران و ایرانیان جای تردید جدی است، کشور از هر سو تحت فشار و تهدید قدرت های خارجی قرار گرفته است که بی توجهی به آنها و یا خنثی سازی فشارها از طریق ارائه امتیازهای اقتصادی، هر دو مسیرهایی است که فقط به زیان بنیان ملی ایرانیان تمام می شود.
در چنین فضای نگران کننده ای، متأسفانه به علت مجموعه محدودیت ها و فشارهایی که به نیروهای سیاسی ملی و مستقل وارد می شود، این نیروها نیز به رغم کثرت عددی خود قادر به ایفای نقش طبیعی خود در تحولات اجتماعی نیستند و از همین رو، در جامعه ایران نوعی خلأ سیاسی در حال ظهور است که این نیز فقط می توان مورد استفاده نیروهای افراطی و بدخواهان ایران قرار گیرد.
در این شرایط تصور می شود که انتخابات ریاست جمهوری، برغم تجربه تلخ انتخابات دوره هفتم مجلس شاید بتواند به صورت« فرصتی» برای خروج کشور از بن بست درآید و بار دیگر خیل عظیم جوانان سرخورده و مأیوس از حرکت اصلاحی را نسبت به سرنوشت جامعه حساس و فعال کند. به همین جهت، طیف وسیعی از نیروهای سیاسی مستقل از جمله نهضت آزادی ایران با صدور بیانیه ای خواستار برگزاری انتخابات آزاد شدند و بر ضرورت تأمین پیش شرطهای چنین انتخاباتی از جمله آزادی زندانیان عقیدتی، انتشار آزاد مطبوعات، رفع توقیف از نشریات تعطیل شده، امکان فعالیت امن احزاب سیاسی و لغو نظارت استصوابی شورای نگهبان شدند.
اینک در حالیکه کمتر از دو ماه به برگزاری انتخابات باقی مانده است، هیچ نشانه و علامتی حاکی از تصمیم زمامداران برای برگزاری یک انتخابات منطبق با معیارها و موازین شناخته شده بین المللی به چشم نمی خورد و هیچکدام از شرط های ابتدایی یک انتخابات آزاد محقق نشده است به طوریکه زندانیان عقیدتی از جمله سه تن از دوستان ما آقایان رحمانی، صابر و علیجانی که بدون هرگونه تشریفات و مستندات قانونی در زندان به سر می برند، آزاد نشده اند ودر جهت فعالیت امن و آزاد احزاب سیاسی نیز تغییری پدید نیامده و شورای نگهبان نیز ظاهراً بنا ندارد از رویه خود مبنی بر حذف چهره های مخالف خط مشی سیاسی خویش از صحنه رقابت انتخاباتی دست بردارد.
این در حالی است که درخواست برای تغییر اعضای شورای نگهبان به عنوان کسانی که بدون ارائه مدرک و سند اقدام به طرح اتهام های خطرناک علیه داوطلبان نمایندگی مجلس در دوره های قبل کرده اند و به همین دلیل از حالت بی طرفی خارج شده اند نیز بی پاسخ مانده و وابستگان به این شورا مرتب تهدید به تکرار رویه خود و رد صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری می کنند با مشاهده این رویدادها، جمعی از فعالان ملی- مذهبی اعلام نظر قطعی خود را درباره انتخابات به نهایی شدن سرنوشت کاندیداهای موجود موکول می کنند.
در خاتمه به دست اندرکاران نظام هشدار داده می شود که پیامدهای مخرب برگزاری هر نوع انتخابات نا عادلانه و فرمایشی برای این کشور باستانی، یکسره متوجه انها است و آنها نمی توانند با هیچ بهانه ای مسئولیت زیان های ناشی از رفتار خود را طبق معمول به دیگران نسبت دهند. اردیبهشت 84

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهندس حمید احراری- محمد بسته نگار- مهندس محمد بهزادی- دکتر حبیب الله پیمان- دکتر مسعود پدرام- مهندس مجید تولایی- سعید درودی- دکتر علیرضا رجائی- دکتر رضا رئیس طوسی- دکتر حسین رفیعی- بهمن رضاخانی- دکتر احمد زیدآبادی- مهندس عزت الله سحابی- حسین شاه حسینی- اعظم طالقانی- امیر طیرانی- محمود عمرانی- مهدی غنی- دکتر نظام الدین قهاری- مرتضی کاظمیان- فاطمه گوارایی- مهندس وحید میرزاده- محمد محمدی اردهالی- سعید مدنی- مرضیه مرتاضی لنگرودی- دکتر محمود نکوروح- ناصر هاشمی.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22047

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بیانیه جمعی از فعالان ملی- مذهبی درباره انتخابات ریاست جمهوری' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005