Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 7 اردیبهشت 1384

تاج زاده: اختلافات ميان اقتدارگراها نه نزاعهاي ايدئولوژيك كه جنگ قدرت است؛ بهترين راه تداوم دموكراسي مسير اصلاحات است، ايرنا

مشهد ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۰۶‬
داخلي. سياسي. انتخابات ‪. ۸۴‬
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: بهترين و لطيف‌ترين راه براي ادامه دموكراسي و خواست مردم، مسير اصلاحات است.

مصطفي تاج زاده سه‌شنبه شب در تالار هلال احمر مشهد در جمع گروهي از مردم افزود: طي هشت سال گذشته نه تنها احدي نسبت به گفتمان اصلاح‌طلبي سست نشده بلكه اقشار زيادي هم آن را پذيرفته‌اند.

وي گفت: حركت اصلاحات خواست مردم است و امروز مردم نسبت به سال ‪۱۳۷۶‬ دموكراسي‌خواه‌تر و بر حقوق اجتماعي، مدني و فرهنگي خود مصرتر هستند.

با اين حال وي گفت: اگر انتقادي هم وجود دارد به روشها و شيوه‌هايي است كه نمي‌تواند ما را به جامعه مدني، احزاب و مطبوعات آزاد برساند و نيروهاي خودسر را مهار نمايد.

وي افزود: امروز آنچه در مصاحبه‌ها و سخنرانيهاي نامزدهاي احتمالي انتخابات شاهديم بخشهايي از گفتمان اصلاحاتي است كه از دوم خرداد ‪۱۳۷۶‬ پايه‌گذاري شد.

او گفت: نامزدهاي انتخاباتي امروز سعي مي‌كنند از چيزهايي سخن بگويند كه خواست اكثريت مردم است.

عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي همچنين گفت: هر گاه در جامعه ما پروژه دموكراسي‌خواهي با مشكل مواجه مي‌شود پروژه يكپارچگي قدرت شكل مي‌گيرد و يكپارچگي قدرت يعني فساد اقتصادي، تنزل ارزشهاي اخلاقي، استبداد و انسداد سياسي.

وي افزود: استبداد نسبت مستقيم با لكنت زبان و نسبت معكوس با دموكراسي و آزادي بيان دارد.

او گفت: انتخابات فرصتي است كه مردم دوباره به سخن بيايند و با مطالعه سوابق نامزدها و آشنايي كامل با آنان، حرف خود را بزنند.

تاج زاده در ادامه سخنانش خاتمي را "چهره جمالي" و معين را "چهره جلالي" اصلاحات دانست و افزود: خاتمي اصلاحات را در جامعه جا انداخت و هفت اصل قانون اساسي را اجرا كرد و معين در ادامه راه و مرحله دوم اصلاحات تعدادي ديگر از اصول قانون را مي‌خواهد اجرا كند.

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت گفت: در گام دوم اصلاحات با مكانيزمهايي كه طراحي كرديم... مي‌خواهيم بطور جدي از حريم خصوصي افراد دفاع كنيم كه در اين صورت جامعه بسيار اخلاقي‌تر خواهد شد.

وي افزود: در تلاش هستيم تا جايي كه امكان دارد برنامه‌ها، شعارها، اهداف و تيم خود را بطور شفاف معرفي كنيم و بايد چنان عمل كنيم كه ساير نامزدها هم برنامه‌هاي خود را ارايه دهند تا براي مردم امكان قضاوت همه‌جانبه فراهم شود.

تاج زاده همچنين گفت: در عرصه سياست بايد انتخاب كنيم و اگر نكنيم برايمان انتخاب خواهند كرد.

وي افزود: حتي اگر مردم از عملكرد ما راضي نباشند بيايند و ديگري را انتخاب كنند و بهتر را بياوريد.

او گفت: حتي انتخاب نكردن مردم هم نوعي انتخاب است براي ديگري و در واقع حقي است كه به ديگري واگذار مي‌شود و چه بسا در اين راه فردي بدتر بيايد.

وي افزود: امروز ايران يكي از حساسترين شرايط را در مذاكرات هسته‌اي و نيز به لحاظ موقعيت استراتژيك جغرافيايي و سياسي دارد.

او گفت: امروز به ويژه در مباحث هسته‌اي منتظرند تا انتخابات تمام شود و بر اساس نحوه برگزاري انتخابات آزاد و يا نمايشي و نيز ميزان مشاركت مردم و مشروعيت نظام، از اين محل با ما برخورد كنند.

تاج زاده افزود: علاوه بر شرايط حساس ما در صحنه بين‌المللي، در داخل هم اقدامات غيرقانوني و غيرمصلحت‌آميز اقتدارگراها خود را نشان داده و موجب بروز نوعي بي‌اعتنايي بزرگ از سوي مردم شده است.

وي مدعي شد: در اين ميان اختلافاتي ميان اقتدارگراها بروز كرده و نشان مي‌دهد كه اين اختلافات نه نزاعهاي ايدئولوژيك كه جنگ قدرت است.

او افزود: بايد در سالهاي آتي در عرصه سياست خارجي نسبت خود را بطور واضح و شفاف با آمريكا روشن كنيم، آيا به سازمان تجارت جهاني مي‌پيونديم يا نه، در فناوري هسته‌اي چه تصميمي مي‌گيريم و در حوزه داخلي هم بايد پاسخگوي مطالبات مردمي اعم از اقتصادي، اجتماعي، جنسيتي و قومي و مانند آن باشيم.

وي گفت: شرايط حساس است، زمان براي ما متوقف نمي‌شود و هم مجبور به اخذ تصميمات بزرگ هستيم.

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت افزود: ما در انتخابات گام نهاديم و از مردم اميد كمك داريم و مي‌خواهيم اين بار هم مثل گذشته خود درباره مقدرات كشورمان تصميم بگيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين گفت: اگر امروز فرياد مردم از مشكلات اقتصادي، اجتماعي مي‌باشد بايد تمام توجه خود را بر سر آن بگذاريم كه زمينه اقتدار ما است چنانكه بسياري از كشورهايي كه امروز قدرت محسوب مي‌شوند به دليل توان بالاي اقتصادي آنها است.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005