Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 30 فروردین 1384

معاون سياسي وزير كشور: برچسب انتخابات غيرآزاد و غيرعادلانه از مشاركت حداقلي خطرناك‌تر است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: سياسي

معاون سياسي وزير كشور، گفت: برچسب انتخابات غيرآزاد و غيرعادلانه از مشاركت حداقلي، خطرناك‌تر است.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه‌ي فارس، مرتضي مبلغ، معاون سياسي وزير كشور، در جمع فرمانداران و بخشداران استان فارس با بيان اينكه “ احساس تشكيك در كارآمدي حاكميت“ يكي از آسيب‌هاي اعمال حاكميت در جامعه است، گفت: اينكه بخشي از مردم احساس مي‌كنند، حاكميت كارآيي ندارد باعث شده است سطح بالاي اعتماد عمومي به تدريج كاهش يابد و اقتدار لازم هم مورد خدشه قرار گيرد.


معاون سياسي وزير كشور، بحران‌هاي كارآمدي، اعتماد و اقتدار را سه بحران جدي نظام برشمرد و گفت: ريشه اين مشكلات بيش از آنكه مبتني بر واقعيات باشد، مبتني بر رفتارها و حوادثي است كه احساس اين بحران‌ها را ايجاد كرده است.


وي ادامه داد: چالش‌هاي سياسي كشور در دوران جديد از يك سطح منطقي و قابل قبول فراتر رفته است و چالش‌ها به جاي اينكه بستري براي پيشرفت و توسعه را فراهم كنند، فرصت‌سوزي شده و دستاوردها را تخريب مي‌كند.


مبلغ در ادامه گفت: در حالي‌كه حكومت‌ها تلاش مي‌كنند مطالبات مردم را در سطحي تنظيم كنند كه پتانسيل جامعه پاسخگوي آن باشد، مسوولان مختلف ايران به مطالباتي دامن زده‌اند كه بيش از سطح ظرفيت كشور در مقطع خود بوده است. لذا به دليل همين چالش‌ها، مطالباتي مطرح شده كه سطح مطالبات جامعه را بالا آورده و شكاف بين ملت و دولت را افزايش داده است.


معاون وزير كشور با تاكيد بر لزوم توجه به راهبردها و روشهاي جديد در كشور گفت: مديريت بر جامعه ايران كه از جايگاه پيچيده و ويژه‌اي برخوردار است، بسيار نرم‌افزاري و پيچيده است كه اگر مديران قادر به تعامل با مشكلات و مسائل نباشند، خود به يك چالش تبديل مي‌شود.


وي با انتقاد شديد به برخي از سياه‌نمايي‌ها، به اثرات آسيب‌زا و مخرب سياه‌نمايي‌ها اشاره و ابراز عقيده كرد: در اثر چالش‌هاي موجود، جريان‌هاي راديكال و افراطي در كشور حاكم شده‌اند كه جز جريانهاي شخصي و باندي هيچ مصلحتي را برنمي‌تابند.


رييس ستاد انتخابات كشور، با اشاره به نگراني‌هاي ناشي از كاهش مشاركت عمومي در انتخابات رياست جمهوري، گفت: كاهش مشاركت محصول فرآيندهاي مختلفي است كه يك شبه صورت نگرفت كه بخواهيم با هر انتخابات يك‌شبه مشاركت حداقلي را به حداكثر برسانيم.


وي ادامه داد: مشاركت امري جوهري و اصالتي است و اصولا مشاركت برتر و فراتر، پشتوانه‌ي برتر براي هر دموكراسي است، لذا مشاركت بالا با تبليغ و انشاء و نصحيت صورت نمي‌گيرد و بايد رفتارهاي جدي صورت بگيرد تا مردم احساس كنند حضورشان ضروري است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، معاون سياسي وزير كشور، گفت: هشت سال اجازه داده شد، افراطي‌ها هر چه خواستند، كردند. حال براي دو ماه اجازه ندهيد سياه‌نمايي كنند.

مبلغ همچنين گفت كه رسانه‌ي ملي هم بايد آنچه آن را سياه‌نمايي‌هاي گذشته مي‌ناميد، جبران كند.


وي با انتقاد از تلاش برخي از كانديداهاي رياست‌جمهوري در جهت تخطئه دولت خاتمي گفت: به خاطر منافع ملي و جلب آراي عمومي سعي نكنيد دولت را تخريب و تخطئه كنيد؛ تخطئه دولت به نفع هيچ كانديدايي نيست.


وي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر ضرورت برگزاري انتخابات عادلانه‌ي آزاد و رقابتي در كشور، گفت: اينكه سرنوشت انتخابات به گونه‌اي رقم بخورد كه احساس شود انتخابات آزاد و رقابتي نيست به مراتب تهديدي خطرناك‌تر از مشاركت حداقلي مردم است.


معاون سياسي وزير كشور، ادامه داد: آنچه در عرف بين‌المللي خيلي معنا دارد اين است كه به يك انتخابات برچسب غيرآزاد و غيررقابتي بزنند تا راه براي هرگونه برخورد بين‌المللي با آن كشور باز شود. از اين رو اگر به هر دليل غيرقابل قبول براي عرف عمومي و سياسي كشور، ردصلاحيتي صورت بگيرد اين برچسب بر ما خواهد خورد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21285

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون سياسي وزير كشور: برچسب انتخابات غيرآزاد و غيرعادلانه از مشاركت حداقلي خطرناك‌تر است، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005