Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 12 اردیبهشت 1384

تاج زاده: انتخابات رياست جمهوري مي‌تواند كشور را به ‌سمت مخاصمه ‌يا صلح ببرد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۱۲‬
داخلي. فرهنگي. سياسي. دانشگاه. تاج زاده. انتخابات ‪۸۴‬
"مصطفي تاج‌زاده" فعال سياسي گفت : انتخابات آتي رياست جمهوري مي‌تواند كشور را در شرايط جهاني به سمت مخاصمه يا صلح سوق دهد.

به‌گزارش خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا، وي روز دوشنبه در نشست انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه الزهرا باعنوان "خشت اول ...چالش‌هاي فراسوي انتخابات نهم" افزود : اين انتخابات بر همه زواياي زندگي مردم از نحوه پوشش گرفته تا انواع آزادي‌هاي اجتماعي، فردي، اقتصاد و معيشت مردم تاثيرگذار است.

اين فعال‌سياسي تصريح‌كرد: انتخابات رياست جمهوري، مسابقه فوتبال نيست كه تنها حس ملي و رواني ما را ترغيب كند، بلكه مي‌تواند درتمام صحنه‌هاي زندگي ما موثر باشد.

وي افزود: در چنين شرايطي نبايد به انتخاب رييس جمهور بي‌تفاوت باشيم.

تاج‌زاده اظهار داشت: درجامعه ما، قدرت تمامي حوزه‌هاي‌عمومي وخصوصي جامعه را در بر گرفته و در چنين شرايطي، راي‌دادن و راي ندادن مي‌تواند به انتخاب دولت دموكراتيك يا ضد آن منجر شود.

وي درتحليل وضعيت اجتماعي فعلي‌گفت: امروز جامعه ما از بازگشت به ارتجاع هراسان است، خواهان انقلاب نيست و به اصلاحات هم اميدي ندارد، اما مي‌خواهد متعهدانه تصميم بگيرد.

اين فعال سياسي افزود: در ماجراي كودتاي ‪ ۲۸‬مرداد، مردم يك سال غفلت كردند و ‪ ۲۵‬سال تاوان پس دادند.

وي گفت: بايد ببينيم چگونه مي‌توانيم فعالانه چشمان نامزدهاي انتخاباتي و شهروندان سياسي را بينا كنيم.

تاج زاده ادامه داد: در چند سال اخير در كشور همه را امتحان كرديم، از اپوزيسيون خارج از كشور گرفته تا اقتدارگرايان، همه امتحان خود را پس داده‌اند، امروز بايد ديد كدام تحليل از شرايط فعلي واقعي‌تر است.

وي ابراز عقيده كرد: به نظر مي‌رسد اصلاح طلبان در اين ميان صادقانه‌تر و جمعي‌تر از ساير گروه‌ها عمل كرده‌اند.

به گفته وي معطوف‌كردن تمامي مشكلات به ساختار قانون اساسي، بهترين توجيه براي فرار از مشكلات اصلاح طلبان است.

"خشايار ديهيمي" مترجم و نويسنده نيز دراين نشست گفت: از اصلاحات نااميد نشده‌ايم، اما نسبت به برخي شيوه‌هاي اصلاح‌طلبان انتقاد وجود دارد.

وي افزود: ما نمي‌توانيم از اصلاحات، دموكراسي و مشاركت نااميد شويم، راه ما همچنان مشاركت فعالانه در سياست و پافشاري بر اصول مبتني بر حقوق انساني است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ديهيمي خطاب به تاج زاده گفت: بهترين حالت اين است كه بر سر اصولي به تفاهم و اجماع برسيم، اما براي اين‌كه ما با شما همراه شويم و به راه‌كارها و كانديداي شما اعتماد كنيم، لازم است به ريشه اشتباهتان در اين چند سال بيشتر بپردازيد.

اين روزنامه‌نگار افزود: اشتباه‌هاي مكرر و جدي جناح‌اصلاح‌طلب و اصرار آن‌ها براي ادامه دادن به همين روند، باعث شد مردم اقبال چنداني به آن‌ها نداشته و از طرفي اپوزيسيون و ديگراني كه خارج از دايره اصلاح طلبان حكومتي هستند نيز نتوانند استراتژي و گفتمان مشخص و تازه‌اي را حاكم كنند.

به گفته ديهيمي،يكي از مهم‌ترين اشتباه‌هاي اصلاح طلبان، تلاش و اصرار آن‌ها براي ماندن در قدرت به هر قيمتي است كه اين‌مشكل مي‌تواند با بي‌اعتماد كردن مردم، اقتدارگرايان را به عرصه قدرت بازگرداند.

وي تاكيدكرد: مساله اصلي، بازگرداندن حيثيت واقعي سياست است، يعني مشخص شود كه سياست مربوط به مردم بوده و همه چيز آشكار است.

ديهيمي افزود: در اين زمينه اعتراض ما به اصلاح طلبان اين است كه بسياري از مسايل را به پشت پرده منتقل كردند.

اين نشست كه از ‪ ۱۱‬ارديبهشت آغاز شده به مدت سه روز ادامه دارد.

در اين نشست "حميدرضا جلايي‌پور" و"خشايار ديهيمي" درحوزه فرهنگ و جامعه، "مصطفي تاج‌زاده" و "احمد زيدآبادي" در حوزه سياست داخلي، "الهه كولايي" و "پيروز مجتهدزاده" در حوزه سياست خارجي، "علي تاجرنيا" ، "علي اكبر موسوي خوئيني‌ها" و "عبدالله مومني" در حوزه دانشگاه و جوانان و "فاطمه راكعي"، "مرضيه مرتاضي لنگرودي" و "فريبا داوودي مهاجر" در حوزه زنان سخنراني مي‌كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21894

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تاج زاده: انتخابات رياست جمهوري مي‌تواند كشور را به ‌سمت مخاصمه ‌يا صلح ببرد، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005