Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 12 اردیبهشت 1384

جلايي‌پور: انتخابات آزاد را مي‌توان در همين سيستم سياسي جدي گرفت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


«حميدرضا جلايي‌پور» گفت: به اعتقاد اصلاح طلبان انتخابات آزاد را مي‌توان در همين سيستم سياسي جدي گرفت، حركت اين گروه دروني و هماهنگ با وضع موجود است.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين مدرس دانشگاه طي سخناني در جمع دانشجويان دانشگاه الزهرا(س) به دعوت انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه، اظهار داشت: راه اصلاح طلبان اصلا مردم را راضي نمي‌كند زيرا راهي طولاني و تدريجي است ولي اين راه بهتر از راه اقتدار گرايان يا همان محافظه كاران است. راه ما حدودي روشن است ولي جذاب نيست، راه طرفداران عدم شركت از لحاظ فلسفه‌ي سياسي شايد قابل قبول باشد، ولي اينها نمي‌توانند هدف خود را از اين كار عملي كنند و روششان فعلا زمينه‌ي اجرايي ندارد و مردم به دنبال جنبش ديگري نيستند كه با اين لحاظ راهكار اصلاح‌طلب‌ها بهتر پيش مي‌رود.


وي در پاسخ به پرسشي درباره‌ي احتمال پيروزي اصولگرايان گفت: البته محافظه كاران براي پيروز شدن كار مشكلي دارند، مثلا حضور هاشمي برنامه‌هاي آنها را به هم ريخته و به دست گرفتن و يك دست كردن حكومت كار ساده‌اي نيست، آنها نمي‌توانند شكل سيستم پايين و بالا بردن جامعه را حل كنند و دوباره جامعه را دو قطبي‌تر مي‌كنند.


جلايي‌پور در ادامه درباره‌ي احتمال ردصلاحيت دكتر معين گفت: اگر شوراي نگهبان معين را رد صلاحيت كند ما انتخابات را تحريم مي‌كنيم، ولي اگر يزدي رد صلاحيت شود انتخابات را تحريم نخواهيم كرد، تنها اين كار شوراي نگهبان را محكوم خواهيم كرد.


جلالي پور درباره‌ي فرق خاتمي و معين گفت: خاتمي جاذبه داشت و اين جاذبه‌اش در انتخابات دوم هم اثر گذاشت در حالي كه معين داراي جاذبه نيست اما حسن بزرگ معين اين است كه خيلي جمعي كار مي‌كند. اغلب تصميمات ايشان جمعي است. براي برنامه‌هاي انتخابات در جلسه‌هاي 30 نفره به شور مي‌نشيند و بري تصميم گيري راي جمع را مي‌گيرد.


وي در ادامه افزود: خاتمي پس از انتخابات از جمع فاصله گرفت. خود را تنها رئيس جمهور مي‌دانست طوري كه اگر به او گفته مي‌شد رهبر جنبش ناراحت مي‌شد. البته خاتمي فردي خوش فكر، خوش بيان، فرهيخته و جذاب است، در حالي كه معين فردي منطقي، اصولي، منسجم، محكم و اهل ارزيابي است. من به شخصه به معين خيلي اميدوارم چون بسيار مشخص حركت مي‌كند و اين بر خلاف بحث‌هاي چند پهلوي ديگر كانديداهاست. معين شاهد 8 سال تجربه‌ي اصلاح طلبي بوده و اصلا شعارهاي بزرگ نمي‌دهد، حرفي را مي‌گويد كه مي‌تواند انجام دهد. معين فردي است كه انتظارات را بالا نمي‌برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«خشايار ديهيم» نيز كه در اين ميزگرد حضور داشت، در ادامه‌ي صحبت‌هاي جلالي‌پور با انتقاد به وضعيت سياسي اظهار داشت: سياست در ايران بسيار نازل شده است و هر فردي به راحتي وارد عرصه‌هاي مهم سياست مي‌شود و همين افراد هستند كه با حرف‌هاي نسنجيده و شعارهاي غير مرتبط خود مفاهيم سياسي را از معنا تهي كرده‌اند و با استفاده‌ي بيش از حد از آنها شكل شوخي به آنها داده‌اند.


وي كه حرف خود را از شركت در اين جلسه دفاع از سياست عنوان مي‌كرد علت اصلي دلسردي مردم را ظلم گروه اصلاح طلبان و همچنين موافقان عدم شركت در انتخابات به سياست دانست و بيان كرد: خاتمي با حرف‌هاي جديدي وارد عرصه‌ي رياست جمهوري شد اما او اخلاق را از سياست جدا كرد و به ويژه در جريان انتخابات مجلس هفتم كم كاري كرد.


ديهيمي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: يكي از اشكالات جدي حركت اصلاح طلبان اين است كه آنان به سياست نگاه درازمدت نداشته و همه چيز را در گرو برنده يا بازنده شدن در انتخابات رياست جمهوري نهم مي‌دانند. در حالي كه آنان مي‌بايست سياست ورزي كرده و روي اصول خود پافشاري كنند.


وي سپس گفت: فردي كه بدون آگاهي،‌ بدون استدلال و كوكورانه تحريم يا مشاركت مي‌كند غير سياسي است.


ديهيمي نگاه سياستمداران را به مردم نادرست دانست و گفت: سياستمداران ما گاهي مردم را به عرش اعلا مي‌برند، آنها را بهترين در جهان معرفي مي‌كنند و گاهي هم آنها را مورد شماتت قرار مي‌دهند اما اين مشكل ناشي از عدم ارتباط و شناخت درست سياستمداران، از مردم است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21895

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلايي‌پور: انتخابات آزاد را مي‌توان در همين سيستم سياسي جدي گرفت، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005