Click for Amazing Phone Card








جمعه 2 اردیبهشت 1384

مهدوي كني: استراتژي جامعه روحانيت مبارز در انتخابات، وحدت اصولگرايان است، خبرگزاري فارس

آيت الله محمد رضا مهدوي كني گفت: استراتژي جامعه روحانيت مبارز در انتخابات رياست جمهوري ، وحدت و اجماع اصولگرايان است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس ، دبيركل جامعه روحانيت مبارز امروز در حاشيه همايش ائمه جماعات در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي درجمع خبرنگاران ، در پاسخ به سئوالي پيرامون محتواي نامه‌اش به كانديداهاي اصولگرايان و اين كه آيا او اميدوار است با اين نامه اصولگرايان به وحدت برسند يا خير؟، گفت: اگر اميدوار نبودم چنين نامه‌اي را صادر نمي‌كردم.
خبرنگاري از چرايي انتشار نامه مذكور در سال جاري پرسيد، مهدوي كني گفت: نامه مذكور را در اواخر سال گذشته ارسال كردم ولي در سال جاري منتشر شده است.
خبرنگاري از مهدوي كني پرسيد چرا مانند سال 76 رهبري شوراي هماهنگي را برعهده نگرفت تا اجماع در بين نيروهاي اصولگرا ايجاد شود، وي پاسخ داد: اوضاع مناسب نبود.
مهدوي كني با بيان اين كه در انتخابات رياست جمهوري خارج از تصميمات جامعه روحانيت مبارز تصميمي نخواهد گرفت، استراتژي جامعه روحانيت را در انتخابات ، وحدت اصولگرايان خواند.
وي در پاسخ به اين كه جامعه روحانيت با چه مكانيزمي مي‌خواهد در ميان اصولگرايان وحدت ايجادكند، گفت: ما بايد بنشينيم و با يكديگر صحبت كنيم.
مهدوي كني در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه گفت؛ كانديداي شوراي هماهنگي مشخص شده و لاريجاني است، گفت: تا آنجا كه من مي‌دانم هنوز اين امر نهايي و قطعي نشده است. البته جامعه‌ روحانيت و شوراي هماهنگي از يكديگر جدا هستند و جامعه روحانيت يك نهاد مستقل است. ما در آنجا يك رابط داريم كه اين رابط نظرات شورا را منتقل مي‌كند و ما در مورد آن تصميم‌گيري مي‌كنيم.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره صحت و سقم ديدار عده‌اي از جامعه روحانيت مبارز و اعضاي شوراي نگهبان با هاشمي رفسنجاني براي آگاهي از نظر او درباره انتخابات ،ضمن تاييد ديدار تعدادي از افراد با هاشمي رفسنجاني گفت: اما اين تعداد نماينده جامعه روحانيت مبارز نبودند.
دبير كل جامعه روحانيت مبارز همچنين خاطر نشان كرد: به محض اعلام آمادگي هاشمي رفسنجاني براي حضور در انتخابات، جامعه روحانيت نيز تصميم گيري كرده و نظرش را اعلام خواهد كرد.
خبرنگاري پرسيد كه چرا هاشمي دقيقا اعلام نظر نمي‌كند تا تكليف اصولگرايان مشخص شود، وي پاسخ داد: من نمي‌دانم از خود ايشان بپرسيد، بنده در اين جريان بي تقصيرم.
دبيركل جامعه‌ روحانيت مبارز در پاسخ به اين سئوال كه اگر هاشمي رفسنجاني وارد صحنه‌ انتخابات شود، به چه ميزان احتمال دارد راي بياورد، گفت: بايد ديد كه وي به چه ميزان در بين مردم مقبوليت دارد.
وي در مورد نظر جامعه‌ روحانيت مبارز در ارتباط با حضور هاشمي رفسنجاني در صحنه‌ انتخابات گفت: بنده به تنهايي در اين مورد تصميم نمي‌گيرم بايد همه‌ اعضا بنشينيم و با يكديگر در اين مورد تصميم بگيريم و قهرا دوستان در اين مورد تصميم خواهند گرفت و قهرا نيز شوراي هماهنگي تبعيت مي‌كند؛ البته ممكن است بعضي از كانديداها اين را قبول نكنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از مهدوي كني سئوال شد به چه دليل نقش اين تشكل در بين نيروهاي اصولگرا كمرنگ شده و آيا اين نهاد روحاني در بين نيروهاي اصولگرا همان نقشي را كه در گذشته ايفا مي‌كرد، اكنون نيز ايفا مي‌كند، وي گفت: همه‌ حرف‌ها را نمي‌توان زد و اگر مصلحت بود مي‌گفتيم.
خبرنگاري به مهدوي كني گفت پيام شما به اصولگرايان قبل از نوروز داده شد ولي هنوز در بين نيروهاي اصولگرا اجماع نشده است علت چيست؟ وي در پاسخ گفت: اگر آن‌ها حرف پيرمردها را گوش نكنند ضرر مي‌بينند.
دبير كل جامعه روحانيت مبارز با تاكيد بر اين كه در صورت وحدت كانديداها ،مشاركت جمعي و حداكثري در صحنه‌ي انتخابات محقق خواهد شد،گفت: من نسبت به اين امر اميدوار هستم.
وي در عين حال تصريح كرد:جامعه‌ روحانيت با جديت وظايف خود را انجام مي‌دهد و اصرار دارد كه كانديداها از بين خودشان يك نفر را انتخاب كنند. همان كاري را كه اول انقلاب مي‌كرديم و كانديداها دائم نگويند من هستم، من هستم.
خبرنگاري از مهدوي كني پرسيد آيا او احساس نمي‌كند كه براي اعلام كانديداي نهايي وقت تنگ شده است، وي گفت: وقت تنگ نيست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21397

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدوي كني: استراتژي جامعه روحانيت مبارز در انتخابات، وحدت اصولگرايان است، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005